۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۴۷
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
رصد (440)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه اعتراضات علیه شارلی‌ابدو در کشمیر هند

پس از اقامه نماز جمعه در مسجد امام رضا (ع) بثندی جامو در کشمیر هند، تجمعی اعتراضی علیه توهین‌های مجله فرانسوی شارلی‌ابدو به رهبر انقلاب برگزار شد و مردم شعار "لبیک یا خامنه‌ای" سر دادند

ادعای جدید رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی علیه ایران

آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: ایران هم اکنون اورانیوم کافی برای ساخت چهار بمب اتمی در اختیار دارد. ایران می تواند سه بمب را با اورانیوم ۲۰ درصد و یک بمب را با اورانیوم ۶۰ درصد بسازد. پیشرفت آنها کند است ولی نگرانی اصلی به تغییراتی در زمینه ساخت سانترفیوژهای پیشرفته مربوط می شود. در سال گذشته سه سناریو برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده شد. رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که دوشنبه مسئولیتش در این سمت به پایان می‌رسد و جای خود را به هرتزی هالیوی می‌دهد، توافق ترسیم مرزها با لبنان را خوب ارزیابی کرد و مدعی شد، این توافق همه منافع امنیتی اسرائیل را برآورده کرده است. وی مدعی شد در صورتی که حزب الله دست به اقدامی می زد ما برای مقابله آماده بودیم.

تکرار حادثه مرگ جورج فلوید توسط پلیس آمریکا

پلیس لس‌آنجلس متهم است که «کینان اندرسون» آموزگار سیاهپوست ۳۱ ساله را در سوم ژانویه (۱۳ دی) با رفتاری مشابه با آنچه که موجب مرگ جورج فلوید، قربانی سیاهپوست خشونت پلیس در آمریکا شد، به قتل رسانده است. پسرعموی اندرسون از بنیانگذاران جنبش «بلک لایوز متر» (جان سیاهپوستان مهم است) است.

پیشنهاد ترامپ برای حمله اتمی به کره شمالی

به گزارش اسکای نیوز، مایکل اشمیت در کتاب خود به نام «دونالد ترامپ در برابر آمریکا» نوشت که ترامپ  در دیدار با دستیارانش پیشنهاد حمله به کره شمالی با سلاح هسته‌ای را مطرح و اعلام کرده بود که آمریکا می‌تواند کشور دیگری را مسوول این حمله معرفی کند. مقامات کاخ سفید به رهبری جان کلی، رئیس دفتر ترامپ، از این اظهارات وی بسیار نگران بودند زیرا رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسات خصوصی نیز با لحنی مشابه و تهدید آمیز علیه کره شمالی صحبت می‌کرد.

«سازمان ترامپ» به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه محکوم شد

دادستان منطقه منهتن در نیویورک، سازمان ترامپ را به دلیل ۱۵ سال فرار مالیاتی، به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. شرکت های زیرمجموعه سازمان ترامپ از جمله شرکت «پی‌رول ترامپ» و «شرکت ترامپ» که در زمینه املاک و مستغلات فعال هستند ماه گذشته به ۱۷ مورد تقلب مالیاتی و ارائه گزارش های غلط به ماموران مالیاتی متهم شده بودند.

شهر سولدار در شرق اوکراین به تصرف روسیه درآمد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به طور کامل کنترل شهر سولدار در منطقه راهبردی دونباس در اوکراین را در اختیار گرفته‌اند. راشاتودی پیشروی نیروهای روسی را نخستین پیروزی عمده مسکو بعد از عقب‌نشینی از شهرهای «بالاکیا» در استان خارکف، «کراسنی لیمان» در منطقه دونتسک و «خرسون» در استان خرسون خوانده است.

انگلیس‌گران‌ترین کشور اروپایی برای زندگی

بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط شبکه خبری اسکای، هزینه‌های جاری زندگی، مواد غذایی و سرگرمی در انگلیس رکورد می‌زند. طبق تحقیقات صورت گرفته، پر کردن سبد مواد غذایی با ۱۷ کالای اساسی در ایتالیا حدود معادل ۴۸.۸۲ پوند هزینه دارد که حدود ۲۰ پوند ارزان تر از انگلیس است.

فرانسه در آستانه جیره‌بندی انرژی

کمپانی «کوفیجئو» مالک چندین برند غذایی فرانسوی، چهار کارخانه از هشت کارخانه فرانسوی خود را تعطیل کرده که بر اشتغال 800 نفر از 1200 کارگر شرکت به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی تأثیر گذاشته است. این تصمیم با هدف مقابله با افزایش چشم‌گیر هزینه‌های انرژی (گاز و برق لازم برای پخت و پز و استریل کردن غذاهای پخته شده و دستور پخت) است که از ابتدای سال ده برابر می‌شود.

آمار بانک جهانی از اقتصاد کشورهای منطقه در سال 2023 و 2024

در گزارش بانک جهانی آمده است: اقتصادی کشورهای منطقه طی دو سال 2023 و 2024 به ترتیب 3.5 درصد و 2.7 درصد کاهش خواهد یافت. به‌رغم کاهش رشد اقتصادی کشورهای عربی، این بانک اعلام کرد که مصر، امارات و عراق بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در بین سایر کشورهای عربی در سال 2023 دارند، و پیش بینی می شود رشد آنها از 4 درصد فراتر رود. بانک جهانی پیشنهاد کرده است که نرخ رشد اقتصادی مصر 4.5 درصد، نرخ رشد اقتصادی امارات 4.1 درصد و نرخ رشد اقتصادی برای عراق به 4 درصد برسد.

برچسب ها: رصد راهبردی
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها