۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۵۱
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
رصد (440)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در تل آویو و حیفا

صدها هزار صهیونیست در تل‌آویو و حیفا در سرمای شدید و زیر باران در اعتراض به افراطی‌گری کابینه نتانیاهو تجمع و اعتراض کردند. روزنامه اسرائیل هیوم هم در وبسایت آنلاین خود از شرایط متشنج خیابان‌های تل‌آویو خبر داد. خیابان‌های منتهی به منزل نتانیاهو نیز توسط نیروهای امنیتی مسدود شدند.

ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از مردم خواست تا با تظاهرات و مبارزات خیابانی کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» را ساقط کنند.

اسناد جدید کشف شده در منزل «بایدن» درباره ایران و اوکراین

اسناد محرمانه دیگری در خانه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در «ویلمینگتون» (Wilmington) در ایالت «دلاور» کشف شده است. شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز به نقل از منابع آگاه در این باره خبر داد: اسناد کشف شده در دفتر «جو بایدن» شامل یادداشت های اطلاعاتی و مطالبی درباره اوکراین و ایران است.

هشدار وزير خزانه‌دارى آمريكا نسبت به ورشكستگى دولت

جنت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده نسبت به ورشکستی قریب الوقوع دولت آمریکا هشدار داد. او اخیراً در نامه ای به کنگره آمریکا از نمایندگان مجلس خواست تا سقف بدهی را افزایش یا به طور کامل تعلیق کنند، چراکه در غیر این صورت، سقف بدهی قابل اعمال در ۱۹ ژانویه خواهد رسید.

تکرار جعل نام «خلیج فارس» توسط نخست‌وزیر عراق

با وجود انتقادات شدید مقامات ایران، نخست‌وزیر عراق در سفرش به آلمان بار دیگر از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده کرد. السودانی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه دویچه وله که نام خلیج ، فارس است یا عربی مدعی شد: «کشورهای خلیج عربی» این یک واقعیت است و نمی‌خواهیم وارد این مسأله بشویم که عده‌ای تلاش کردند برای آن جنجال آفرینی کنند!

پی نوشت: اخیراً نیز در جریان مسابقات فوتبال میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که در بصره برگزار شد محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر از نام جعلی  (خلیج عربی) استفاده کردند.

افشاگری سازمان دیده بان حقوق بشر درباره وضع امارات در سال 2022

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر، امارات به بهره برداری از راهبرد «قدرت نرم» با هدف جلوه دادن این کشور به عنوان کشوری مترقی و مدافع صلح و حقوق بشر ادامه می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از فعالان و مخالفان اماراتی که برخی از آنها دوران محکومیت خود را به پایان رسانده‌اند، تنها به دلیل مطالبه آزادی بیان و تشکیل انجمن‌های مدنی در بازداشت باقی مانده‌اند. زندان‌های سراسر امارات، زندانیان را در شرایط نامناسب و غیربهداشتی، با ازدحام بیش از حد و عدم مراقبت‌های پزشکی کافی نگهداری می‌کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها