۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۵۳
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
رصد (442)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اشغال‌گران علیه اشغالگر

به فاصله چند روز از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو، شکاف عمیقی میان احزاب راست‌گرا و چپ‌گرا و حامیان آن‌ها ایجاد شده به‌نحوی که اخیراً ۱۰۰ هزار نفر در مخالفت با کابینه جدید به خیابان‌های تل‌آویو، قدس اشغالی و حیفا آمدند. اسحاق هرتزوگ، رییس رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی عمیق از تظاهرات صدها هزار نفر در سرزمین های اشغالی اذعان کرد که این رژیم در چنگال اختلاف بزرگی است و ممکن است از هم بپاشد. رسانه فرانسوی «اورینت» نیز نوشت رژیم صهیونیستی در سایه تشکیل کابینه افراطی به نخست‌وزیری نتانیاهو، بر لبه‌ پرتگاه قرارگرفته است.

کانال تجارت «بنسلمان» با تل‌آویو لو رفت

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از منابع آگاه خبر داد شماری از شرکت‌های سعودی در حال بررسی انجام مراودات تجاری با اسرائیل هستند و این کار را از طریق و کانال بحرین انجام می‌دهند. اکثر توجه شرکت‌های سعودی به بخش فناوری است، گرچه مدیران این شرکت‌ها حاضر به اظهار نظر در این رابطه نیستند. اقتصاد بحرین به شکل عمده‌ای به عربستان سعودی وابسته است امری که باعث می‌شود سرمایه گذاران سعودی با سهولت بیشتری با اسرائیل ارتباط برقرار کنند.

پوتین: عملیات در اوکراین با روند مثبتی پیش می‌رود

رئیس جمهور روسیه: عملیات نظامی در اوکراین بر اساس طرح‌های از پیش برنامه‌ریزی شده با روند مثبتی پیش می‌رود.

حمایت ناتو برای دمیدن در جنگ اوکراین

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سخنانی اعلام کرد: به زودی تسلیحات سنگین بیشتری در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد. جنگ در اوکراین در مقطع حساسی قرار دارد و سلاح‌ هایی که پیروزی را به ارمغان می‌ آورند باید برای کی یف ارسال شوند.

سطح بحرانی ذخایر مهمات درغرب

وال استریت ژورنال گزارش داد: ذخایر مهمات ایالات متحده و کشورهای اروپایی ممکن است تا تابستان 2023 به دلیل عرضه به اوکراین به سطح بحرانی کاهش یابد.

رونمایی از ۴۵ کودتای انگلیس در ۲۷ کشور جهان

رسانه‌های انگلیس گزارش دادند که اسنادی به‌تازگی از طبقه‌بندی خارج شده که نشان می‌دهد انگلیس از سال ۱۹۴۵ بیش از ۴۰ کودتا برای سرنگونی دولت‌های خارجی در ۲۷ کشور انجام داده است. بنا بر این اسناد، مشارکت انگلیس در سرنگونی این دولت‌ها به صورت مداخله نظامی آشکار و پنهان یا کمک‌های اطلاعاتی و ترور مقامات دولت‌ها بوده است. به نوشته وب‌سایت «دی‌کلسیفاید» که این اسناد را بررسی کرده، احتمالا سرنگونی دولت منتخب و مردمی محمد مصدق در سال ۱۹۵۳ ، مشهورترین کودتای دولت انگلیس است؛ کودتایی که با طراحی مشترک سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا انجام شد.

استاد دانشگاه عربستانی به جرم استفاده از توییتر به اعدام محکوم شد

عواد القرنی، استاد دانشگاه عربستانیِ حامی اصلاحات، به دلیل استفاده از توییتر و واتساپ برای انتشار اخباری که دولت این کشور آن را «خصمانه» توصیف کرده، به اعدام محکوم شد.

تشکیل محور هم‌پیمانان روسیه و چین در آمریکای لاتین

رئیس‌جمهوری ونزوئلا به مجمع ملی ونزوئلا پیشنهاد تشکیل محور سیاسی را داد که هم‌پیمانان آن یعنی روسیه و چین را در آمریکای لاتین جمع کند.

ادعای مجله آمریکایی درخصوص استقرار سامانه پدافند هوایی ایران در سوریه

مجله آمریکایی نیوزویک طی گزارشی عنوان کرد که ایران در حال توسعه سامانه‌های دفاع هوایی خود در سوریه است. استقرار این سامانه‌ها که ارزش آنها به ١٠ میلیون دلار می‌رسد، برای مقابله با حملات هوایی اسرائیل به مواضع مقاومت در سوریه است. همچنین ایران سامانه موشکی باور ٣٧٣ را که توان پیمایش مسافت ٣٠۵ کیلومتری را دارد، در سوریه مستقر کرده است.

برچسب ها: رصد راهبردی
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها