۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۵۸
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
رصد (444)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعاهای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

نتانیاهو: دلیل ۹۰ درصد تهدیدات در خاورمیانه، ایران است. با تلاش‌های ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای و احداث پایگاه نظامی در مرز شمالی‌مان مقابله می‌کنیم .

رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر کیست؟

هرتزی هالیوی به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر به جای آویو کوخاوی معرفی شد. هالیوی ۵۵ ساله ژنرال ارتش اسرائیل است که در شهر قدس بزرگ شده و از سپتامبر 2014 رئیس اطلاعات نظامی ارتش اشغالگر بوده است. وی سال 1967 متولد و در شهر قدس بزرگ شد. او سال 1985 به عضویت گروه چتربازان درآمد و در ادامه از دانشگاه عبری قدس لیسانس فلسفه و مدیریت بازرگانی و سپس فوق لیسانس علوم گرفت. هالیوی مسئول تجاوز اسرائیل به شمال نوار غزه در جریان نبرد الفرقان در سال 2008/2009 و به ویژه بیت حانون، بیت لاهیا و منطقه العطاطره بود.

یادگیری زبان فارسی

شبکه 13 رژیم صهیونیستی: صهیونیست‎هایی که از دبیرستان به منظور مقابله با ایران زبان فارسی می‎آموزند به دنبال آن هستند تا موقعیت مهمی در ارتش داشته باشند.

آمار تکان‌دهنده از آدم‌کُشی پلیس آمریکا

وبگاه الجزیره در یک اینفوگرافی آمارهای ادم کشی را مورد توجه قرار داده است که در آن اشاره به یک نکته بسیار برجسته‌تر می کند. بر این اساس، پلیس آمریکا بیش از همه سیاهپوستان آمریکایی را که تبار آفریقایی دارند هدف قرار داده و به قتل رسانده است. بر مبنای این گزارش آماری، میانگین قتل سیاهان از سوی پلیس آمریکا بیش از دو برابر آمار قتل سفیدپوستان از سوی پلیس است که خود میزان بالای تبعیض نژادی در آمریکا را افشا می‌سازد.

اروپا ۳ میلیارد یورو کمک مالی جدید به اوکراین می‌دهد

«والدیس دامبروسکیس» معاون رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که این کمیسیون در روزهای آتی قرار است بسته کل کمک مالی به اوکراین به ارزش ۳ میلیارد یورو را اختصاص دهد.

پسکوف: تانک‌های ارسالی انگلیس به اوکراین «خواهند سوخت»

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت، تانک هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین ارسال کند، «خواهند سوخت» و هشدار داد ارسال دور جدید تسلیحات پیشرفته  به اوکراین، تغییری در روند جنگ ایجاد نخواهد کرد.

گسترش روزافزون فقر در لندن

گزارش شبکه آلمانی دویچه وله: حتی خانواده‌هایی که والدین آنها هر دو شاغل هستند برای تهیه غذا به خیریه‌های توزیع غذا مراجعه می‌کنند؛ شکاف میان ثروتمندان و فقرا در انگلیس رو به افزایش است. این روزها روشن کردن وسایل گرمایشی به یک کار تجملاتی تبدیل شده است؛ به دلیل افزایش هزینه‌ها انگلیسی‌ها در صورت روشن کردن سیستم گرمایشی مجبور به خاموش‌ کردن چراغ‌ها می‌شوند!

فرانسه درباره نفوذ سایبری آمریکا در اروپا هشدار داد

ژنرال آیمریک بونمرون، رییس شاخه دفاع سایبری فرانسه گفت: کشورهای اروپایی با دادن اجازه فعالیت به کارشناسان سایبری آمریکا در شبکه های حساس خود را در معرض خرابکاری های احتمالی قرار می دهند. تیم های آمریکایی در خصوص نفوذ بسیار فراتر عمل می کنند. آنها اقدامات محافظتی انجام می دهند اما حضورشان تحت تاثیر خدمت به دیپلماسی آمریکا است.

یمن شاهد بدترین بحران در جهان است

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل: بحران انسانی در یمن، بدترین بحران در جهان است. اوضاع امنیتی در یمن برای فعالیت‌های انسانی، همچنان بسیار دشوار است. از همه کشور‌ها می‌خواهم تا تلاش‌های خودشان را برای تقویت اقتصاد یمن، افزایش دهند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها