۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۶۰
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
رصد (446)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

عقب نشینی نتانیاهو از موضع تهاجمی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که یک ماه پیش از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، بدون هماهنگی با آمریکا گفته بود، حالا از موضع تهاجمی خود عقب نشینی کرده است.

اقرار مشاور زلنسکی کار دست او داد

«اولکسی آرستوویچ» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین که گفته بود احتمال نقش‌داشتن پدافند این کشور در حمله مرگبار به منطقه مسکونی در «دنیپرو» وجود دارد، از منصب خود استعفا داد. در این حمله که مقام‌های اوکراینی انگشت اتهام را به سمت روسیه بردند، حداقل ۴۰ نفر کشته شدند اما سخنگوی کرملین گفته بود: وضعیت در دنیپرو نتیجه عملکرد پدافند هوایی اوکراین است.

ارسال تانک به اوکراین، ارتش انگلیس را تضعیف می‌کند

ژنرال «پاتریک سندرز» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس در پیامی داخلی که به رویت شبکه «اسکای‌نیوز» رسیده اعلام کرده: پس از ارسال تانک‌ها و توپخانه‌ها به اوکراین، بدون شک ارتش انگلیس ضعیف‌تر می‌شود و توانش برای مقابله با روسیه کمتر خواهد شد. اما اوکراین به تانک‌ها و تسلیحات ما نیاز دارد و شکست روسیه امنیت ما را بالاتر می‌برد.

رسوایی اخلاقی افسر پلیس انگلیسی خبرساز شد

دیوید کریک ۴۸ ساله، افسر پلیس لندن به مجموع ۴۹ اتهام مربوط به ۱۲ قربانی، از جمله ۲۴ مورد تجاوز جنسی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ میلادی اعتراف کرده است. اکنون پلیس لندن ضمن عذرخواهی اعلام کرده که باید پیش از این، موارد سوء استفاده را شناسایی می‌کرد. این پرونده یکی از جنجالی‌ترین موارد تجاوز جنسی در انگلیس در ۱۷ سال گذشته است.

تشدید بحران مهاجران در آمریکا

واشنگتن اعلام کرد شمار مهاجران در مرز‌های آمریکا و مکزیک به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسیده است.

تمدید برخی معافیت‌های تحریمی روسیه توسط خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که واشنگتن معافیت تحریمی روسیه برای کالاهای کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی را تمدید کرده است.

پوتین: تولید نفت روسیه ۲ درصد افزایش یافت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست مجازی در باره مسائل اقتصادی گفت که تولید نفت کشورش در ۲۰۲۲ به رغم تحریم های غرب با ۲ درصد افزایش به ۵۳۵ میلیون تن رسیده است.

رئیس‌جمهور ویتنام استعفا کرد

رسانه‌های ویتنام اعلام کردند کمیته مرکزی حزب حاکم ویتنام با استعفای «نوئن سان‌فو»، رئیس‌جمهور این کشور موافقت کرده است.گفته شده رئیس‌جمهور ویتنام از مدت‌ها پیش به علت تخلفات چند تن از کارمندان و وزرای کابینه‌اش تحت انتقادات شدید بود.

مردم دنیا نسبت به وضعیت اقتصادی در 5 سال آینده امیدوار نیستند

براساس نظرسنجی شرکت روابط عمومی «ادلمن» که در آستانه اجلاس جهانی اقتصادی در داووس سوییس انجام شده، افراد کمتری معتقدند خانواده‌شان در پنج سال آینده وضعیت بهتری خواهند داشت.کسانی که گمان می‌کنند وضعیت بهتری دارند از 50 درصد در سال گذشته به 40 درصد کاهش یافته و در 24 کشور به پایین ترین سطح خود رسیده اند.

«بن‌سلمان» به حقوق کارگران خارجی هم رحم نکرد

دولت «بن‌سلمان» میلیون‌ها ریال سعودی را به بهانه پولشویی، شماری از خارجی‌ها را دستگیر و تمام پس انداز آنها را مصادر کرد. رسانه‌های مختلف سعودی از جمله روزنامه عکاض اعلام کردند، دو تبعه خارجی را به اتهام پولشویی دستگیر و ۳.۳ میلیون ریال را از آنها مصادره کرده است.

الاخبار: دولت یمن به مطالبات خود رسید

روزنامه «الاخبار» به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که عربستان با مطالبات هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن درباره موضوع مسائل انسانی و در رأس آن‌ها، پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت یمن موافقت کرده است. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که حقوق کارمندان یمنی بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۴ و با ارز بین‌المللی پرداخت خواهد شد و ماهیانه این ارزها توسط هواپیمای ویژه به پایتخت یمن منتقل می‌شود. مقاصد فرودگاه بین‌المللی صنعا نیز گسترش می‌یابد و کشورهای مصر، قطر، اردن، هند و مالزی را نیز شامل خواهد شد. همچنین تمام ممنوعیت‌ها برای واردات به بندر الحدیده در جنوب برداشته خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها