۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۶۳
۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
رصد (448)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کابینه «نتانیاهو» در آستانه انحلال مجدد

با اعلام خبر رد صلاحیت «آریه درعی» رهبر حزب شاص و وزیر کشور در کابینه نتانیاهو توسط دادستان عالی رژیم صهیونیستی، بحران سیاسی بار دیگر سرزمین های اشغالی را فراگرفت. سران حزب شاص با حضور در منزل دادستان عالی تهدید کرده‎اند که در صورت عدم تایید صلاحیت درعی از سوی دستگاه قضایی، از کابینه ائتلافی نتانیاهو خارج و پارلمان این رژیم را برای پنجمین بار متوالی منحل خواهند کرد. این در حالی است که خبرها از حضور نتانیاهو در منزل شاص با هدف جلب رضایت وی و جلوگیری از خروج حزب متبوع درعی از کابینه اسرائیل حکایت دارند. حزب شاص در انتخابات پارلمانی اکتبر ۲۰۲۲، ۱۱ کرسی کنست را از آن خود کرد و در صورت خروج از کابینه ائتلافی نتانیاهو، اسرائیل را راهی برگزاری ششمین انتخابات پیاپی خواهد کرد.

سفر مشاور امنیت ملی بایدن به سرزمین های اشغالی

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به منظور دیدار و گفتگو با مقامات اسرائیلی وارد سرزمین های اشغالی شد.

اسرائیل جنگندههای اف-۳۵ آمریکایی را مرجوع کرد

نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی پس از انهدام یک فروند از این مدل جنگنده در پروازهای آزمایشی خود در تگزاس، تصمیم گرفت تا ۵ فروند از ۱۱ فروند اف-۳۵ موجود را به منظور انجام تعمیرات به آمریکا مسترد نماید.

 

بحران کمبود نیروی کار نتیجه برگزیت برای انگلیسی‌ها

تارنمای نشریه انگلیسی: در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰  میلادی، شمار زیادی از کارگران مهاجر از این کشور خارج شدند. در حال حاضر بخش‌های حمل و نقل و انبارداری انگلیس با بیشترین کمبود نیروی کار مواجه هستند. بر اساس آخرین آمار رسمی طی هفته پایانی شهریور ماه سال جاری، حدود ۱.۹ میلیون پیشنهاد شغلی در بازار در انتظار دریافت است و این نشان می‌دهد که بازار کار انگلیس به کسری رکوردی رسیده که بیش از یک دهه است به آن نرسیده است.

کلیسای انگلیس با ازدواج همجنسگرایان مخالفت کرد

کلیسای انگلستان از اجازه دادن به کشیش‌ها برای انجام مراسم ازدواج همجنسگرایان خودداری کرد. امتناع از پیشنهاد رأی‌گیری در مورد اجازه ازدواج همجنس‌گرایان احتمالاً باعث خشم مبارزان برای تغییر در کلیسا می‌شود اما با این وجود کلیسای انگلیس این امر را غیر الهی خوانده است.

درآمد بانک آمریکایی گلدمن ساکس کاهش یافت

گلدمن ساکس کاهش قابل توجهی در درآمد برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ ثبت کرد که دلیل آن کاهش ادغام‌ها و افزایش فشار بر سهام آن بود.

ورود ۳۰۰ شبه‌نظامی از حلب سوریه به اوکراین برای مبارزه با روسیه

اسپوتنیک: منابع رسانه‌ای از ورود حدود ۳۰۰ شبه نظامی از حومه استان حلب سوریه به اوکراین، برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند. حقوق در نظر گرفته شده برای هر فرد مسلح برای جنگ با ارتش روسیه در اوکراین، در صورت داشتن تجربه رزمی ماهیانه تا ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.️اکثر افراد جذب شده در منطقه اعزاز از شبه‌نظامیان سابق گروا موسوم به ارتش ملی وابسته به ترکیه بوده که طی ماه‌های گذشته به دلایل مختلف ازجمله دریافت حقوق کم از این گروه جدا شدند.

پوتین: پیروزی ما در اوکراین حتمی است

رئیس جمهور روسیه: همه چیز در چارچوب برنامه وزارت دفاع درحال پیشرفت است. روسیه دلایل زیادی دارد تا رژیم فعلی کی‌یف را نئونازی بداند. معاون ناتو هم گفته روسیه درحال آماده شدن برای جنگی طولانی در اوکراین است؛ بنابراین ما هم باید آماده باشیم.

نخست وزیر لهستان: شکست اوکراین می تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود

نخست وزیر لهستان در اظهاراتی با هشدار نسبت به تبعات شکست اوکراین در جنگ با روسیه، از آلمان و سایر کشورهای ناتو خواست گام‌های بیشتری بردارند و سلاح‌های بیشتری به کی‌یف ارسال کنند چراکه شکست اوکراین می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز جنگ جهانی سوم شود.

فهرست کشورهایی که بیشترین راکتورهای هسته‌ای تولید برق را دارند

بیش از ۵۷ درصد راکتورهای هسته‌ای در کشورهای پنج به‌علاوه‌ی یک (انگلیس، آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و آلمان) قرار دارد.

گزارش سیا و تروریست‌های سنتکام؛ برنامه یا تهدید؟

فرماندهی تروریست‌های سنتکام در گزارش سالانه خود مدعی شد؛ بیش از ۳۰ هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه منتظر فرصت مناسب برای اقدام هستند. سیا نیز پیش‌بینی کرده که شاخه خراسان داعش جدی‌ترین تهدید برای غرب، منطقه و طالبان خواهد بود. ارائه این گزارش‌ها گرچه ظاهر یک گزارش‌دهی سالیانه را دارد اما عملا با اهداف خاص همراه است.

برچسب ها: رصد راهبردی
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها