۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۷۲
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
رصد (454)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

عصبانیت رژیم صهیونیستی از اتحادیه اروپا

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" در خبر اصلی این روزنامه اعلام کرد، اسرائیل به شدت از اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی به دلیل بازدید ده‌ها تن از دیپلمات‌های این کشورها از مسجد الاقصی انتقاد کرد. بازدید روز چهارشنبه از مسجد الاقصی، بدون هماهنگی با اسرائیل و با نادیده گرفتن "کنترل" آن بر مسجد الاقصی به شکل خاص و به طور کلی بر قدس انجام شد و ۳۰ نماینده از اعضای اتحادیه اروپا و نیز کانادا، استرالیا و آرژانتین در این بازدید شرکت کرده و با مدیریت اوقاف دیدار کردند و اسرائیل را نادیده گرفتند.

ابتکار بن سلمان برای پیش‌بردن پرونده سازش با رژیم صهیونیستی

سایت صهیونیستی "گلوبس" در این باره فاش کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی قصد دارد دو جزیره تیران و صنافیر را به مکانی گردشگری با هتل‌ها و کازینوها تبدیل کند و به صهیونیست‌ها اجازه بدهد برای گذراندن تعطیلات و تفریح به آنجا سفر کنند. برپایه این گزارش، مقامات عربستان تصمیم دارند پل زمینی را میان این کشور و مصر برای تسهیل انتقال صهیونیست‌ها به این دو جزیره ایجاد کنند.

سفر محرمانه وزیر صهیونیست به امارات متحده عربی

پایگاه عبری «واللا» به نقل از دو منبع مطلع از سفر محرمانه یک وزیر صهیونیست به امارات متحده عربی و دیدار وی با مقامات این کشور خبر داد.بر اساس این گزارش، پایگاه عبری مذکور به نقل از این منابع گفت که «رون درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه به امارات سفر کرده و با مقامات اماراتی دیدار کرده است. یکی از این دو منبع گفت که «تساحی هنگبی» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در این سفر درمر را همراهی می کرده است.در این گزارش آمده است که یکی از اهداف سفر درمر به ابوظبی تدارک سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات بوده و نتانیاهو گفته است نخستین سفر خارجی وی به عنوان نخست وزیر به ابوظبی خواهد بود و برای انجام این سفر دو هفته پیش از این برنامه ریزی کرده بود اما این سفر به تعویق افتاد.

برکناری وزیر جنجالی اسراییل توسط نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تنها چند هفته پس از روی کار آمدن کابینه ائتلافی خود، مجبور شد ترکیب کابینه را تغییر دهد. او تحت فشار دیوان عالی، آری دری، وزیر کشور و بهداشت خود را برکنار کرد. حرکتی که نتانیاهو با اکراه انجام داد.

هشدار سفیر آمریکا به نتانیاهو

تام نایدز، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، در گفت‌وگو با معاریو هشدار داد که اگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، نتواند جنجال‌های پیرامون کابینه خود در داخل را حل کند، نخواهد توانست برنامه‌هایش را در سیاست خارجی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی پیش ببرد.

اذعان به شکست ائتلاف ناتو

به گزارش وبگاه «هیل»،جان بولتون،مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از آلمان به دلیل آنچه که عملکرد «فوق العاده ناامیدکننده» این کشور در طول جنگ روسیه با اوکراین خواند، انتقاد کرد و افزود که ائتلاف ناتو شکست خورده است. تردید در مجوز ارسال تانک‌ها نشان می‌دهد که باید در سیاست دفاعی آلمان «تغییر گسترده» رخ دهد. ائتلاف ناتو بسیار بیشتر از آن که برخی سران سیاسی آن در جریان هستند شکست خورده است و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نیز احتمالا آلمان را «نقطه ضعیف این ائتلاف » می‌داند.

برچسب ها: tanincenter.ir
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها