۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۷۴
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
رصد (456)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سفیر روسیه: تانک‌های ارسالی آمریکا به اوکراین را نابود می‌کنیم

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به احتمال ارسال تانک‌های آبرامزِ آمریکا به اوکراین اعلام کرد این اقدام واشنگتن اقدامی تحریک‌آمیز و مستقیم علیه روسیه است. وی دراین‌باره گفت: اگر تانک‌های آبرامز به ارتش اوکراین تحویل داده شود، ارتش روسیه این تجهیزات را مانند همه تجهیزات دیگر ناتو نابود خواهد کرد.

اسرائیل در آستانه جنگ داخلی

«اسحاق هرتزوگ » رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی نسبت به احتمال وارد شدن این رژیم به یک درگیری داخلی ابراز نگرانی کرد که می‌تواند به دلیل اختلافات سیاسی و تفرقه بین گروه‌های مختلف جامعه صهیونیستی، اوضاع را متشنج کند. رئیس جمهور رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: «من نسبت به جامعه اسرائیل و نظم عمومی و سیاسی هشدار می‌دهم و گروه‌ها را آماده برای رویارویی همه‌جانبه می‌بینم. نگرانم که ما در آستانه یک درگیری داخلی هستیم که ممکن است ما را ببلعد».

حمایت بی پایان غرب از اوکراین

-نس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو:️ پرزیدنت پوتین بیش از 200 هزار سرباز مستقر کرد و در حال دریافت سلاح های جدید از رژیم های خودکامه است.️ ما باید تسلیحات پیشرفته‌تری نسبت به سلاح‌های روسی ارائه کنیم تا کیف به پیروزی برسد.️ روسیه خود را برای جنگی طولانی در اوکراین آماده می کند و ما باید هر چه سریعتر در اختیار کی یف قرار دهیم

-وزیر دفاع آلمان:️ ناتو نباید بخشی از جنگ اوکراین باشد.️ بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش 1.3 میلیارد یورو آماده کرده ایم.

پوتین: چند برابر آمریکا موشک تولید می‌کنیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:عملیات رزمی عملی نشان داده است که پدافند هوایی روسیه یکی از بهترین‌ها در جهان است.آمریکا نیز موشک‌های پاتریوت تولید می‌کند؛ اما کشور ما سه برابر این موشک‌ها را تولید می‌کند، حتی بیش از سه برابر. در مورد موشک‌های پدافند هوایی به طور کلی و برای اهداف مختلف، تولیدات روسیه با کل تولید جهان برابر است. این سامانه‌ها مدرن و مورد اعتماد هستند.

انتقاد از سیاست های اردوغان

 دکتر «فاتح اربکان» مدیر حزب جدید رفاه ترکیه: پایگاه راداری "مالاتیا" در شهر ترکیه برای افزایش امنیت اسرائیل در قبال تهدیدهای موشکی ایران استفاده می‌شود؛ دو پایگاه "اینجرلیک" و مالاتیا در ترکیه در خدمت گروه‌های تروریستی و امنیت رژیم صهیونیستی است و بسته شدن آنها ضروری است.

دولت نتانیاهو حمایت آمریکا از اسرائیل را به خطر می‌اندازد

روزنامه هاآرتص: برد شرمن، عضو کنگره آمریکا و یکی از برجسته‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در میان دموکرات هاست. او تاکنون در تصویب ده‌ها قانون حمایتی از اسرائیل شرکت داشته است.شرمن در مصاحبه با هاآرتص، نگرانی عمیق خود را درباره اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ابراز کرد که به گفته او حمایت آمریکا از اسرائیل را به خطر می اندازد.وی هشدار داد که طرح نتانیاهو- لیوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی درباره اصلاح قوه قضائیه، وجود دولت راست و افراطی و تغییر موضع در قبال فلسطینی‌ها می تواند به منافع اسرائیل آسیب برساند.

  رسوایی معاون ترامپ

وکیل مایک پنس اعلام کرد که یک سری اسناد با مهر محرمانه به تازگی در منزل این معاون سابق دونالد ترامپ در ایالت ایندیانا آمریکا پیدا و تحویل اف‌بی‌آی شده است.

برچسب ها: tanincenter.ir
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها