۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۸۶
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
رصد (464)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بلینکن: نگران ارسال موشک و پهپاد ایرانی به روسیه هستیم

وزیر خارجه آمریکا: ایران با ارسال پهپاد و دیگر تسلیحات از روسیه در جنگ اوکراین حمایت می‌کند و آمریکا نگران است. دنبال راهی برای مقابله با فعالیت‌های مخرب ایران هستیم. ایران پیشنهاد ارائه شده در خصوص بازگشت به برجام را رد کرد. دیپلماسی موثرترین راه برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است.

نتانیاهو: به هزاران اسرائیلی مجوز حمل سلاح می‌دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: روند ارائه مجوز حمل سلاح گرم به هزاران اسرائیلی را توسعه داده و آن را تسریع خواهیم کرد. به زودی تصمیماتی را در زمینه تقویت شهرک سازی اتخاذ خواهیم کرد.

بن‌گویر خواستار اعدام مبارزان فلسطینی شد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات ضد صهیونیستی اخیر مبارزان فلسطینی، خواستار تشدید محدودیت‌ها علیه فلسطینی‌ها و اعدام این مبارزان در صورت بازداشت شد.

«لاوروف» خواستار کاهش تنش‌ها در اراضی اشغالی شد

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور در گفتگویی تلفنی با وزرای خارجه رژیم اشغالگر قدس و تشکیلات خودگردان فلسطین، از دور جدید خشونت ها در اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرد.

عضو بانفوذ کابینه‌ سوناک در پی رسوایی مالیاتی برکنار شد

ریشی سوناک، نخست‌ وزیر انگلیس اخیراً ناظم زهاوی، عضو کابینه و رئیس حزب محافظه‌کار این کشور را به دلیل «نقض جدی» مقررات دولتی در زمینه شفافیت مالیاتی برکنار کرد. تصمیم نخست‌ وزیر انگلیس به دنبال تحقیق مستقل انجام شده درباره کشمکش بین ناظم زهاوی و اداره مالیات بریتانیا اتخاذ شد. ریشی سوناک پیش از این در پی افشاگری رسانه‌ها درباره بدهی چند میلیون پوندی به اداره مالیات دستور انجام تحقیق مستقل در این زمینه را صادر کرده بود.

آرژانتین: کشورهای آمریکای لاتین هیچ سلاح و تسلیحاتی به اوکراین نمی‌فرستند

«آلبرتو فرناندز»، رئیس‌جمهور آرژانتین پس از دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان تأکید کرد که کشورش و سایر کشورهای آمریکای لاتین قصد ارسال سلاح به اوکراین یا هر منطقه درگیری دیگر را ندارند.

حملات هوایی در مرز سوریه و عراق

هواپیماهای ناشناس چند کامیون را در روستای «الهری» در نزدیکی شهر البوکمال واقع در مرز سوریه و عراق را هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش، در این حمله هوایی که گفته شده با پهپاد انجام شده، کسی آسیب ندیده است. شبکه المیادین به نقل از منابعی گزارش داد که این کاروان حامل کمک‌های غذایی بوده است.

برچسب ها: tanincenter.ir
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها