۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۹۳
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
رصد (468)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رژیم صهیونیستی بندر حیفا را فروخت!

در یک مراسم رسمی و با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مالکیت بندر حیفا مشرف به سواحل دریایی مدیترانه به یک میلیاردر ورشکسته هندی به قیمت ۴ میلیارد شکیل واگذار شد.

اعتراضات گسترده علیه سفر «بلینکن» به منطقه

گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگردان خواستار توقف هر گونه هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی شدند و فلسطینی‌ها نیز در اعتراض به سفر آنتونی بلینکین وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی و رام الله تجمع کردند.

رژیم صهیونیستی مسئول تشدید اوضاع است

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا: در سایه نبود فشار بین المللی به کابینه تل آویو، رژیم صهیونیستی مسئول تشدید اوضاع است.

ترامپ: به پوتین بیشتر از سازمان‌های امنیتی آمریکا اعتماد دارم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در «تروث سوشال» شبکه اجتماعی خودگفت به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بیشتر از سازمان‌های امنیتی آمریکا اعتماد دارد!

ارسال جنگنده برای اوکراین عملی نیست

- رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به اوکراین جنگنده اف- 16 نخواهد فرستاد.

- سخنگوی نخست وزیر انگلیس در واکنش به درخواست اوکراین: جنگنده های انگلیس بسیار پچیده هستند و ماه‌ها زمان می برد تا بتوان پرواز با آن ها را آموخت. با توجه این موضوع، معتقدیم که ارسال آن ها برای اوکراین عملی نیست.

اعتراضات آلمانی‌ها به ارسال سلاح به اوکراین

صدر اعظم آلمان پیش‌تر اعلام کرده بود که علاوه‌بر موافقت با ارسال تانک‌های رزمی لئوپارد به اوکراین، شخصاً می‌خواهد به این کشور تانک ارسال کند. این اقدام اما با مخالفت مردم آلمان مواجه شده است.

تظاهرات گسترده در فرانسه

ده‌ها هزار معترض به برنامه اصلاح قانون بازنشستگی فرانسه، دور دوم اعتراضات و اعتصابات را آغاز کردند. تنها یک سوم قطارهای پرسرعت و یک پنجم از قطارهای محلی و منطقه‌ایِ بین شهری کار می‌کنند و نیمی از معلمان و دبیران مدارس هم در مخالفت با قانون بازنشستگی از رفتن به مدارس سرباز زده و به جمع معترضان پیوسته‌اند. اتحادیه‌های کارگری نیز علاوه بر اعتصاب‌های سراسری، تظاهرات گسترده‌ای را در سراسر کشور سازمان‌دهی کرده و قصد دارند مراکز مهم صنعتی که نقش مهمی در حیات اقتصادی فرانسه دارند را طی هفته‌های آینده به تعطیلی بکشانند.

پی نوشت: رئیس جمهور فرانسه می‌خواهد سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ سال برساند. همچنین مطابق این اصلاحیه، سن واجد شرایط بودن برای دریافت حقوق کامل بازنشستگی به تعویق می‌افتد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها