۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۹۸
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
رصد (472)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای پنتاگون درخصوص پرواز بالون جاسوسی چین بر فراز آمریکا

- سخنگوی پنتاگون: ما گزارش‌هایی درباره یک بالون که بر فراز آمریکای لاتین حرکت می‌کند، دریافت کرده‌ایم. ارزیابی ما این است که این یک بالون نظارتی دیگر چین باشد.

- وزیر امور خارجه آمریکا: مطمئن هستیم که بالن شناسایی شده چین بر فراز شمال ایالات متحده برای اهداف جاسوسی استفاده می‌شود و در این مورد با متحدان و شرکای خود صحبت کردیم.

-  سخنگوی وزارت خارجه چین: در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر پرواز یک "بالون نظارتی چینی" در حریم هوایی آمریکا هستیم. چین هیچ قصدی برای نقض قلمرو و حریم هوایی کشورهای مستقل ندارد.

استعفای جمعی افسران ارتش رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، به استعفا‌های رخ داده در ارتش رژیم صهیونیستی و حقوق‌های پایین آن‌ها پرداخته و اشاره کرده است این موارد مشکلات نیروی انسانی را در خدمت دائمی به شدت تشدید کرده است.

شولتس: تلاش ما جلوگیری از بروز درگیری بین ناتو و روسیه است

صدراعظم آلمان: ما از هرگونه تشدید تنش که منجر به جنگ بین روسیه و ناتو شود، دوری خواهیم کرد. جنگ ناتو و روسیه وحشتناک خواهد بود. ما موظفیم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم. همزمان با تحویل تسلیحات به اوکراین، به تلاش‌های دیپلماتیک هم متکی خواهيم بود و به تماس تلفنی با کرملین، ادامه خواهيم داد.

کمک نظامی 2 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

آمریکا در حال آماده کردن بیش از 2 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین است. انتظار می‌رود این کمک نظامی برای اولین بار شامل موشک‌های دوربردتر و تجهیزات پشتیبانی برای سیستم‌های پاتریوت و سلاح‌های ضد تانک جاولین باشد. رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته که احتمالاً بخش اعظم این کمک دو میلیارد دلاری از صنعت تأمین می‌شود نه از ذخایر تسلیحاتی آمریکا.

سفر مقام خزانه‌دارى آمريكا براى بستن راه‌هاى دور زدن تحريم‌هاى ايران و روسيه

برایان ای.نلسون معاون وزیر خزانه‌ داری از ٣٠ ژانویه تا ۱ فوریه ۲۰۲۳ به امارات متحده عربی رفته بود تا راه‌هاى عبور از تحريم‌هاى ايران و روسيه را ببندد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بيانيه‌اى اعلام كرد نلسون با مقامات ارشد دولتی و سازمان‌های امارات از جمله وزیر امور خارجه، رئیس بانک مرکزی و وزیر دادگستری این کشور دیدار و گفتگو کرده است. نلسون كه معاون وزیر در امور تروریسم و ‌اطلاعات مالی است به عمان و ترکیه هم سفر و با مقام های دولتی، شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به شدت اعمال تحریم‌هایش را ادامه خواهد داد.

زمین گیر شدن سیستم حمل‌ونقل انگلیس

اعضای سندیکای «اسلف» در تداوم اعتراض ۱۴ شرکت ریلی انگلیس علیه شرایط نامطلوب کاری و دستمزدهای پایین، دست از کار کشیده و عملاً هیچ قطاری در مناطق جنوب انگلیس حرکت نمی‌کند. این وضعیت سبب شده تا بسیاری از مسافران برای تردد سرگردان شوند.

اخراج  نماينده آمريكايى به دليل انتقاد از اسرائيل

نماينده مسلمان مجلس نمايندگان آمريكا به دليل اظهارنظرهاى جنجالى عليه اسرائيل از كميته روابط خارجى اخراج شد. مک كارتى  رئیس مجلس نمايندگان آمريكا وعده بركنارى او را داده بود. انتقادهاى ايلهان عمر از اسرائيل در سه سال اخير خبرساز شده بود.

گاردین: آمار اعدام‌ها در دوران بن‌سلمان دو برابر شده است

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که شمار اعدام‌ها در عربستان در دوره محمد بن سلمان تقریبا دو برابر شده است. این درحالی‌است که ۶ سال گذشته یکی از خون‌بارترین سال‌ها در تاریخ مدرن این کشور به‌شمار می‌رود. طبق این گزارش، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، هر سال به طور متوسط ۱۲۹ اعدام صورت گرفته است. این رقم نشان دهنده افزایش ۸۲ درصدی نسبت به دوره 2010-14 است. در سال گذشته هم ۱۴۷ نفر اعدام شدند که جرم ۹۰ نفر از آنها غیرخشونت آمیز بوده است. همچنین ۱۲ مارس سال گذشته بیش از ۸۱ نفر اعدام شدند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها