۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۰۵
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
رصد (478)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شهادت ۴۲ فلسطینی از ابتدای سال جاری

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند.  این وزارتخانه تاکید کرد که ۶ نفر از شهدا کودک و یک نفر نیز زن است.

منبع سوری ادعای نتانیاهو را تکذیب‌کرد

یک منبع رسمی سوریه ادعای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درخواست کمک دمشق از این رژیم در پی وقوع زلزله شدید را تکذیب کرد.

کیسینجر: آمریکا از شکاف داخلی و نبود اتحاد رنج می‌برد

وزیر خارجه پیشین آمریکا: ایالات متحده در داخل و در مقابله با چالش‌های مدرنی که با آن مواجه هستیم دچار نبود اتحاد است. امروز ما دوباره از انشقاق داخلی و بی‌نظمی بین‌المللی درباره اینکه که هستیم و برای چه می‌جنگیم رنج می‌بریم. برای ما دشوار است که انسجام داخلی لازم برای رویارویی با چالش‌های پیش رو را به دست بیاوریم. جاه‌طلبی‌های چین و شرایط خاورمیانه و بحران اوکراین چالش‌های اکنون نظام جهانی است.

در دوران ترامپ هم نتوانستیم بالون‌های جاسوسی چین را شناسایی کنیم!

فرمانده واحد دفاع هوافضای آمریکای شمالی تأیید کرد که بالون‌های چین در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دست کم سه بار بر فراز آمریکا به پرواز درآمده بودند.

گفتوگوی پادشاه بحرین با بشار اسد برای اولین بار از سال ۲۰۱۱

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در اولین تماس تلفنی از سال ۲۰۱۱ با بشار اسد رئیس جمهور سوریه جان باختن شماری از شهروندان این کشور در زمین لرزه را تسلیت گفت و بر آمادگی کشورش برای کمک رسانی به سوریه تاکید کرد.

«شارلی ابدو» این بار درباره زلزله ترکیه هتاکی کرد

نشریه فرانسوی شارلی ابدو که در ایران با کارتون‌های توهین به مقدسات اسلام شناخته می‌شود، در شماره جدید خود کارتونی از وضعیت زلزله در ترکیه کشیده است. کارتون نشریه «شارلی ابدو» درباره زلزله مهیب ترکیه با عنوان: «زلزله در ترکیه؛ دیگر نیازی به ارسال تانک نیست» منتشر شده است.

فرار ۲۰ داعشی از زندانی در سوریه بعد از زلزله

منابع محلی در شمال سوریه گزارش دادند که بعد از زلزله اخیر، ۲۰ تن از عناصر گروه تروریستی داعش در شهرک راجو (نزدیک ترکیه) از هرج و مرج و ضعیت به وجود آمده در این زندان استفاده کرده و توانسته‌اند فرار کنند.

تحریم‌های آمریکا فاجعه ای بدتر از زلزله

وزیر خارجه سوریه: فاجعه (زمین لرزه) بزرگ است و آنچه عمق آن را افزایش می‌دهد، این است که شرایط سوریه دشوار است، چرا که با تروریسم و حامیان آن می‌جنگد. تحریم‌ها علیه سوریه، سختی فاجعه را افزایش داده است. افراد مسلح تمام امکانات سوریه اعم از خودرو و تجهیزات و ماشین آلات (آواربرداری) را از بین بردند. تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی در برابر همه چیز از جمله خرید دارو شده است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها