۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۱۷
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
رصد (485)

رسانه های داخلی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نمایش هم‌بستگی ساختگی که ۴۸ ساعت هم دوام نیاورد!

در حالی که غرب عملا به شکست پروژه ایجاد آشوب و ناامنی در ایران اذعان کرده و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نشانه‌ای از آن می‌داند، پادوهای وطن‌فروش آنها با ژست‌های وحدت‌گرایانه می‌کوشند تاریخ مصرف خود را قدری به تاخیر بیاندازند. این افراد و گروه‌ها با برگزاری نشستی تبلیغاتی در واشینگتن به دنبال نمایش همبستگی برای آینده ایران بودند. در این نشست اعلام شد که منشوری مشترک برای «هم‌بستگی و سازمان‌دهی برای ایران» بر پایه اصول مشترک و بر مبنای حقوق بشر و برابری انسان‌ها تدوین و به زودی منتشر خواهد شد.هم‌زمان با این نشست نیز کنگره آمریکا در حمایت از آنچه محورهای مخالفان و اقدام کنندگان علیه جمهوری اسلامی نامید به صدور بیانیه حمایتی از فرقه تروریستی منافقین که در نشست واشینگتن حضور نداشتند پرداخت!این ژست‌های به‌ظاهر وحدت‌گرایانه اما؛ حتی ۴۸ ساعت هم دوام نیاورد و توهمی و ساختگی بودن آن بر همگان آشکار شد. حاضران در نشست دانشگاه جورج تاون در حالی تجمعات محدود مخالفان جمهوری اسلامی در خارج از ایران را نمادی از تحقق هم‌بستگی عنوان می‌کردند که یک‌شنبه ۲۳ بهمن فرقه منافقین در پیامی به نقل از سرکرده جنایت‌کار خود به اظهارات پهلوی واکنش تندی نشان داد. گزارش خانم دوهان در باب اثرات تحریم‌های غرب علیه ایران بیان‌گر این حقیقت است که اپوزیسیون خارج‌نشین حتی در ظاهر هم نتوانسته ژست مردم‌دوستی بگیرد چه رسد به ژست میهن‌پرستی/ نورنیوز

اهمیت سفر رئیسی به چین به روایت رسانه‌های غیرایرانی

-نشریه پولیتیکو درباره سفر ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به چین برای دیدار با شی جین پینگ، همتای چینی‌اش نوشت، این دیدار در حالی انجام می‌شود که این دو رقیب آمریکا به دنبال همکاری بیشتر هستند. چین یکی از مشتریان اصلی نفتی ایران و یکی از منابع اصلی سرمایه‌گذاری در این کشور خاورمیانه است. ایران و چین در سال ۲۰۲۱، یک توافق همکاری ۲۵ ساله راهبردی امضا کردند که شامل فعالیت‌های عمده اقتصادی، از جمله در حوزه نفت، معادن، صنایع، حمل‌ونقل و کشاورزی می‌شود.این نشریه در ادامه اشاره کرد: هر  دو کشور روابط پرتنشی با آمریکا دارند و همراه با روسیه به دنبال غلبه بر قدرت آمریکا هستند.

-شبکه ای‌بی‌سی نیز در این باره نوشت: انتظار می‌رود که سفر رئیسی به چین موجب تعمیق روابط میان این دو شریک سیاسی و اقتصادی شود که با سلطه تحت رهبری غرب بر روابط بین‌المللی مخالفند.

-روزنامه گلوبال تایمز با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و چین نوشت: تحلیل‌گران می‌گویند، سفر رئیسی به چین موجب اجرایی شدن بیشتر شراکت جامع راهبردی میان چین و ایران خواهد شد که نشان‌دهنده عزم راسخ دولت رئیسی برای پیش‌‍برد سیاست «نگاه به شرق»  است.

وارونه سازی از سفر رئیس جمهور به چین

درحالی که اکثریت رسانه ها از مهم بودن سفر رئیس جمهور به چین خبر می دهند برخی رسانه های داخلی همچون روزنامه شرق این سفر را ناشی از مشکلات داخلی و رفع آنها توسط چین دانسته است. روزنامه شرق در گزارشی با عنوان یک سفر و چند هدف نوشته است: شاید مهم‌ترین دغدغه تهران در این سفر به تلاش‌های اخیر دولت بایدن برای رایزنی با طرف چینی در جهت توقف خرید نفت از ایران بازمی‌گردد. وضعیت بودجه ایران در سال ۱۴۰۲ چندان مساعد نیست و کسری بودجه شدید در سال آتی قطعی خواهد بود. البته اوج‌گیری مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور و اهمیت تداوم خرید نفت ایران توسط چین را بیش از پیش گوشزد می‌کند، از این رو یکی از مهم‌ترین دستور کارهای رئیسی در سفر به چین ناظر به تداوم فروش نفت و حتی افزایش میزان صادرات محصولات نفتی به طرف چینی است، البته این احتمال وجود دارد که طرف ایرانی در این سفر با برخی تخفیف‌ها و مشوق‌ها، چین را ترغیب به تداوم خرید نفت از ایران کند.

ادعای کذب انگلیس درباره ایران

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شد که اسنادی در رابطه با "قاچاق سلاح توسط ایران و مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت" را به سازمان ملل ارائه می‌کند. وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی انگلیسی "اچ.ام.اس مونتروز" در اوایل سال 2022 دوبار اقدام به توقیف سلاح از قایق‌های تندرو متعلق به قاچاقچیان در آب‌های بین‌المللی در جنوب ایران کرده است./ایسنا

کنایه سعید جلیلی به رئیس‌جمهور فرانسه

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز در نقطه‌ای هستیم که یک طرف که زمانی تهدید می‌کرد گزینه روی میز آخرین گزینه است، رسیده بود به اینکه سطح روابط را با این‌ها کاهش دهد، امروز به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم؟! همان کشوری که رئیس‌جمهورش بیان می‌کرد ایران در آستانه انقلاب است و با یک دلقک عکس می‌گرفت، چند روز پیش سفیرش استوارنامه‌اش را تقدیم رئیس‌جمهور ما کرد؛ همین‌هایی که تهدید می‌کردند/تابناک

رویترز: ایران دو نفتکش دیگر برای ونزوئلا می‌سازد

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از منابع آگاه و اسناد مربوطه نوشت که ونزوئلا قرارداد خرید دو نفتکش را با ایران منعقد خواهد کرد.این خبرگزاری نوشت که شرکت نفت دولتی «پی دی وی اس ای» (PDVSA) ونزوئلا از سال گذشته میلادی تلاش برای خرید و اجاره نفتکش را افزایش داده تا ناوگان خود را نوسازی کند. به نوشته رویترز، تحریم های آمریکا آسیب زیادی به فعالیت های دریایی این شرکت وارد کرده و کمبود سرمایه، ناتوانی در بیمه محموله و دریافت گواهینامه های لازم برای کشتیرانی در آب های بین المللی این غول نفتی را رنج می دهد. به گزارش این خبرگزاری، هزینه هر یک از دو کشتی افرامکس ایندیا اورکویا (India Urquia) و ایندیا مارا (India Mara) ۳۱ میلیون و ۶۶۰ هزار یورو خواهد بود و در مجتمع کشتی سازی شرکت صنایع دریایی ایران در بوشهر ساخته خواهند شد.

نسخه های تجویزی مغرضانه

علی ربیعی، سخنگوی دولت اعتدال: زمانی که جریاناتی که هرکدام بخشی از افکار جامعه را نمایندگی می‌کنند، حذف شوند، به طور طبیعی شکاف ایجاد شده و در نهایت به حذف و کنار گذاشتن مردم و سرمایه‌های اجتماعی منجر می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های بی‌بدیل جبران این اشتباهات، بازگشت به انتخابات به‌گونه‌ای است که همه بتوانند در آن حضور یافته و سلایق خود را در یک سبد بزرگ بیابند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها