۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۱۹
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
رصد (487)

رسانه های داخلی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نگرانیِ آمریکا از سفر آیت الله رئیسی به چین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: چندی پیش آمریکا تلاشی هماهنگ برای تعامل با چین در مورد برنامه هسته‌ای ایران انجام داد، زیرا ما آن را چالشی برای هر دو کشور(آمریکا و چین) می‌دانیم. ایران برای سیستم بین‌المللی چالش‌های دیگری ایجاد می‌کند که بر چین نیز تأثیر می‌گذارد. این چالش‌های ایران، آمریکا را نیز به شدت نگران می‌کند. مهم است که جهان باید کاملاً این مسئله را شفاف‌سازی کند که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، تلاش‌ برای صدور تروریسم و نفوذ بد در منطقه و احتمالاً فراتر از آن، چیزی نیست که هیچ کشوری باید تحمل کند و مطمئناً از چنین چیزی حمایت نخواهند کرد./ فارس

طراحی پنهان انگلیس برای پرونده‌سازی علیه ایران

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است؛ دولت انگلیس به‌دنبال متهم‌سازی ایران به استفاده از شبکه‌های فعال در زمینه جنایت‌های سازمان‌یافته به‌منظور ربایش یا حذف عناصر ضدانقلاب در اين كشور است. در این رابطه طی روزهای گذشته پلیس انگلیس با هدف تحت تأثیر قرار دادن ایرانیان مقیم این کشور و فعال نمودن غیر مستقیم آنها در ترویج و تبلیغ این خبر کذب، چند نفر از عناصر ضدانقلاب فعال در این کشور را احضار و در این خصوص به آنها هشدار داده است. چندی قبل نیز رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس بدون اینکه هیچ مدرکی ارائه کند مدعی شد؛ مأموران جمهوری اسلامی ایران قصد داشته‌اند ده نفر از عناصر ضدانقلاب را که در انگلیس حضور دارند ربوده و به ایران منتقل کنند! پیگیری این طرح از سوی دولت انگلیس، زمینه‌سازی برای افزایش تبلیغات منفی علیه کشورمان به بهانه بروز حوادث مختلفی است که می‌تواند با برنامه‌ریزی سرویس‌های اطلاعاتی این کشور برای عناصر ضدانقلاب ایرانی حاضر در انگلیس به وقوع بپیوندد.

ادعای جدید پنتاگون علیه ایران

"دانا استراول" معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه: افزایش همکاری نظامی ایران و روسیه و انتقال غیرقانونی تسلیحات ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین که به طور فعال غیرنظامیان اوکراینی را می‌کشد، تبعات و پیامدهای جدی برای ثبات و امنیت خاورمیانه دارد. ما شاهد هیچ تغییری در تمایل یا فعالیت ایران در زمینه انتقال سلاح به حوثی‌ها (انصارالله) نبوده‌ایم. استرول به رغم تکذیب ادعاهای آمریکا و غرب از سوی ایران درباره ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ، در تداوم هراس از نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد که تهران می تواند نحوه استفاده از این سلاح ها در اوکراین را مشاهده و سپس با ایجاد تغییرات و اصلاح، از آنها علیه کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده کند.

اتهام زنی در کنار اعتراف به قدرت ایران

روزنامه انگلیسی گاردین: مقام‌های آمریکا گزارشی را از رده محرمانه خارج کردند که نشان می‌دهد پهپادهایی که روسیه در جنگ اوکراین استفاده می‌کند تمام ویژگی‌های پهپادهای ایران را دارد. هدف آمریکا از این کار متقاعدکردن طرف‌هایی است که به استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین با تردید نگاه می‌کنند. یک مقام آمریکایی تهران را یک رهبر جهانی در تولید پهپادهای ارزان و موثر توصیف کرده است. تحلیل‌گران دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند باورشان این است که تهران درحال گردآوری نتایج استفاده پهپادهایش در اوکراین است و احتمالاً درس‌های ارزشمندی برای بهبود عملکرد پهپادهای خودش گرفته است.

قهرمان نمایی به سبک بانیان وضع موجود

حسن روحانی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را باید مقدمه راهبرد «ترمیم سرمایه اجتماعی» نظام بدانیم. حل مشکلات اقتصادی ایران مستلزم رفع تحریم‌ها و پایان دادن به تصدی‌گری دولت و خصولتی‌هاست. بدون سیاست خارجی فعال و حل مسائل با دنیا نمی‌توان انتظار بهبود شرایط اقتصادی را داشت. گفتمان دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه کشور از راه حل مسأله تحریم‌ها و تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری بود. با حرکت در این مسیر کارهای بزرگ سیاسی و اقتصادی انجام شد. قبل از دولت یازدهم ما در آستانه حمله نظامی بودیم؛ یکی از رؤسای‌جمهور غربی عضو ۱+۵ به طور رسمی در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد در سال ۲۰۱۳ برای حمله نظامی به ایران تصمیم گرفته بودیم. ما نه تنها توانستیم از تهدید نظامی عبور کنیم که حتی قطعنامه‌های تحریمی که ذیل فصل هفتم در شورای امنیت تصویب شده بود را بدون حتی یک روز اجرا، ملغی کردیم. امید مردم در آغاز دوره یازدهم در ایجاد ثبات و بهبود شرایط اقتصادی مؤثر بود و ما می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ با رفع تحریم‌ها، این امید را احیا کنیم و حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای نیز پذیرفته شده بود اما تصویب مصوبه اقدام راهبردی مجلس مانع آن شد./ جماران

رنجنامه به سبک خانواده هاشمی!

به گزارش ایسنا، خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در متنی که آن را در قالب «رنجنامه» تنظیم کرده‌اند، با اشاره به موافقت اخیر رهبری با عفو گسترده، خواستار آزادی زنان در بند به خصوص فائزه هاشمی شده‌اند. نویسندگان این متن با گلایه از آن‌چه «تداوم توهین‌ها، تهمت‌ها وتخریب‌های ناجوانمردانه» خوانده‌اند، مدعی شده‌اند که « تاوان بغض و کینه اصحاب قدرت را نسبت به پدر» پس می‌دهند و «همه فرزندان به‌دلیل زنده نگه‌داشتن یاد و افتخار به نام پدر، تحت فشارند و مادر رنجور و بیمارمان که عمری پشت در زندان‌های رژیم گذشته و فعلی رنج می‌کشید، امروز در فراق دختر زندانیش بی‌تابی می‌کند».در بند دیگری از متن مذکور از کسانی که «مخالفان هاشمی» خوانده‌ شده‌اند پرسش‌هایی مطرح و خواسته شده است که «برای افکار عمومی» یا «وجدان خود» پاسخگو باشند.

مصادره به مطلوب اغتشاشات به سبک اصلاحات

محمدعلی ابطحی، چهره نزدیک به رئیس دولت اصلاحات، در گفتگو با مُنیبان در پاسخ به اینکه با توجه به بیانیه اخیر خاتمی، آیا او معتقد است که مردم از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان عبور کردند؟ گفت: بین اصلاح‌طلبان و اصلاح‌طلبی تفاوت بسیاری وجود دارد. بنده معتقد هستم که صدای هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شنیده نمی‌شود و مخاطبی ندارند اما در بحث اصلاح‌طلبی تصورم این است که اتفاقاً روز به روز داریم به آن نزدیک‌تر می‌شویم و جامعه بیشتر به دنبال آن است. این موضوع از آن جهت است که اتفاقات اخیر دو رأس سخت داشت، یکی اپوزیسیونی که معتقد است به چیزی جز سقوط نظام نباید اندیشید و یکی هم بخشی از حاکمیت که معتقد بود یک قدم نباید عقب نشست.

انتقاد اپوزیسیون از اپوزیسیون

«عبدالکریم سروش» در صحبت‌هایی با اشاره به کنفرانس دانشگاه جرج‌تاون در واشنگتن که با حضور افرادی مانند رضا پهلوی و نازنین بنیادی و مصی علی‌نژاد و نازنین بنیادی و... برگزار شد، می‌گوید: جلسه‌ای بود و چند نفر شرکت کرده بودند که تقریباً بساط رهبری برای ایران پهن کردند و به‌گمان اینکه نامی در رسانه‌ها دارند، فکر کردند که در دل‌ها هم جایی دارند. یکی از آنها که تا امتحان نداد و سر تا پا برهنه نشد او را به درون خانواده هنری نپذیرفتند، چندتایی از آنها که هم اصلاً از عالم سیاست خبری ندارند. نامی از اسلام و دیانت قاطبۀ مردم ایران در میان نبود بلکه اکثریت آنها کمال ناآشنایی با این سنت عظیم و قویم ایرانی داشتند و یکی از آنها هم که از تجزیه‌طلبان مشهور و به‌نام است. اینها مگر برای دلخوشی خود و برای پر کردن برنامه‌هایی که می‌دانیم از کجاها سرمایه و خط سیاسی آن می‌رسد کاری کنند، [و گر نه] برای ملت ایران کاری نمی‌توانند بکنند [چون] نه از ایران چندان شناسایی و آشنایی دارند و نه از دیانت و سنت و ارزش‌های مردم آن. اینها با دردها و ارزش‌های مردم ایران آشنایی ندارند بعد با کمال بی‌خیالی و بلکه با کمال جسارت دعوی رهبری این قوم را هم دارند و گمان می‌کنند که کافی است زمام امر به دست آنها سپرده شود تا کشور گلستان شود!/ خبر آنلاین

ایران در جمع ۲۰ کشور برتر حوزه نیروگاه‌های برقابی

بر اساس انجمن جهانی سدسازی، ۱۳۶۰ هزار مگاوات از ظرفیت منصوبه تولید برق در دنیا در سازه سدها واقع شده است. ایران با ظرفیت ۱۲.۲ هزار مگاواتی نیروگاه برقابی در بین ۲۰ کشور برتر جهان در این بخش قرار دارد و در این فهرست رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها