۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۲۵
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
رصد (490)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

حمله نمایندگان کنست اسرائیل به نماینده زن محجبه

«ایمان خطیب یاسین»، نخستین نماینده زن محجبه کنست رژیم‌صهیونیستی از حزب رعم که قصد داشت به زبان عربی در صحن پارلمان با زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه ابراز همدردی نماید، از سوی نمایندگان نژادپرست و افراطی کنست مورد حمله قرار گرفت. نمایندگان معترض خواستار آن شدند تا خطیب با توجه به قانون دولت-ملت یهود از صحبت به زبان عربی در صحن پارلمان رژیم صهیونیستی خودداری کند. این نمایندگان در ادامه از خطیب خواستند از بیان حرف‌های بیهوده‌ای همچون ابراز همدردی و تسلیت به مردم دولت‌های متخاصم همچون سوریه و ترکیه خودداری کند.

وزرای نتانیاهو به جان هم افتادند

تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای تخلیه شهرک "الکُرم"در شرق شهر رام‌الله در کرانه باختری و اختلاف‌نظر وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو دراین باره،آنها را به جان یکدیگر انداخت و به همین دلیل نخست‌وزیر این رژیم تصمیم به توقف روند تخلیه گرفت که انتقاد تند وزیر امنیت داخلی را به همراه داشت.

درگیری مقامات آمریکایی بر سر هزینه حفاظت از قاتلان شهید سلیمانی

تعدادی از مقامات آمریکایی در نامه ای اعتراض آمیز به پلیس و نهادهای امنیتی آمریکا، از هزینه کم حفاظت شخصی در مقایسه با برخی مقامات دولت «دونالد ترامپ» انتقاد کردند!

اعتراض آلبانیایی‌ها به فساد دولت به خشونت کشیده شد

هزاران نفر از مخالفان دولت آلبانی در پایتخت این کشور تجمع اعتراضی برگزار کرده و اعتراض خود را نسبت به مشکلات اقتصادی و فساد دولت اعلام کردند. این تظاهرات با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

غرب جنگ هیبریدی علیه روسیه به راه انداخته است

لاوروف، وزیر خارجه روسیه: آمریکا و متحدانش در حال جنگ هیبریدی همه‌جانبه علیه روسیه هستند. جنگی که سال‌هاست غرب با بکارگیری نئونازی‌های اوکراین علیه روسیه انجام شده است.

محتوای اولین بسته حمایتی صندوق کمک به اوکراین فاش شد

وزارت دفاع انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اولین بسته حمایتی به کی‌ یف از صندوق بین المللی کمک به اوکراین، شامل مهمات، تجهیزات شناسایی و قطعات یدکی برای تانک ها خواهد بود.

سردرگمی کشورهای غربی در مواجهه با روسیه

روزنامه فایننشال تایمز:‏ سازمان های اطلاعاتی غربی بر این باورند که روسیه برای یک پشتیبانی هوایی گسترده آماده می شود و به نظر می آید که این آمادگی برای پشتیبانی از یک حمله سراسری زمینی خواهد بود. نوع تحرک و تصمیم گیری روسیه باعث ایجاد سردرگمی پایتخت کشورهای غربی شده، زیرا نمی‌توانند زمان حمله را حدس بزنند و به یقین برسند که تصمیم روسیه چیست؟

سازمان امنیت فدرال روسیه حمله تروریستی در مسکو را خنثی کرد

سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که موفق به کشف و خنثی سازی یک حمله تروریستی در تاسیسات راه آهن شهر مسکو پایتخت این کشور شده است.

چین: بالن‌های آمریکا در حریم هوایی ما پرواز می‌کنند

پس از آنکه چین، آمریکا را متهم کرد که بالن‌هایی را در ارتفاع بسیار بالا در حریم هوایی این کشور و کشورهای دیگر به پرواز درآورده است، اختلافات دیپلماتیک بین دو کشور عمیق‌تر شد. در حالی که متخصصان آمریکایی در حال بررسی بقایای بالن سرنگون شده چینی هستند، پکن، واشنگتن را متهم کرد که بالن‌هایی را در ارتفاع بسیار بالا در حریم هوایی این کشور و کشورهای دیگر به پرواز درآورده است.

العالم: عملیات امداد و نجات در حلب سوریه پایان یافت

خبرنگار العالم در حلب گزارش داد: «تمامی قربانیان از زیر آوار بیرون آورده شدند و به همین دلیل مرحله عملیات امداد و نجات در حلب پایان یافت.»

جریان رسانه ای آمریکا، ماجرای انفجار نورد استریم را سانسور کرد

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر، از رسانه‌های جریان اصلی ایالات متحده به دلیل سانسور و پوشش ندادن مقاله تحقیقاتی او درباره خرابکاری دولت بایدن در خطوط لوله نورد استریم در دریای بالتیک انتقاد کرد. در این راستا هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در ارتباط با موضوعات افشا شده اخیر پیرامون خرابکاری در خط لوله نورد استریم را مطرح کرد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها