۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۴۲
۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
رصد (502)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

قانون اعدام فلسطینیان در کنست به تصویب رسید!

کمیته امور قانونگذاری کنست رژیم صهیونیستی، قانون اعمال مجازات اعدام برای مبارزان فلسطینی را به تصویب رساند. پیش‌نویس این قانون بعد از تصویب در این کمیته برای تصویب نهایی به صحن کنست ارسال می‌شود. در صورتی که در قرائت اول (شور اول) به تصویب برسد، برای بررسی نهایی در کابینه امنیتی اسرائیل مطرح خواهد شد. نتانیاهو جزو حامیان تصویب این قانون است.

تقاضای ضد ایرانی وزیر جنگ تل‌آویو از وزیر دفاع آمریکا

وزیر جنگ اسرائيل از همتاى آمريكايى خود خواست که عملیات خود را برای جلوگیری از  افزایش توان هسته‌ای ایران افزایش دهد.گالانت در مورد ایران به آستین گفته که تل‌‌آویو از ادامه غنی سازی اورانیوم بسیار آشفته شده است.

بالاخره نتانیاهو جواب اعتراضات مردم را داد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تظاهرات علیه دولت وی که در تل‌آویو آغاز شده، انتقاد کرد و گفت: تحریک بس است.

تورم آمریکا همچنان درحال افزایش است

بر اساس گزارشی که وزارت بازرگانی آمریکا منتشر کرد، قیمت‌های مصرف کننده در این کشور طی ژانویه به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی در ماه دسامبر، ۰.۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. این قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی نیز ۵.۴ درصد رشد یافته و این در حالی است که در ماه دسامبر افزایش ۵.۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن ثبت شده بود.

آمریکا: ویروس کرونا منشا آزمایشگاهی داشته است

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که وزارت انرژی این کشور در تحقیقات خود در خصوص منشأ ویروس کرونا، به این نتیجه رسیده است که این ویروس از یک آزمایشگاه منشا گرفته است.

ادعای زلنسکی درباره کشته شدن پوتین

رئیس‌جمهور اوکراین: روزی خواهد رسید که شکنندگی حکومت ولادیمیر پوتین در روسیه احساس خواهد شد. پوتین رفتاری مشابه آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم دارد، نه اوکراینی‌ها او را می‌بخشند و نه دیگر کشورها.گوشتخوار به دست دیگر خوشتخواران خورده خواهد شد. آن‌ها راهی برای کشتن قاتل پیدا خواهند کرد؛ زمانش را نمی‌دانم، اما اتفاق می‌افتد.

تظاهرات در اسپانیا علیه ناتو و ارسال تسلیحات به اوکراین

تعداد زیادی از مردم و گروه‌های ضد جنگ امروز با برگزاری تظاهراتی گسترده علیه ناتو و ارسال تسلیحات به اوکراین شعار دادند. رسانه‌ها با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از این تظاهرات از آن به عنوان مخالفت اروپایی‌ها باسیاست‌های جنگ افروزانه بروکسل در اوکراین و آتش‌افروزی در درگیری‌ها در این کشور یاد می‌کنند.

بحران جرایم و خشونت جنسی علیه زنان در هلند

براساس گزارشی که اخیرا توسط آمار و مرکز تحقیقات و اسناد هلند (WODC) منتشر شد، ۴۶ درصد از دختران بین ۱۶ تا ۱۸ سال در هلند گفتند که در سال گذشته قربانی رفتار‌های تجاوزکارانه جنسی شده‌اند. برای مقایسه، ۱۵ درصد از مردان در همان گروه‌های سنی گزارش کردند که قربانی رفتار‌های خشونت‌بار جنسی شدند. در میان همه هلندی‌های ۱۶ ساله یا بالاتر، از هر ۸ نفر یک نفر گزارش کرده که در سال گذشته رفتار تجاوزکارانه جنسی را تجربه کرده است.

بن فرحان: عربستان دو بسته کمک به اوکراین به ارزش ۴۱۰ میلیون دلار ارائه داده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس: فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در سفر به کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور و دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناامن‌سازی مسیر عراق به سوریه، مأموریت جدید آمریکا به داعش

تروریست‌های داعش در سوریه شروع به انجام حملاتی در نزدیکی مناطق مرزی سوریه با عراق کرده‌اند؛ جایی که کمی آن‌ طرف‌تر پایگاه نظامی آمریکا قرار دارد. منابع میدانی به الاخبار گفته‌اند آمریکایی‌ها نمی‌خواهند مسیرهای بین‌المللی میان عراق و سوریه روی آرامش را ببیند و در این راستا به داعش تکیه می‌کنند. با این حال، ارتش سوریه نیز توانسته در مدت اخیر عاملان حملات را به دام انداخته و بسیاری از آنها را از پا در آورد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها