۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۴۵
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
رصد (504)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بی‌اعتنایی برزیل به فشار آمریکا

خبرگزاری رویترز با نقل بیانیه‌ای از سازمان مسئول مدیریت بندر «ریودوژانیرو» نوشت: دو ناو نیروی دریایی ایران به‌نام‌‌های «مکران» و «دنا» هر دو وارد این بندر شدند. رویترز پیش از این گزارش داده بود آمریکا برزیل را برای رد درخواست ایران جهت پهلوگیری مکران و دنا تحت فشار قرار داده بود.

وزیر صهیونیست خواستار ترور رهبران مقاومت فلسطین شد

وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات این رژیم علیه فلسطینیان، خواستار ترور رهبران مقاومت شد.

بنت: دروغگویی نتانیاهو با تصویب بودجه برملا شد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب بودجه «فاقد شفافیت» در کابینه نتانیاهو، به او حمله کرد و گفت: با تصویب این بودجه، نفرت‌انگیز‌ترین دروغ نتانیاهو برملا شد.

دهن‌کجی نتانیاهو به جامعه بین‌الملل

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود واکنش‌های گسترده بین‌المللی به طرح‌های شهرک‌سازی اخیر این رژیم، اعلام کرد که ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین بدون هرگونه توقفی ادامه خواهد داشت. در همین راستا، زاحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علناً تصریح کرد که هیچ تغییری در سیاست‌های دولت کنونی طی ماه‌های آینده ایجاد نخواهد شد و قرار است به ۹ شهرک صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری مشروعیت‌بخشی شود.

زلنسکی فرمانده ارشد ارتش اوکراین را برکنار کرد

رئیس‌جمهور اوکراین سرلشکر ادوارد میخایلوویچ موسکالوف فرمانده ستاد مشترک ارتش این کشور را از سمت خود برکنار کرد. زلنسکی توضیحی برای برکناری موسکالوف ارائه نکرد. زلنسکی پیش‌تر نیز دو نفر از مقامات اوکراین را به اتهام خیانت به این کشور برکنار کرده بود.

پکن: تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی وزارت خارجه چین: پکن قاطعانه تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی بر سر روسیه را رد می‌کند و اقدامات متقابل را انجام می‌دهد. این‌ تحریم‌ها یکجانبه و خارج از حوزه صلاحیت قضایی آمریکاست.

السیسی: به روابط تاریخی با سوریه افتخار می‌کنیم

وزیر خارجه مصر در جریان دیدار با رئیس‌جمهور سوریه، پیام رئیس جمهور این کشور را تحویل داد. «عبدالفتاح السیسی» در این پیام ضمن ابراز همبستگی با سوریه و اعلام آمادگی برای ادامه حمایت از این کشور در مسئله زلزله، گفت به روابط تاریخی با دمشق افتخار می‌کند و تمایل دارد این روابط را گسترش دهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها