۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۵۴
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
رصد (508)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ترکیه: از تحریم‌ها علیه ایران حمایت نمی‌کنیم

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه: از تحریم‌ها علیه ایران یا هر کشور دیگری حمایت نمی کنیم. ما خودمان تصمیم می گیریم و هیچ کس نمی تواند ما را در این مورد تحت فشار قرار دهد.

پارلمان رژیم صهیونیستی قانون اعدام اسرای فلسطینی را تصویب کرد

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در قرائت نخست، پیش نویس قانون اعدام آن دسته از اسرای فلسطینی که دست به عملیات ضد صهیونیستی زدند را تصویب کرد.

مقام صهیونیست: اسرائیل درحال فروپاشی است

رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: حزب‌الله برای نابودی اسرائیل نیازی به موشک‌های دقیق ندارد؛ زیرا ما از درون درحال فروپاشی هستیم. انگیزه فلسطینی‌ها برای انجام عملیات همیشه وجود داشته است اما این جا نوع دیگری از جوانان فلسطینی را می‌بینیم. درحال حاضر وضعیت داخلی اسرائیل اصلا خوب نیست و شاهد شکاف و دوقطبی شدن جامعه خود هستیم.

عضو کنگره آمریکا: مالیات آمریکایی‌ها نباید نقض حقوق بشر اسرائیل را تأمین کند

ایلهان عمر، عضو کنگره  آمریکا: من از جنایت شهرک نشینان اسرائیلی آخر هفته در روستاهای فلسطینی کرانه باختری که منجر به آتش زدن ده ها خودرو و خانه شد و جان بی گناهان را گرفت و بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کرد، شوکه شده ام. آمریکا باید به دنبال پاسخگویی کامل برای هرگونه نقض قوانین بین‌المللی باشد و اطمینان حاصل کند که مالیات های مردم آمریکا نقض حقوق بشر را تامین نمی‌کند.

شکاف در کابینه بایدن

در پی ترک اولین وزیر کابینه جو بایدن از دولت، رئیس جمهور آمریکا جولی سو معاون فعلی وزارت کار را به عنوان وزیر کار بعدی کابینه خود و جانشین مارتی والش معرفی کرد.

نفت دزدی از ایران در آمار رسمی واردات آمریکا

وزارت انرژی آمریکا در آمار رسمی خود از واردات ۵۰۷ هزار بشکه از نفت ایران در سال میلادی گذشته خبر داد که تحلیلگران معتقدند این رقم مربوط به نفت دزدی این کشور از محموله‌های صادراتی نفت ایران است که به بهانه تحریم‌ها توقیف کرده است.

شولتز: روسیه باید برای برقراری صلح پیش قدم شود

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان اعلام کرد که دولت آلمان بر این تصور است که اولین گام برای دستیابی به صلح در اوکراین، باید از سوی روسیه برداشته شود. صدر اعظم آلمان این گونه استدلال کرد که بدیهی است که روسیه به اوکراین حمله کرده و در نتیجه روسیه کشوری است که باید برای برقراری صلح اقدامی صورت دهد.

پنتاگون: جنگ اوکراین ممکن است تا سه سال آینده ادامه یابد

کالین کال، معاون رئیس پنتاگون در جلسه استماع کنگره: درگیری در اوکراین می‌تواند ظرف شش ماه آینده یا شاید در دو یا سه سال به پایان برسد و باید خود را برای هر شرایطی آماده کرد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، قول داده است تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد. اگر چنین حمایتی متوقف شود، توازن به نفع روسیه تغییر خواهد کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها