۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۲
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
رصد (511)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

افزایش اختلاف ها بین عربستان و امارات

نشریه «وال استریت ژورنال» در گزارشی از اختلاف پشت پرده میان عربستان و امارات در پرونده‌های نفت و سرمایه‌های خارجی و آینده جنگ در یمن خبر داد. بر اساس این گزارش، در ماه ژانویه گذشته ابوظبی میزبان نشستی با حضور شماری از کشورهای خاورمیانه بود که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در آن حاضر نشد، از سوی دیگر «محمد بن زاید» رئیس امارات نیز در نشست سران کشورهای عربی و چین در ریاض حضور نیافت. این گزارش افزوده که اختلافات از پشت درهای بسته آغاز شده اما رفته‌رفته علنی می‌شود و خبر از تغییر هندسه پیمان‌ها در منطقه شورای همکاری خلیج فارس همزمان با تلاش ایران برای افزایش نفوذ در منطقه می‌دهد.

ابتلای بایدن به سرطان

پزشک رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ضایعه پوستی که ماه گذشته از قفسه سینه جو بایدن برداشته شد، یک نوع شایع از سرطان پوست بود. در جریان معاینه معمول پزشکی بایدن در ۱۶ فوریه تمام بافت های سرطانی با موفقیت برداشته شد.

تحریم وزیر افراطی اسرائیلی از سوی آمریکا

کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا دیدار با وزیر تندروی دارایی رژیم صهیونیستی را که قرار است به واشنگتن سفر کند، تحریم کرده است. به گزارش خبرگزاری سما، کاخ سفید رسما اعلام کرد، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در سفر بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل به واشنگتن با وی دیدار نخواهد کرد.

اظهارات نژادپرستانه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی

وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و رهبر حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی ـ که یکی از متحدان بنیامین نتانیاهو است ـ طی سخنانی در یک همایش گفت: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم. وی اظهار کرده بود: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

قتل فجیع سازنده واکسن اسپوتنیک

پلیس روسیه اعلام کرد: جسد سازنده واکسن کووید «اسپوتنیک وی» در حالیکه با کمربند خفه شده بود در آپارتمانش کشف شد. رسانه‌های روس گزارش دادند که جسد وی در آپارتمانش در مسکو پیدا شده است. مقامات پلیس می‌گویند: آثار خفگی روی گردنِ قربانی و همچنین جراحات چاقو و خراشیدگی روی بدن وی مشاهده شده است.

نیکی هیلی: چین بزرگترین تهدید آمریکا است

« نیکی هیلی » نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از حزب جمهوری خواه ، طی سخنانی در "کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار" (CPAC) هشدار داد که چین "قدرتمندترین و منضبط ترین دشمنی است که تا به حال با آن روبرو شده ایم" و «جو بایدن » به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به آن اجازه داده که هرگونه می خواهد با ما رفتار کند. وی سپس با ضعیف خواندن سیاست خارجی بایدن در صحنه جهانی گفت: من قدرت آمریکا را در جهان بازمی گردانم.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها