۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۴
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
رصد (514)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش نتانیاهو به سخنان گروسی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که گفت «هر گونه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای غیرقانونی است» واکنش نشان داد. به گزارش رویترز، نتانیاهو در اظهاراتی تلویزیونی به کابینه خود گفت: «رافائل گروسی فردی شایسته است که اظهارات نامناسبی را بیان کرد». وی افزود: «خارج از چه قانونی؟ آیا برای ایران که آشکارا خواستار نابودی ما است، جایز است ابزار کشتار برای نابودی ما را سازماندهی کند؟ آیا ما از دفاع از خود منع شده‌ایم؟ بدیهی است که مجاز به انجام این کار هستیم».

رژیم صهیونیستی درصدد انجام پرواز از فرودگاه «رامون» به عربستان

یک رسانه عبری فاش کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در راستای آرام کردن اوضاع در اراضی اشغالی و همزمان با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و عید یهودی «پاک»، درصدد صدور مجوز برای فلسطینی‌ها جهت استفاده از فرودگاه «رامون» برای سفر به عربستان و ادای مناسک حج هستند. به گزارش سایت "i۲۴news" در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال بررسی اجازه به فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری برای سفر مستقیم به عربستان سعودی و ادای مناسک حج از طریق فرودگاه «رامون» در شهرک «ایلات» در جنوب اراضی اشغالی است.

آمریکا کمک تسليحاتی ۴۰۰ میلیون دلارى به اوكراين می‌فرستد

وزیر خارجه آمریکا گفت: با توجه به موافقت بایدن سی و سومین کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار را ارسال خواهد شد.آنتونی بلینکن نیز خاطرنشان كرد كه این بسته کمک نظامی شامل مهمات بیشتری برای سامانه‌های راکتی هیمارس و توپخانه‌های هویتزر ، مهمات برای خودروهای جنگی بردلی، پل های مورد استفاده درخودروهای زرهی, مهمات و تجهیزات تخریب و تعمیرات، آموزش و پشتیبانی می‌شود.

كاهش تجارت روسیه با اروپا

 اداره آمار اروپا اعلام كرد سهم روسیه در صادرات اتحادیه اروپا از فوریه تا دسامبر سال ۲۰۲۲ از ۴ درصد به ۲ درصد کاهش داشته است.سهم واردات نیز در مدت مشابه با ۵.۲ درصد کاهش به ۴.۳ درصد رسیده است. اداره آمار اروپا همچنین اعلام کرد که کسری تجاری اروپا با روسیه در مارس (اسفند) ۲۰۲۲ به ۱۸.۲ میلیارد یورو (۱۹.۳ میلیارد دلار) رسید و در دسامبر (آذر) سال گذشته به ۶ میلیارد یورو کاهش یافت.

اسرائیل در سراشیبی فروپاشی زوال قرار گرفته است

"اوری مسگاف" نویسنده صهیونیستی در مقاله‌ای در هاآرتص نوشت: اسرائیل از هم گسسته و دچار انحطاط شده و در سراشیبی فروپاشی زوال قرار گرفته است و نتانیاهو به دلیل نداشتن صلاحیت ریاست دولت باید برکنار شود.تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت تروریسم بنیامین نتانیاهو که بیش از ۲ ماه پیش شکل گرفته است، به سمت عملیات "سپر حفاظتی" پیش می رود.اقدامات تروریستی فقط در شهرک فلسطینی نشین حواره صورت نمی گیرد، نتانیاهو فاقد صلاحیت است باید به خاطر همین فقدان صلاحیت از منصبش برکنار شود.

تهدید لاپید علیه نتانیاهو

لاپید در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت: اگر نتانیاهو دست از دروغ درخصوص آمادگی در موضوع ایران نکشد، مجبور خواهم شد که تمام شکاف‌ها و کم کاری‌هایی که وی مسؤول آن بوده و ما آن را تغییر دادیم، تشریح کنم.

دست رد خلبانان اسرائیل بر سینه نتانیاهو

رسانه‌های عبری زبان از جمله روزنامه یدیعوت احارانوت و شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل در گزارش‌هایی خبر دادند، با وجود آن که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و همسرش سارا به همراه هیئت عالی‌رتبه‌ای پنج شنبه پیش رو به رم پایتخت ایتالیا سفر کند، اما هنوز هیچ خلبانی حاضر نشده است، هدایت هواپیمای وی را تا این مقصد به عهده بگیرد.

سخنان ترامپ درباره ایران

رئیس جمهور سابق آمریکا با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مدعی شد زمانی که از ریاست جمهوری کنار رفت، تهران خواستار توافق با واشنگتن بود. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که ایران از چین خطر بیشتری برای واشنگتن و جهان دارد. ترامپ در مصاحبه با خبرنگار روزنامه «واشنگتن اگزمینر» گفت: چین کشوری است که نمی‌خواهد نابود شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها