۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۶۷
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
رصد (517)

رسانه های داخلی

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بیانیه جدید وزارت اطلاعات ایران در مورد مسمومیت های سریالی در مدارس کشور

وزارت اطلاعات: در ۶ استان خوزستان، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، خراسان و البرز، تعدادی از افرادی که به تهیه مواد تحریک‌کننده و انتشار آن در بین دانش‌آموزان عزیز اقدام کرده بودند که به بروز عوارض و ناراحتی برای دانش آموزان منجر شده است، شناسایی و دستگیر شدند. برابر اطلاع واصله در مورد یکی از تیم‌های چهار نفره، سه نفر از آنان دارای سوء سابقه از جمله فعالیت در اغتشاشات اخیر هستند و ارتباط آنان با رسانه‌های معاند خارجی که نقش برجسته‌ای در اغتشاشات و جنگ ترکیبی اخیر داشته اند، محرز شده است. یکی از اعضای این تیم ضمن انتقال مواد تحریک کننده از طریق فرزند خود به داخل مدرسه و انتشار آن در بین دانش آموزان، پس از بروز بدحالی تعدادی از عزیزان دانش آموز بلافاصله به تهیه فیلم از آنان در داخل مدرسه و بیمارستان اقدام کرده و صحنه بدحالی دانش آموزان را برای رسانه های معاند ارسال می‌کند.

ادامه تحریم های غرب علیه ایران

- دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۸ فرد و سه شرکت ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. شرکت انطباق گستر سپهر، موسسه ناجی پارس امین و شرکت ناجی پاس به بهانه ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. اسامی ۸ فرد نیز به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با شرکت‌های فوق، ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتباط با کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به فهرست سیاه اضافه شده است.

- دولت انگلس نیز در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین دبیر آن «سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی» را به بهانه مسائل حقوق بشری تحریم کرد.

- اتحادیه اروپا به بهانه حقوق بشر زندان قرچک را تحریم کرد.

ادعاهای دوباره غرب درباره ارسال تسلیحات از ایران به روسیه

اسکای نیوز در خبر خود به نقل از یک منبع امنیتی ادعا کرد که ایران به طور مخفیانه حجم عظیمی از مهمات، راکت‌ها و  خمپاره‌اندازها را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال کرده و قصد ارسال بیشتر این تجهیزات رادارد. این منبع مدعی شده که دو کشتی حامل پرچم روسیه در ماه ژانویه از بندری در ایران به مقصد روسیه حرکت کرده‌ و حامل چیزی در حدود صد میلیون گلوله و سیصدهزار خمپاره بوده‌اند.
به ادعای اسکای نیوز، احتمال می‌رود که مهمات موشک‌انداز، خمپاره و مسلسل نیز در میان بارها بوده‌ است. این منبع همینطور ادعا کرده که روسیه پول این مهمات را به طور نقدی پرداخت کرده است.

اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه آلمان در عراق

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان: رژیم ایران با انجام حملات موشکی برون مرزی نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه به صورتی بی‌پروا و بی‌رحمانه مردمش را سرکوب می‌کند بلکه زندگی انسانی و ثبات منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد تا در قدرت باقی بماند. این مسئله برای کل منطقه غیرقابل قبول و خطرناک است.

3پیشنهاد باهنر برای دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: ۳ پیشنهاد برای دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد: اولاً راه اندازی محل‌هایی برای دریافت اعتراضات قانونی مردم همانطور که روسای ۳ قوه گفته اند و مقام معظم رهبری نیز ۲۰ سال پیش کرسی‌های آزاداندیشی را مطالبه کرده اند. ثانیاً فضای انتخابات برای انتخابات سال آینده بازتر شود تا شاهد مشارکت بالای مردم ان شالله در این انتخابات باشیم. ثالثاً نیاز به اصلاح برخی ساختار‌ها داریم. البته ساختار‌هایی که متضمن جمهوریت نظام (مثل مجلس) و اسلامیت نظام (مثل شورای نگهبان) هست قابل حذف نیست و هرگز نخواهد بود، اما مثلا می‌توانیم به جای یک مجلس، دو مجلس برای اداره کشور داشته باشیم/فارس

بیانیه تروئیکای اروپا درباره سفر گروسی به ایران

تروئیکاى اروپا (انگلیس، فرانسه و آلمان) طی بیانیه‌ای مشترک خواستار اجرای سریع و کامل توافق آژانس و ایران شدند.

توصیه‌ اندیشکده‌های آمریکایی به بایدن درباره فشار ارزی به ایران

اتاق‌های فکر آمریکایی مربوط به هر دو جناح لیبرال و ترقی خواه (نزدیک به دموکرات‌ها) و محافظه‌کاران (جمهوریخواهان) در دو هفته گذشته تحلیل‌های گوناگونی را در مورد اوضاع ایران ارائه کرده‌اند. در این میان تمرکز دموکرات‌ها بر رویکردهای نرم و اعتراضات و وضعیت داخلی کشور بوده است، حال آنکه در جناح مخالف بر تشدید تحریم‌ها، بحران اقتصادی و ارزی در ایران و وضعیت فعالیت‌های هسته‌ای توجه بیشتری را نشان داده اند./ ایرنا

ادامه سیاست‌های ایران هراسانه توسط آمریکا

گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا: ایران در حال حاضر هیچ فعالیت کلیدی تسلیحاتی که برای ساخت یک بمب هسته‌ای قابل آزمایش ضروری است انجام نمی‌دهد. ایران از زمان ترور محسن فخری‌زاده به توسعه برنامه هسته‌ای خود سرعت بخشیده است. چنانچه تحریم‌ها علیه ایران رفع نشوند مقام‌های این کشور احتمالاً غنی‌سازی بیشتر تا ۹۰ درصد را در نظر خواهند گرفت.

چرا حامد اسماعیلیون مجبور به استعفا شد؟

حامد اسماعیلیون از چهره‌های ضدانقلاب خارج از کشور روز گذشته با انتشار ویدیو و بیانیه‌ای اعلام کرد که از دبیری و سخنگویی انجمن جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده است. او مدعی شده است که برای حضور فعالانه‌تر در انقلاب زن، زندگی، آزادی از سمت خود کناره‌گیری کرده و نگاهی به قدرت ندارد. اما به نظر می‌رسد فشارها و انتقادهای خانواده‌های جانباختگان به دلیل سواستفاده سیاسی که وی از جایگاهش می‌کرد، موجب استعفایش شده است. ضمن اینکه برخی می‌گویند او متهم به سواستفاده مالی از این جایگاه نیز است. تعدادی از خانواده‌های جانباختگان هواپیماهای اوکراینی همچون خانواده‌های جواد سلیمانی، محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد در روزها و ماه‌های گذشته در یادداشت‌ها و نامه‌هایی از فعالیت‌های براندازانه اسماعیلیون انتقاد کردند و خواستار استعفای وی از جایگاه دبیری و سخنگویی انجمن شدند/ایسنا

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها