۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۷۱
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
رصد (520)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سفیر آمریکا: از تیراندازی در تل آویو شوکه شدیم

سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی به عملیات اخیر در تل آویو واکنش نشان داد و اعلام کرد که از حمله و تیراندازی در تل آویو شوکه شده ایم. همچنین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به ایتالیا سفر کرده، در واکنش به زخمی شدن ۵ صهیونیست در تیراندازی در تل آویو گفت که عملیات در تل آویو بسیار سخت بود.

چالش‌های درونی در رژیم صهیونیستی

کانال 13 رژیم صهیونیستی: امروز نیروی هوایی اسرائیل آتشفشانی است که تهدید به فوران و انفجار می کند، اما نه روی سر ایرانی ها، بلکه در داخل!

ادعای جدید وزیر دفاع آمریکا در دیدار با همتای اسرائیلی علیه ایران

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به این موضوع که «همکاری نظامی روسیه و ایران طی سال‌های گذشته عمیق‌تر شده است» مدعی شد: «این همکاری چالش‌های جدی برای منطقه و شهروندان ایجاد کرده است. ایران درحال کسب تخصص و تجربه‌های مهمی در جنگ اوکراین است که در نهایت این تجربیات را به نیروهای نیابتی خطرناک خود در منطقه منتقل خواهد کرد.»

تکذیب تشکیل ائتلاف راهبردی ضدایرانی باکو-تل‌آویو

سفیر جمهوری آذربایجان در ایران: ادعای مطرح شده در روزنامه هاآرتص مبنی بر شکل گرفتن ائتلاف راهبردی ضدایرانی میان جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونسیتی را تکذیب می‌کنیم. اجازه نخواهیم داد که از قلمرو ما علیه دیگر کشور‌ها استفاده شود. نگرانی‌ها درباره خرید تسلیحات اسرائیل را درک نمی‌کنیم. اسراییل تسلیحات زیادی تولید می‌کند و خریداری تسلیحات از این کشور عادی است.

درخواست عربستان از آمریکا برای کمک اتمی در ازای رابطه با اسرائیل

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع مطلع نوشت، عربستان سعودی در مذاکرات با دولت جو بایدن در ازای عادی‎سازی روابط با اسرائیل خواستار تضمین‌های امنیتی و کمک آمریکا به برنامه اتمی غیرنظامی این کشور شده است.

جان کربی: هیچ تغییری در روابط آمریکا و چین ایجاد نشده است

کاخ سفید اظهارات چین را مبنی بر اینکه آمریکا در معرض خطر رویارویی با پکن است، رد کرد و گفت واشنگتن به دنبال درگیری نیست و هیچ تغییری در روابط آمریکا و چین نمی بیند. اخیراً وزیر خارجه چین گفته بودآمریکا باید سرکوب پکن را متوقف کند وگرنه مجبور است خطر منازعه را بپذیرد. او همچنین گفت آمریکا تلاش‌ها برای صلح در اوکراین را تضعیف می‌کند تا درگیری را به نفع خودش گسترش دهد.

«شی» برای سومین دوره ۵ ساله رئیس‌جمهور چین شد

نمایندگان کنگره ملی خلق (NPC، پارلمان) در چهاردهمین نشست خود به اتفاق آرا به انتخاب مجدد شی جین پینگ به عنوان رئیس جمهور چین برای سومین دوره پنج ساله رأی دادند. همچنین هان ژنگ در نشست سالانه مجلس ملی چین به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شده است. پس از اصلاحات قانون اساسی چین در سال ۲۰۱۸ «شی جین پینگ» می‌تواند بطور نامحدودی بارها پست ریاست دولت را بر عهده بگیرد.

اردوغان فرمان برگزاری انتخابات را صادر کرد

رئیس جمهوری ترکیه با امضای فرمانی دستور داد که در ۱۴ مه ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) انتخابات سراسری ترکیه برگزار شود.

توانایی اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه به پایان رسیده است

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپاگفت که توانایی این بلوک در اعمال تحریم بر روسیه در حال به اتمام رسیدن است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها