۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۷۷
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
رصد (524)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رئیس پیشین موساد: اسرائیل به بزرگترین خطر موجودیتی رسیده‌ است

رئیس پیشین موساد گفت: ما به بزرگترین خطر موجودیتی رسیده‌ایم که از جنگ استقلال تا حالا داشته‌ایم. برای منهدم کردن کشور، نیازی به ایرانی‌ها نیست. نهادهای اطلاعاتی ایران به مسئولین خود اینگونه می‌گویند: ما به هیچ بودجه‌ای برای مقابله با اسرائیل نیاز نداریم، اسرائیل تصمیم گرفته مکانیسم خودانهدامی را برای خود به کار بگیرد.

عربستان به اسرائیلی‌ها روادید نداد

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل از مسئولان اسرائیلی و ساکنان روستای «کفر کاما» در منطقه الجلیل خواسته بود که برای مراسم گردشگری، به عربستان سفر کنند. عربستان سعودی اما برای این هیأت اسرائیلی ویزا صادر نکرد. خبرگزاری بلومبرگ هم گزارش داد اعلام توافق عربستان و جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز ضربه دیگری بر طرح‌های اسرائیلی است. به گزارش بلومبرگ، زمانی که هیأت اسرائیلی در ماه مارس نتوانست ویزا بگیرد، نگرانی صهیونیست ها تشدید یافت. وزارت خارجه اسرائیل هم به سازمان جهانی گردشگری نامه فرستاد تا شاید بتواند با میانجیگری این نهاد سازمان ملل، ویزا بگیرد. دوشنبه گذشته هم این سازمان از وزارت گردشگری سعودی درخواست صدور ویزا کرده بود.

امارات خرید سامانه پدافندی از تل‌آویو را تعلیق کرد

شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که امارات عربی متحده تصمیم گرفته است خرید سامانه‌های پدافندی از رژیم موقت صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد.

وزیر خارجه سعودی: مشتاقانه منتظر دیدار با امیرعبداللهیان هستم

وزیر خارجه سعودی: مشتاقانه منتظر دیدار با امیرعبداللهیان هستم. توافق با تهران به معنای حل تمامی اختلافات میان دو کشور نیست اما برای حل آنها تلاش می کنیم

بی تفاوتی بایدن عامل ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی»

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: پس لرزه‌های ناشی از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا در جهان همچنان ادامه دارد. این دومین ورشکستگی بزرگ در تاریخ آمریکا است. وزیر اسبق خزانه داری آمریکا هشدار داد که دخالت دولت آمریکا هم هیچ کمکی به وضعیت موجود نمی‌کند.

نگرانی از تجدید نظر دولت بایدن در اتحاد با اسرائیل

شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» با اشاره به سیاست‌های دولت نتانیاهو و رویکرد ضد دموکراسی‌ او در قبال اعتراض‌های گسترده‌ هفته‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی، از احتمال تجدید نظر دولت بایدن در اتحاد با رژیم صهیونیستی خبر داد. این شبکه آمریکایی افزود: افزایش تنش‌ها در کرانه باختری از جمله حملات تقریباً روزانه اسرائیل، تجاوزهای شهرک‌نشینان یهودی و عملیات مقاومت فلسطین، موجب شده رییس سازمان سیا نسبت به خطر آغاز قریب الوقوع انتفاضه سوم هشدار دهد. جامعه جهانی از به قدرت رسیدن برخی چهره های راست افراطی، از جمله وزیری که به تازگی از اسرائیل خواسته بود تا یک روستای فلسطینی را محو کند، به شدت نگران شده است.

بولتون: چین و روسیه نزدیک می‌شوند و ما بیکار نشسته‌ایم!

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: ایران، چین، روسیه، کره شمالی و چندین کشور دیگر در حال تقویت روابط خود و تهدید ما در حوزه‌های مختلف هستند و ما بیکار نشسته‌ایم!

لزوم توجه واشنگتن به ابعاد پنهان توافق ایران و عربستان

دنیل شاپیرو سفیر پیشین آمریکا در تل‌آویو در واکنش به توافق میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی گفت: کاهش تنش‌های ایران و عربستان نیمه پر لیوان است که آمریکا نیز آن را تایید کرده است. اجرای این توافق می تواند به پایان جنگ در یمن، همانطور که آمریکا به دنبال آن بوده، کمک کند و تنش ها در عراق و همچنین هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی را کاهش دهد. اما نیمه خالی لیوان، افزایش نفوذ چین با نمایش توانایی خود در استفاده از روابط سازنده با هر دو طرف درگیر در خاورمیانه است که تردیدهایی را در مورد قدرت آمریکا ایجاد می‌کند.

خواسته نهایی عربستان از آمریکا چیست؟

جان هافمن مدیر تحقیقات مرکز دموکراسی برای جهان عرب در توییتی نوشت: گزارش وال‌استریت ژورنال درخصوص شرط هسته‌ای ولیعهد سعودی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل همیشه چیزی است که این حاکمان خواهان تعهد قانونی ایالات متحده برای محافظت از رژیم‌های خود هستند.

برنامه‌ریزی چین درخصوص نشستی میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در خبری نوشت که چین در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشستی میان سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران در چین است. در نشست سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رئیس‌جمهوری چین که دسامبر گذشته در ریاض برگزار شد، رئیس‌جمهوری چین پیشنهاد کرد که نشست سطح بالایی میان سران این کشورها و مقامات ایران در سال ۲۰۲۳ در پکن برگزار شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها