۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۷۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
رصد (525)

رسانه های داخلی

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کاخ سفید: ارتباط با ایران برای آزادی زندانیان آمریکایی ادامه دارد

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا: آمریکا به تعامل و ارتباط با ایران برای آزادی هر چه سریعتر زندانیان آمریکایی بازداشت شده ، همچنان ادامه می دهد. آخرین چیزی که می‌خواهیم انجام دهیم دادن امید دروغ و کاذب به خانواده آمریکایی‌هایی است که منتظر عزیزانشان هستند.

اطلاع آمریکا از روند مذاکراتی ایران و عربستان

مشاور امنیت ملی آمریکا: عربستان، ما را در جریان مذاکرات با ایران قرار می‌داد. این توافق، اتفاقی مثبت است؛ از هدف ما یعنی کاهش تنش در منطقه حمایت می‌کند.

انتقاد رسانه اصولگرا از وزیر امورخارجه

روزنامه فرهیختگان در کانال تلگرامی با مطلبی تحت عنوان "آقای وزیر دقت کن" از امیرعبداللهیان انتقاد کرد. حسین امیرعبدالهیان در اظهاراتی که از آن قطعی شدن توافق با آمریکا بر سر مبادله منابع مالی ایران و برخی زندانی‌ها برداشت می‌شد خبرساز شد. اظهارنظری که به سرعت قطعی بودن آن توسط طرف آمریکایی با ادبیات بدی تکذیب شد. فارغ از اینکه در پشت صحنه چه خبر است و ممکن است طرف آمریکایی علی رغم پذیرش شروط ایران چنین حرفی زده باشد، اما واضح است در شرایطی که جنگ رسانه کم اهمیت‌تر از جنگ دیپلماتیک نیست، وقوع چنین اتفاقی در شان ملت ایران نیست. این چندمین بار است که جناب وزیر خارجه گمانه‌هایی را طرح می‌کند که حداقل در رسانه قطعیت ندارد و سبب کاهش اعتبار وزارت خارجه ایران می‌شود؛ شانی که به راحتی به دست نیامده است. بنظر می‌رسد وزیر خارجه باید در سازوکار رسانه‌ای شدن تجدیدنظر جدی کند. /فرهیختگان

دیدار فرستاده گوترش با امیرعبداللهیان درباره یمن

وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن را مورد تاکید قرار داد. حسین امیرعبداللهیان با اعلام حمایت از استمرار آتش بس، لغو محاصره انسانی و حل و فصل سیاسی بحران یمن مبتنی بر توجه به موضوعات انسانی و در چارچوب گفتگوهای یمنی - یمنی، پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از هرگونه گفتگو که به تامین صلح و ثبات در یمن کمک کند و همچنین تلاشهای دبیر کل سازمان ملل متحد و اعزام نماینده ویژه برای پیگیری موضوع را اعلام کرد.

ادعای جمهوری آذربایجان درباره دستگیری افرادی منتسب به ایران

رسانه‌های جمهوری آذربایجان ادعا کردند که شبکه‌ای از شهروندان این کشور به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده اند. در اخبار منتشر شده، تعداد این افراد ۱۶ تن اعلام شده است. اواسط بهمن ماه نیز چنین اخباری از سوی رسانه‌های جمهوری آذربایجان منتشر شده بود. در آن زمان نشریه ریپورت آذربایجان مدعی شده بود که وزارت کشور آذربایجان در عملیات‌هایی که در چند نقطه این کشور انجام داده، ۷ فردی را که برای ایران جاسوسی می‌کرده‌اند، بازداشت کرده است. ادعا شده بود که بین این افراد، کارمندان سایت سلام نیوز و اینتر آذ نیز حضور دارند/تسنیم

کشف شبکه و تجهیزات خرابکاری در شب چهارشنبه آخر سال از سوی وزارت اطلاعات

سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به شناسایی و بازداشت چندین تیم تروریستی و کشف انواع مواد و ابزارهای انفجاری، نارنجک های دستی و خمپاره های دست ساز شدند. تیم ۲۱ نفره از عناصر وابسته به گروهک تروریستی منافقین در تهران شامل تعدادی از عوامل سابقه دار گروهک، زندانیان آزاد شده ی منافقین بازداشت شدند. متهمین بازداشت شده اقدامات خرابکارانه ای همچون آتش زدن اموال عمومی، به ویژه اتوبوس ها در چهارراه های شلوغ و تخریب اموال خصوصی و پرتاب خمپاره های دست ساز را در برنامه داشتند. همچنین گروهک تروریستی منحله دمکرات اقدام به اعزام تیمی با هدفِ خرابکاری درشب چهارشنبه ی آخر سال نموده بود که اعضای آن پیش از هر اقدامی بازداشت شدند.

مصادره به نام خود

حمید ابوطالبی در یادداشتی با تیتر «بازگشت به عقلانیت» در روزنامه اعتماد نوشت: مذاکره‌کنندگان این توافق، روسای جمهور پیشین، سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی بودند. بازگشت به عقلانیتِ دوران اصلاحات و اعتدال و برقراری رابطه با عربستان هرچند دیرهنگام، ولی بسیار خوشحال‌کننده است؛ به ویژه آنکه نزدیک دو سال مذاکره این دولت، از طریق واسطه‌ها، برای رسیدن به تفاهم بیست سال پیش بوده است. افزون بر این، باید این امید نیز پدید آید که این بازگشت به عقلانیت و اعتدال و فاصله‌گیری از تندروی و شعارمحوری، به حل مشکلات در احیای برجام و پذیرش استاندارد‌های FATF و برقراری رابطه با امریکا منتهی شده و با جلوگیری از تخریب بیشتر رابطه با اروپا، روابط با غرب هم به دوران اصلاحات و اعتدال بازگردانده شود. از سوی دیگر، چین با موضعی که در قبال یکپارچگی سرزمینی ایران گرفت، نشان داد در سیاست‌های خود اصول چندانی نداشته و ضعف سیاست خارجی و تحت تحریم بودن ایران را برای این واسطه‌گری به عنوان اهرم مورد بهره‌برداری قرار داده است؛ لذا می‌توان گفت که چین شرایطی، ضامن بی‌طرف را نداشته و ایران را بیش از پیش اسیر خود خواهد کرد.

راهکار صالحی برای نخبگان

علی اکبر صالحی: زمانی که در وزارت امور خارجه بودم، تلاش‌های بسیاری کردم تا به مهاجرانی که تاجر و کارآفرین و نخبه و عالم هستند، تابعیت دهیم، ولی افتخار ما این بود که از ابتدای رژیم گذشته تاکنون تنها ۱۶۰۰ تابعیت صادر شده است و این سوال مطرح می‌شود که این امر افتخار محسوب می‌شود، در حالی که در امریکا در ثانیه ۱۶۰۰ تابعیت صادر می‌کنند. اگر ما نمی‌توانیم نخبگان را در کشور نگه داریم، لااقل راه آمدن نخبگان کشور‌های دیگر به کشور را هموار کنیم تا به ایران بیایند.

رشد اقتصادی ایران به ۵.۳ درصد رسید

معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد که رشد اقتصادی کشور در پاییز امسال به ۵.۳ درصد افزایش یافته است. پیمان قربانی اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور به قیمت پایه سال ۱۳۹۵ به ۵.۳ درصد رسیده که در مقایسه با شاخص رشد اقتصادی ۴.۸ درصدی در همین بازه زمانی در سال گذشته، شاهد افزایش این شاخص مهم بوده‌ایم. همچنین رشد اقتصادی بدون نفت نیز ۴.۵ درصد بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها