۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۹۸۸
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
رصد (530)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

نتانیاهو سفرش به آلمان را به تعویق انداخت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرواز خود به برلین را به دلیل تحولات امنیتی و ادامه اعتراضات به تعویق انداخت. پیش از این اعلام شده بود که بنیامین نتانیاهو امروز در سفری سه روزه عازم برلین می‌شود.

درخواست ۷۲ میلیارد دلار برای برنامه ملی جاسوسی آمریکا در بودجه ۲۰۲۴

اداره اطلاعات ملی ایالت متحده آمریکا متشکل از ۱۶ نهاد و سازمان ذیربط اطلاعاتی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد در بودجه سال ۲۰۲۴ این کشور مبلغ ۷۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای برنامه اطلاعات ملی آمریکا درخواست شده است. توضیحات و اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه نخواهد شد زیرا این اطلاعات طبقه بندی شده هستند.کاخ‎سفید هفته گذشته اعلام کرد که بودجه پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای سال ۲۰۲۴ میلادی بالغ بر ۶.۸۸۸ تریلیون دلار هزینه و ۵.۰۳۶ تریلیون دلار درآمد است.

آمریکا سفیر خود در عربستان را عوض کرد

سفارت ایالات‌متحده در ریاض در بیانیه‌ای از تعیین سفیر جدید آمریکا در عربستان خبر داد. سفارت آمریکا در ریاض اعلام کرد که مجلس سنا با تعیین  «مایکل راتنی» به عنوان سفیر جدید ایالات‌متحده در ریاض موافقت کرده است.

سوریه از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت می کند

بشار اسد در دیدار اسد و پوتین اعلام کرد: سوریه از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و مبارزه با نازیسم حمایت می کند. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روابط دو کشور رو به گسترش است.

پوتین: آلمان همچنان در اشغال آمریکاست

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که واکنش آلمان به انفجار در خطوط لوله گازی روسیه ثابت کرد که این کشور چندین دهه پس از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان یک کشور اشغال شده است و نمی تواند مستقل عمل کند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که سیاستمداران اروپایی به طور علنی اعلام کرده اند که پس از جنگ جهانی دوم، آلمان هیچگاه یک کشور کاملاً مستقل نبوده است.

ادامه اعتراضات در انگلیس

به روال هفته‌های اخیر در انگلیس کارمندان دولتی و کارکنان بخش ریلی این کشور تجمع اعتراضی را در خیابان‌های لندن برگزار کردند. این تجمع اعتراضی که از سوی اتحادیه‌های کارگری در انگلیس برگزار شد در اعتراض به وضعیت درآمدی نامناسب خود وشرایط کاری کارگران و کارمندان در این کشور برگزار می‌شود.

خشونت پلیس فرانسه علیه معترضان به افزایش سن بازنشستگی

در حالی که شماری از مردم فرانسه درپایتخت این کشور تجمعی اعتراضی را در رابطه با طرح تازه دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی برگزار کردند، این اعتراض با ورود پلیس به خشونت کشیده شد.

انتقال ۱۵۰ داعشی‌ به ۲ پایگاه آمریکا در سوریه

منابع خبری از انتقال شماری از بقایای گروه تروریستی داعش به ۲ پایگاه غیر قانونی آمریکا در الشدادی و العمر در حومه استان دیرالزور و گذرگاه مرزی سیمالکا منتقل شدند. شمار تروریست ها حدود ۱۵۰ نفر از تابعیت‌های مختلف است که از زندان‌های (واقع در شمال شرقی سوریه) به این ۲ پایگاه و گذرگاه یاد شده منتقل شدند.

۱۵۰۰ افسر پلیس انگلیس به جرایم خشونت‌آمیز علیه زنان طی ۶ ماه متهم شدند

داده‌های شورای روسای پلیس ملی انگلیس نشان می‌دهد که بین اکتبر ۲۰۲۱ و آوریل ۲۰۲۲ حدود هزار و ۴۳۸ اتهام خشونت مانند آزار و اذیت و تجاوز جنسی به زنان علیه هزار و ۵۳۹ افسر پلیس معادل ۰.۷ درصد نیروی پلیس ثبت شده است. بیش از نیمی از موارد اتهامی، مسائل رفتاری گزارش شده توسط افسران پلیس و ۴۵ درصد شکایت‌های مردمی بودند.

هشدار آمریکا به کره شمالی درباره استفاده از تسلیحات اتمی

سخنگوی پنتاگون در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال آزمایش اتمی کره شمالی گفت: من فکر می‌کنم ما کاملاً واضح گفته‌ایم که اگر کره شمالی از سلاح هسته‌ای استفاده کند، این پایان رژیم کره شمالی خواهد بود.

 

 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها