۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۵۸
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (571)

رسانه های داخلی

۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دستاوردهای نیروی دریایی سپاه

سردار تنگسیری: ناو هواپیمابر سپاه هم قابلیت حمل هواپیما و هم قابلیت حمل تعدادی شناور موشک انداز را در درون خود را دارد که مشابهی در دنیا برای آن وجود ندارد.به گفته سردار تنگسیری، شناورهای شهید مهدوی و شهید رودکی تجربه موفق ورود به این عرصه و ساخت شناورهایی برای ارتقای توان دریاروی طولانی است که نسل‎های جدیدتر شناورهایی با قابلیت های بیشتر را در آینده نیز شاهد خواهید بود. فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین از شناور کاتاماران شهید سلیمانی به عنوان تجربه موفقی یاد کرد که توانایی انجام بیش از 5500 مایل دریایی مأموریت مستقل را داراست و چون از دانش خاصی در فرآیندهای ساخت آن برخوردار شده، می تواند در دریاهای مواج به پیش رفته و با کمترین تکان، بیشترین کارایی را در انجام عملیات نظامی از خود نشان دهد.

اعدام سرکرده حرکه النضال

حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد به اجرا درآمد.

پی نوشت: اسیود از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵) سرکردگی گروهک تروریستی حرکةالنضال را تحت حمایت چندین سرویس جاسوسی از جمله موساد و ساپو (سرویس جاسوسی کشور سوئد) و بعضی کشورهای منطقه برعهده گرفت. بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروهک تروریستی بر روی عملیات‌های تخریبی، ترور و بمب گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان بود.

اولین یادداشت روحانی در وبگاه شخصی اش

رئیس‌جمهور سابق ایران در یادداشتی وب سایت رسمی خود را پایگاهی برای ارتباط و پاسخگویی و تعامل با افکار عمومی و روایت تکه‌ای از تاریخ ایران در دوره هشت‌ ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرده و نوشت: عمیقا باور دارم که ما را گریزی از گفت‌وگوی انتقادی نیست، گریزی از بازخوانی تاریخ رفته، گریزی از بی‌طرفی مسئولانه چراکه فرصت‌ها برای ایران، برای توسعه ایران، برای احیای آینده و برای بازسازی رؤیایی ایرانی، محدود است و کوتاه.

حمله به دولت فعلی در جهت تطهیر اقدامات دولت گذشته

روزنامه اطلاعات: بعد از دو سال مدیریت دولت کنونی، مردم هم در بخش مسکن و هم تهیه نان دچار مشکل بهم‎ریختگی محاسبه درآمد و هزینه شده‌‌اند. تهیه «مسکن و نان» در صدر عناوین نارضایتی عمومی و بهم‌ریختگی قرار دارد و همچنان تورم افسارگسیخته، قیمت مسکن و نان (مجموعه تهیه مواد غذایی) را می‌بلعد. واقعیت این است که «مسکن و نان» در تنظیم زندگی عادی و چرخه معیشت مردم در صدر مشکلات قرار دارد. در این بهم‌ریختگی مالی - اقتصادی که ارزش پول ملی کشور با «دلار» ارزیابی می‌شود؛ همچنان «حرف درمانی!» نه تنها محوریت دارد که مدام در جریان است!

اعتراف به شکست پروژه تکرار می کنم در انتخابات ایران

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات: من اشکال جدی در رهبری اصلاحات نمی بینم. حتما اقای خاتمی ملاحظاتی دارند و نمی توانند و به او اجازه نمی دهند که  همواره در صحنه سیاسی تاثیر گذار باشد وگرنه او هم می تواند در سطح بین المللی تاثیر گذار باشد و هم در عرصه داخلی تاثیرگذار باشد. همه ما می دانیم که چه مسائلی برای ایشان پیش می آورند و چقدر نگران تاثیرگذاری ایشان هستند. «تکرار می کنم» ایشان در تاریخ انتخابات مانده است. همین عبارت سرنوشت انتخابات را دگرگون کرد. اما خود او هم گفته است که «تکرار می کنم» را نخواهد گفت و در انتخابات آتی مجلس هم قطعا، اثری از تکرار خاتمی نمی بینیم به گفته خود او، شرایط لازم برای تکرار دیگری وجود ندارد/منیبان

سیاه نمایی از وضعیت کشور

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون بهداشت در خصوص اینکه آیا جا به‌جایی‌های صورت گرفته در کابینه دولت ابراهیم رئیسی را مثبت تلقی می‌کند یا نه؟ گفت: نه این روند مثبت نیست، وقتی شما افرادی که آورده شده را حذف می‌کنید آن‌ها ذخیره‌ای را می‌آورند که پائین‌تر است؛ آنها هیچ وقت فردی بالاتر که کارشناس و کاربلد است را نمی‌آورند. با عوض کردن وزرا مشکل تورم، گرانی و ماشین حل نمی‌شود و تا نگاه‌مان را عوض نکنیم هر کسی بیاید همین است؛ ما نباید راننده را عوض کنیم. بلکه اول باید راه را درست کرد بعد راننده جا به جا شود، مشکلات در جهت‌گیری و راهی که پیش گرفتیم است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند قطعا بدتر خواهد شد.

نتایج سفر رئیس‌جمهور به سوریه چیست؟

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت نوشت: "ازجمله نتایج سفر رئیس‌جمهور به سوریه: ۷ برابر شدن همکاری‌های اقتصادی و تجاری ۲ کشور در ۵ سال آینده، افزایش صادرات خدمات فنی‌ومهندسی، صادرات انرژی و سرمایه‌گذاری مشترک باهدف صادرات به دیگر کشورها؛ پیش‌بینی آن است سطح روابط از ۲۰۰میلیون دلار کنونی به ۱.۵ میلیارددلار تا ۵ سال آینده برسد."

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها