۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۶۹
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (582)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات نوار غزه

- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی: برای گسترش عملیات و وارد کردن ضربات قوی‌تر به غزه آماده هستیم. ما هنوز در میانۀ نبرد هستیم و برای صحبت از آتش‌بس هنوز زود است.

- رئیس اداره سیاسی جهاد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از عدم توافق بر سر آتش بس خبر داد و گفت که وساطت‌ها برای آتش بس شکست خورده است زیرا رژیم اسرائیل همچنان مخالف توفق عملیات ترور فرماندهان و رهبران است.

- منابع نزدیک به گروه‌های فلسطینی از شلیک دستکم ۷۰۰ موشک و راکت تا این لحظه به اراضی اشغالی خبر دادند. شبکه خبری الجزیره قطر نیز اعلام کرد که ساختمان‌های مناطقی چون «عسقلان» و «سدیروت» در جنوب سرزمین‌های اشغالی نیز در سری اخیر حمله راکتی نیروهای مقاومت از نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم راکتی قرار گرفته است.

- یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که تل آویو تماس‌های متعددی را با مقامات مصری با هدف جلوگیری از تشدید درگیری با گروهای مقاومت داشته است. جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش تماس‌هایی را از سوی مقامات مصر، قطر و سازمان ملل متحد دریافت کرده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر اعلام کرد که گفت‌وگوهای فشرده‌ای با میانجیگری مصر، قطر و سازمان ملل برای آرام کردن اوضاع در فلسطین اشغالی در جریان است.

- «داود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین: پاسخ به جنایت ترور در چارچوب مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی صورت می گیرد. مسئولیت تشدید تنش بر عهده کابینه رژیم صهیونیستی و ارتش این رژیم است.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقامات اسرائیلی در سازمان ملل با دولت بایدن برای جلوگیری از محکومیت اسرائیل در شورای امنیت در تماس هستند.

- یدیعوت آحارانوت اذعان کرد که هزینه رهگیری موشک‌های مقاومت برای اسرائیل بسیار گران تمام می‌شود، به طوری هر موشکی که پدافند هوایی اسرائیل برای رهگیری موشک‌های مقاومت شلیک می‌کند، یک میلیون دلار برآورد می‌شود. رژیم صهیونیستی از سامانه موسوم به «فلاخن داوود» استفاده کرده که نشان دهنده استفاده مقاومت از موشک‌های دوربرد برای دادن پاسخ به تجاوزات این رژیم است.

- منابع صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل وضعیت امنیتی، تمام پروازها از فرودگاه بن گوریون و بالعکس متوقف شده است.

امیدواری لاوروف به ایجاد نقشه راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه

وزیر خارجه روسیه در نشست چهارجانبه مسکو: آمریکا به غارت منابع سوریه و حمایت از شبه نظامیانی که به دنبال جدایی‌اند، ادامه می‌دهد. امیدواریم مذاکرات‌مان در ایجاد نقشه راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه نقش داشته باشد.

زلنسکی: برای دستیابی به پیروزی نیازمند گذر زمان هستیم

زلنسکی: برای دستیابی به پیروزی و آرامش پس از آن فقط نیازمند گذر زمان هستیم تا متجاوز فعلی نیز مانند متجاوزی که ۷۸ سال پیش شکست خورد با رشادت رزمندگان ما و قدرت مشترک جهان آزاد درهم شکسته شود. ما در مورد وضعیت دفاعی خود، آنچه که باید به آن برسیم و از شرکای خود چه انتظاراتی داریم بحث کردیم. ما در مورد فشار تحریم‌ها علیه روسیه صحبت کردیم و در کنار اروپا فعالانه در حال آماده کردن یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه هستیم.

حمله هواداران عمران‌خان به مراکز نظامی

به دنبال بازداشت «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان به اتهام فساد مالی، شماری زیادی از هواداران او با حضور در خیابان‌ها، به برخی مراکز دولتی و نظامی در شهرهای محتلف این کشور از جمله «راولپندی»  حمله کردند. این درگیری ها دستکم ۴ کشته و ۲۷ زخمی برجای گذاشته که گفته می‌شود وضعیت برخی از مصدومان وخیم است.

احتمال کشیده شدن انتخابات ترکیه به دور دوم

نتایج نظرسنجی‌هایی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه انجام شده است نشان از رقابت تنگاتنگ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کنونی و کمال کلیچداراوغلو دارد و این امر مردم کوچه و خیابان و کارشناسان را به این جمع‌بندی رسانده است که به احتمال زیاد این رقابت‌ها به دور دوم کشیده خواهند شد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها