۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۰۹۱
۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
نشست گروه هفت (G7)؛

نشستی برای حمایت همه جانبه از اوکراین

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین
رهبران کشورهای گروه هفت (G7) در هیروشیما ژاپن گرد هم آمدند تا در یک نشست سه روزه در مورد برخی از بزرگترین چالش‌های جهان به گفتگو بنشینند.
گزاره های خبری
۱. سران گروه 7 در بیانیه پایانی تأکید کردند تا زمان لازم به حمایت از اوکراین در مقابل روسیه ادامه می‌دهند و از چین درخواست کردند که از نفوذ خود برای تأثیرگذاری بر روسیه به منظور خارج کردن نیروهایش از اوکراین استفاده کند.
۲. وزیر دفاع انگلیس:فکر می‌کنم جنگی در راه است. باید دید آیا این جنگ یک جنگ سرد خواهد بود یا یک جنگ داغ. من فکر می‌کنم جنگی با طیفی از حریفان در سراسر جهان در راه است. ما باید همگی برای آن آماده باشیم. احتمال ورود انگلیس به نبرد مستقیم با روسیه و چین در هفت سال آینده وجود دارد.
گزاره های تحلیلی
۱. اجلاس سران G7 حمایت زیادی را برای اوکراین ایجاد کرد و دوباره نشان داد که پیش‌بینی‌های مداوم در مورد کاهش حمایت‌ها غیرواقعی است. 
۲.حمایت های اعضای جی ۷ از اوکراین،  تحویل جنگنده های اف ۱۶ به کیف در کنار افزایش تحریم ها علیه روسیه نشان می دهد که اولا اعلام عدم حمایت آمریکا و اروپا از اوکراین بیشتر یک شو تبلیغاتی است و ثانیا باید منتظر افزایش تنش ها و تشدید درگیری ها در جنگ روسیه و اوکراین بود. این امر را باید در کنار اظهارات اخیر کسینجر قرار داد که وزیردفاع انگلیس نیز به آن اشاره کرد. بنابراین می توان گفت که نشست جی ۷ محلی برای افزایش تنش ها با روسیه بود که در کنار آن به مسائل دیگر همچون بحث چین و ایران نیز پرداخته شد. افزایش تنش ها و درگیری های میدانی در اوکراین نتیجه جی ۷ خواهد بود که می تواند وضعیت سایر مناطق را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 
۳. افزایش تنش در جنگ روسیه و اوکراین منجر به افزایش اقدامات رسانه ای علیه ایران نیز خواهد شد. زیرا غربی ها با ادعاهای دروغین همچون حضور پهپادی ایران و حمایت از روسیه سعی دارند که ابزارهای فشار را بر روی ایران حفظ کنند. پس افزایش تنش با روسیه در یک پازل همه جانبه از مسائل مختلف همچون موضوع ایران و چین  را شامل خواهد شد که در بیانیه پایانی جی ۷ نیز به آن اشاره شده است.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها