۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۵۶
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (644)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فراگیری آشوب ها در فرانسه

بر اساس ویدئوهای متعدد در رسانه‌های اجتماعی، در منطقه دوچر شهر لیون در میان معترضان افرادی دیده می‌شوند که با استفاده از سلاح کلاشینکف اقدام به تیراندازی کردند. در حومه مارسی که اوضاع در عصر جمعه بسیار خشونت‌آمیز بود، تعداد زیادی از معترضان در منطقه بوش-دو-رون دستگیر شدند. همچنین ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک ایستگاه پلیس در نزدیکی لیون مورد حمله معترضان قرار گرفته است. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که در استراسبورگ یک فروشگاه اپل تخریب و چندین فروشگاه پوشاک و کفش در مرکز این شهر غارت شد. همچنین ورودی اپرای استراسبورگ نیز تخریب شد و این مؤسسه از لغو نمایش جمعه شب خود خبر داد.  در مرکز سنت اتین، چند صد جوان که بسیاری از آنها ماسک‌های جراحی داشتند، ویترین مغازه‌ها را با سنگ یا اشیاء فلزی شکستند و برای غارت آنها وارد چندین لباس فروشی، فروشگاه عینک و جواهرفروشی شدند. در لیون نیز گروه‌هایی از جوانان چندین فروشگاه در خیابان‌های مرکز شهر را غارت کردند/ روزنامه لو فیگارو

آمار دستگیرشده ها در فرانسه

«جرالد دارمانیان» وزیر کشور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حداقل ۶۶۷ نفر در طول شبانه روز گذشته در سراسر فرانسه به بهانه درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی و همچنین آتش‌زدن اماکن خصوصی و عمومی از جمله فروشگاه‌ها و بانک‌ها و منفجر کردن خودروها و اتوبوس‌ها دستگیر شدند. این درحالی است که تخمین های رسانه‎ ای آمار بازداشتیها را حدود 900 نفر تخمین زده است.

لفاظی جدید صهیونیست ها علیه ایران

تزاچی هانگبی مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل اظهار کرد که نتیجه مذاکرات آمریکا و ایران در محدود ساختن فعالیت هسته ای ایران هنوز مشخص نیست. ایران فعالیت غنی سازی خود را در ۶۰ درصد متوقف کرده و به این دلیل آنچه او حمله پیشگیرانه به ایران خواند نزدیک نیست. هانگبی افزود: اگر ایران از خط قرمز عبور کند اسرائیل از خود دفاع خواهد کرد/ رویترز

انگشت اتهام کی‌یف به سمت اسرائیل

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و کریس ون هولن، سناتور دموکرات، در نامه‌ای به رهبران کمیته نیروهای مسلح سنا نوشتند که به دلیل نگرانی‌های جدی، کابینه اسرائیل از انتقال این باتری‌ها توسط ایالات متحده جلوگیری کرده است. به اعتقاد آن‌ها: «اگر این باتری‌ها را منتقل کنیم، امروز می‌توانیم جان اوکراینی‌های بیشتری را نجات دهیم». در حالی که گنبد آهنین توسط ایالات متحده تامین مالی می شود، توسط اسرائیل ساخته شده و تل‌آویو حق وتو دارد که آیا ایالات متحده می‌تواند سیستم دفاع موشکی را به سایر کشورها بفروشد یا خیر. اسرائیل به دلیل ترس از اینکه فناوری حساس به دست دشمن بیفتد، انتقال به کشورهای دیگر را مسدود کرده است.

جزئیات تعلیق مجوز امنیتی «نماینده آمریکا در امور ایران»

شبکه خبری سی ان ان به انتشار جزئیاتی در مورد تعلیق مجوز نماینده آمریکا در امور ایران از سوی دولت این کشور پرداخت. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا تایید کرد، به دلیل تحقیقات و بازرسی از دسترسی‌های امنیتی اش در مرخصی به سر می‌برد. نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: به من اطلاع داده شده که دسترسی امنیتی من در حال بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده، اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب حل و فصل شود. در ضمن، من در مرخصی هستم.

تلاش آمریکا برای جذب عناصر مسلح سوری جهت اعزام به اوکراین

یک منبع دیپلماتیک در دمشق به خبرگزاری ریانووستی گفت که جنگ اوکراین به نفع آمریکا پیش نمی‌رود و از این رو واشنگتن اقدام به جذب عناصر مسلح در سوریه برای جنگ در اوکراین کرده است. این منبع سوری همچنین به گزارش برخی رسانه‌ها در ماه می گذشته اشاره کرد که از آموزش تروریست‌ها در پایگاه التنف آمریکا واقع در جنوب شرق سوریه برای انجام حملات تروریستی در روسیه خبر می‌داد.

درخواست ترامپ برای توقف جنگ اوکراین

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت که زمان آن رسیده است که ایالات متحده برای مذاکره میان روسیه و اوکراین به منظور دستیابی به صلح میانجیگری کند. وی با طرح این ادعا که  قدرت«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پی شورش ناکام اخیر «واگنر» تضعیف شده است، در این خصوص گفت: «من خواهان توقف کشتار به خاطر این جنگ مسخره هستم».

سکوت کرملین درباره وضعیت فرمانده ارشد ارتش روسیه

به گزارش روزنامه گاردین، کرملین از پاسخ به پرسشها درباره سرنوشت ژنرال سرگئی سوروویکین، فرمانده نیروی هواحفضای روسیه در پی انتشار گزارشهایی تایید نشده درباره دستگیر شدن او و بازجویی از وی توسط مقامات روس در ارتباط با شورش واگنری ها خودداری کرد. اخیراً رسانه‌های آمریکایی نوشتند، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند، سوروویکین که عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین را رهبری کرد، از قبل درباره برنامه یوگنی پریگوژین، رئیس گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر برای دست زدن به شورش اطلاع داشت.

وضعیت حضور نمایندگان‌اسرائیل درنشست یونسکو ریاض

سایت آکسیوس اعلام کرد، عربستان هنوز سندی را که به موجب آن به نمایندگان اسرائیلی اجازه حضور در نشست‌های سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در ریاض داده می‌شود، امضا نکرده است. این نشست در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این سایت به نقل از دیپلمات‌های غربی و مسئولان ارشد اسرائیلی اعلام کرد که عربستان مشخصا درباره اعتراضات خود در خصوص عدم امضای این سند نام اسرائیل را ذکر نکرده است اما مشکل اصلی اسرائیل است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها