۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۸
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (750)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بن‌سلمان: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند ما هم باید به سلاح دست پیدا کنیم

ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند ریاض نیز باید به سلاح دست پیدا کند. وی همچنین در پاسخ به این سوال که عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تا چه حد نزدیک است گفت: «هر روز به آن نزدیکتر می‌شویم.»

آمریکا: مذاکرات عادی سازی اسرائیل و عربستان ادامه دارد

نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، نسبت به حصول توافق عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی ابراز امیدواری کرد. نتانیاهو خطاب به بایدن گفت: تحت رهبری شما به‌عنوان رئیس جمهور [آمریکا]، می‌توانیم به صلح تاریخی بین اسرائیل عربستان سعودی برسیم. وی همچنین با تکرار تهدیدهای پوشالی علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: «فقط یک تهدید نظامی معتبر می‌تواند ایران را از تولید تسلیحات اتمی، که منطقه خاورمیانه و آمریکا را به‌خطر می‌اندازد، باز دارد.

اختلال در  فرودگاه بن‌گوریونِ رژیم صهیونیستی

سازمان‌ فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی چند ماه اخیر، طرف‌هایی ناشناس دستگاه‌های سامانه موقعیت‌یابی را برای فرود هواپیماها در فرودگاه بن‌گوریون مختل می‌کنند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم ادعا کرده که صهیونیست‌ها درحال بررسی این موضوع هستند که آیا تجهیزات جنگ الکترونیک روسی که در سوریه فعال است، پشت این موضوع است یا خیر.

وعده نتانیاهو به زلنسکی برای کمک به اوکراین

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اوکراین وعده داد که کمک‌ها برای حل مسائل انسانی از جمله پاکسازی مین‌های ضد نفر ادامه می‌یابد.

علی اف: آذربایجان دشمن را به درستی مجازات کرد

الهام علی اف رئیس جمهوری باکو:آذربایجان در عملیات 24 ساعته در قره باغ به تمام اهداف دست یافت. آذربایجان حاکمیت خود را احیا کرده است. بیشتر تشکیلات غیرقانونی ارامنه که از خاک آذربایجان خارج نشده بودند منهدم شدند.اگر نیروهای مسلح غیرقانونی ارمنستان اسلحه خود را زمین نمی گذاشتند، آذربایجان تا آخر می‎رفت. روند خروج نیروهای مسلح غیرقانونی ارمنستان از قره باغ و تحویل تجهیزات نظامی هم اکنون آغاز شده است. رژیم جعلی باید پرچم‌های خود را تا کند، در جیب خود بگذارد و سرزمین ما را ترک کند. قره باغ قلمرو آذربایجان است. جمعیت ارمنی قره باغ اکنون می توانند نفس راحتی بکشند.

خط‌ونشانِ لهستان برای اوکراین

نخست‌وزیر لهستان: اگر اوکراین به تنش در بخش کشاورزی ادامه دهد، واردات محصولات دیگرش را هم ممنوع می‎‌کنیم. چندی پیش لهستان، مجارستان و اسلواکی برای حمایت از تولید داخلی واردات غلات اوکراین را ممنوع کردند و اوکراین هم برای همین از این ۳ کشور شکایت کرده و گفته مقابله‌به‌مثل می‌کند.

هشدار معاون لاوروف درباره آمادگی ناتو برای درگیری نظامی با روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه: رزمایش‌های نظامی ناتو که قرار است سال ۲۰۲۴ برگزار شود، جزئی از آمادگی ها برای رویارویی نظامی با روسیه است.

درخواست زلنسکی از ترامپ برای انتشار طرح صلح اوکراین

ولودیمیر زلنسکی از دونالد ترامپ خواست در صورتی که این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا راهی برای پایان دادن به جنگ میان اوکراین و روسیه دارد، برنامه‌های صلح خود را به طور علنی به اشتراک بگذارد؛ اما رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که هرگونه طرح صلحی که در آن اوکراین قلمرو خود را واگذار کند، غیرقابل قبول است.

آلمان بدترین اقتصاد بزرگ توسعه یافته شده است؟

در بیشتر از یک قرن، آلمان مدام به موفقیت‌های اقتصادی دست می‌یافت و محصولاتش را به کل جهان می‌فروخت. خودروهای لوکس و ماشین‌آلات صنعتی آلمان زبان‌زد عام و خاص است. این کشور آنقدر این محصولات را به دیگر کشورهای جهان فروخت که نیمی از اقتصادش از طریق صادرات همین محصولات می‌چرخید. اما حالا ورق برگشته است./ یورونیوز

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها