۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۷۱
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

پشت پرده حمله غیرانسانی رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه

رژیم صهیونیستی با حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، سعی داشته تا هم این مساله را القا کند که از ملت فلسطین انتقام گرفته و هم با آواره کردن مردم در جهت خروج آن ها از غزه راه را برای عملیات زمینی علیه خماس فراهم کند، این موضوع می تواند به جنایات فجیع تر علیه ملت فلسطین ختم شود. در این چهارچوب، فاجعه ضدبشری حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، بیش از آنکه جلوه ای از قدرت صهیونیست ها را به نمایش بگذارد، نمودی عینی از ضعف و ناتوانی آن ها را آشکار می کند.
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
نویسنده : سامان سفالگر کارشناس مسائل بین الملل

خشونت، تجاوز و نقض حقوق بشر، از جمله ویژگی های ذاتی رژیم اشغالگر قدس هستند. به بیان ساده تر، این رژیم بدون مولفه های مذکور، ادامه و بقا پیدا نمی کند و اساسا بنیان آن نیز بر همین مساله قرار گرفته است. در این راستا، در طی بیش از هفت دهه از تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، این رژیم جنایات فجیع زیادی را علیه بشریت و به طور خاص ملت فلسطین انجام داده و البته که متاسفانه با حمایت های گسترده سیاسی و رسانه ای جهان غرب، در مورد هیچکدام از آن ها نیز پاسخگو نبوده است.

با این حال، به تازگی و در بحبوحه اوج گیری مجدد جنگ و درگیری ها میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با رژیم صهیونیستی، صهیونیست ها برگ تازه ای در دفتر جنایات خود علیه ملت فلسطین به ثبت رساندند. از این رو، رژیم اشغالگر قدس اقدام به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه کرده و موجب شهادت بیش از 1000 فلسطینی شده است. اقدامی که اعتراضات گسترده ای را از سوی افکار عمومی کشورهای عربی-اسلامی و حتی جهان غرب برانگیخته و بار دیگر ماهیت ضدبشری رژیم اشغالگر قدس را پیش چشم همگان قرار داده است.

البته که این قبیل جنایت ها برای یک رژیم سیاسی نظیر رژیم صهیونیستی، امری کاملا عادی و طبیعی به حساب می آید. با این حال، این جنایت حامل دو نکته و پیام مهم است که توجه به آن ها ضروری به نظر می رسد.

1: صهیونیست ها و ارسال پالس ناتوانی و ضعف

در مدت اخیر و پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات "طوفان اقصی"، مقام های ارشد رژیم اشغالگر قدس موضع‌گیر‌یهای مختلفی را در مورد قریب الوقوع بودن حمله زمینی به نوار غزه مطرح کرده اند. با این حال، واقعیت ماجرا این است که صهیونیست ها با چالش های جدی و عدیده ای در حمله زمینی به نوار غزه رو به رو هستند و این حمله حتی می تواند یک گورستان واقعی را برای نظامیان صهیونیست ایجاد کند.

در این راستا، رژیم اشغالگر قدس به طور خاص نیازمند ارسال این پیام به افکار عمومی خود نیز است که توانسته انتقام عملیات طوفان قاصی را از ملت و مقاومت فلسطین بگیرد و برگی را رو کند تا با استناد به آن، مردم غزه را آواره کرده تا از غزه خارج شوند. از این منظر، این رژیم با حمله به بیمارستان المعمدانی، سعی داشته تا هم این مساله را القا کند که از ملت فلسطین انتقام گرفته و هم با آواره کردن مردم غزه، راه را برای عملیات زمینی علیه حماس فراهم کنند.

در این چهارچوب، فاجعه ضدبشری حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، بیش از آنکه جلوه ای از قدرت صهیونیست‌ها را به نمایش بگذارد، نمودی عینی از ضعف و ناتوانی آن ها را آشکار می کند.

2: افشای ماهیت واقعی رسانه های غربی

رسانه های غربی سال هاست که سعی دارند مرجعیت خبری و رسانه ای در جهان را عهده دار باشند و البته که سعی داشته اند این باور را در ذهن افکار عمی بین المللی نیز ایجاد کنند که هر آنچه آن ها می گویند، درست و دقیق است و جز به روایت های عرضه شده از سوی آن ها نباید اعتماد کرد.

با این حال، سکوت تاریخی این جریان های رسانه ای در برابر بیش از هفت دهه جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین و به طور خاص تلاش های آن ها در همدستی با صهیونیست ها و دولت آمریکا جهت لاپوشی فاجعه ضدانسانی حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، ماهیت حقیقی این قبیل رسانه ها را بیش از پیش جلوی چشم افکار عمومی جهان قرار داده و به جلوه ای عینی از نفاق و سیاست زدگی آن ها تبدیل شده است.

البته که این قبیل رسانه ها در بحبوحه اغتشاشات سال گذشته کشورمان و همچنین معادله جنگ اوکراین نیز روایت های دروغین فراوانی را به افکار عمومی جهان عرضه کرده اند و در این موارد هم نشانه های مختلفی از گاف های آن ها آشکار شده است. معادلاتی که همه و همه ادعاهای مختلف مبنی بر مستقل و آزاد بودن رسانه‌های غربی را تا حد زیادی زیر سوال می برند و این قبیل ادعاها را بی اعتبار می سازند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها