۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۴۳۲
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (827)

رسانه های داخلی

۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

موضع گیری روحانی، خوشایند رسانه های بیگانه

بی بی سی فارسی در موضع گیری سخنان آقای روحانی را بازنشر داد و اعلام کرد که حسن روحانی با این اقدامات به دنبال جذب آرای جامعه جوان ایران است.

پی نوشت: آقای روحانی اخیراً در سخنانی گفته بود: می‌گویند کشور را به جوانان حزب‌اللهی بدهیم؛ آن‌ها مگر چند میلیون نفر هستند؟ خب بقیه چه کار کنند؟  اقلیتی آمده‌اند و با شعار همه مناصب را گرفته‌اند؛ کشور متعلق به همه ماست نه هیچ گروه و جناح و حزب خاصی. جمع زیادی را اتوبوسی وارد دانشگاه و عده‌ای را اتوبوسی خارج می‌کنند.

اعتراف رضا پهلوی به آمریکایی بودن خود

رضا پهلوی در گفت‌وگو با پاتریک بت‌دیوید، نویسنده ایرانی-آمریکایی و سازنده پادکست می‌گوید که تمایلی به بازگشت همیشگی به ایران ندارد. عضو سیرک همبستگی ادامه می‌دهد که حقیقت را نگویم مردم را گمراه کرده‌ام. زندگی‌ من چهل سال است که در آمریکا است و خانواده و فرزندان و دوستان و هر که میشناسم اینجا هستند. اگر قرار باشد کاملا به ایران برگردم پیش که بروم؟ من هم انسان هستم. بعد از جمهوری اسلامی می توانم بین ایران و آمریکا در رفت و آمد باشم و لازم نیست در یک مکان سنجاق بشوم. اخیرا یک افسر موساد در تحلیلی درباره رضا ربع پهلوی گفته است که او بیشتر یک سلبریتی است تا یک سیاست‌مدار! / مشرق

فرایند ردصلاحیت‌ها اصلاح می‌شود؟

عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا به اعتماد گفت: «معتقدم هنوز زمان قضاوت درخصوص ردصلاحيت‌ها نرسيده است، چون شوراي نگهبان 80 روز وقت دارد؛ ما بايد ببينيم آنچه كه ته‌نشين مي‌شود، چيست. الان براي قضاوت خيلي زود است. بخش قابل‌توجهي از نامزدهایی كه در هيات‌هاي اجرايي رد شدند، به دليل (نقص) مدرك و اين‌جور مسائل بوده است و اين موارد هم اصلاح شده و صلاحيت بسياري از افراد (در آينده) تاييد مي‌شود. من اطلاعات فرارسانه‌اي دارم كه عمده ردصلاحيت‌ها به دليل نقص در پرونده بوده است. مثلا مدارك تحصيلي افراد ناقص بوده يا 5 سال سابقه مديريتي مورد نياز تكميل نبوده، بنابراين عدم احراز اعلام شده است. اما اين روند در ادامه بررسي‌ها (هيات‌هاي نظارت) اصلاح مي‌شود.»

واکنش ابطحی به رد صلاحیت برخی از اصلاح طلبان

مسئول دفتر دولت اصلاحات:تعریف آزادی انتخابات فرق می‌کند. آزادی انتخابات در قاموس شورای نگهبان با تعریف و تصویری که انتظار می‌رود، متفاوت است. اعضای این شورا به انتخابات در چارچوب دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌گویند انتخابات آزاد نه به معنای عام که در قانون اساسی به آن اشاره شده است. ردصلاحیت‌ها نوعی تعرض به قامت جمهوریت نظام و حاکمیت نظام وجود دارد.» او درباره اینکه بعضی از کارشناسان معتقدند جریان‌هایی به دنبال کاهش مشارکت هستند تا به مجلس راه یابند، تاکید کرد: طبیعتاً در زبان نمی‌گویند مشارکت کمتر باشد اما در عمل وقتی ردصلاحیت‌ها وجود دارد و تلاشی برای آشتی جامعه با حاکمیت وجود نداشته باشد، مشارکت مفهوم جدی پیدا نخواهد کرد.

آخرین وضعیت پیگیری مطالبات ارزی از بحرین و کره‌جنوبی

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور درباره مطالبات ارزی ایران از برخی کشورها به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال ۱۴۰۱ تا اوایل ۱۴۰۲ هفت لایحه را تقدیم مجلس کرده‌ایم تا برای اقامه دعوی و ارجاع به داوری مطالباتمان از کشور‌های دیگر اجازه بگیریم و منتظریم مجلس بعد از برنامه هفتم تصویب این لوایح را تسریع کند.  وی درباره کشور‌هایی که هنوز بدهی کشورمان را وصول نکرده‌اند، گفت: بحرین، کره‌جنوبی و برخی دیگر از کشور‌ها در این لیست حضور دارند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها