۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۵
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (995)

رسانه های داخلی

۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش روزنامه‌های اصلاحات به انتقام از رژیم صهیونیستی

- روزنامه شرق: این سخن غلطی است که اگر ایران پاسخ اسرائیل را ندهد، مشروعیتش را در نیروهای طرفدار از دست خواهد داد. نیروهای طرفدار باید به این بلوغ فکری برسند که بر طبل مخرب جنگ نکوبند. دیرگاهی است که با بی‌تدبیری عقلانیت از آن ها گرفته‌ شده است. آن ها سرشار از کینه، نفرت و سوءظن به نیروهای ملی و رقبای داخلی خود شده‌اند. اقدامات اسرائیل باید با استراتژی‌های درازمدتی که جمهوری اسلامی علیه آن در پیش گرفته است، تراز شود نه با ترورهای اخیر. اینکه برخی از طرفداران دولت با تأخیر ذهنی به عقلانیت رسیده و بر سبیل حزم و احتیاط آمده‌اند، مبارک است.

- روزنامه هم میهن: این نوع تحرکات می‌تواند حساسیت کشورهای عرب را نسبت به اقدامات ایران در منطقه افزایش دهد و آنها را به سمت نوعی همدلی پنهان با اسرائیل در مواجهه‌اش با جمهوری اسلامی هدایت کند؛ یعنی نوعی بازگشت به دورانی که اسرائیل می‌کوشید خود را به‌عنوان حامی و ناجی کشورهای عرب در برابر آنچه «تهدید ایران» می‌نامید، معرفی کند!

دفاع چمران از ساخت مسجد در پارک قیطریه

به گزارش ایرنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران: در مورد بوستان قیطریه گفتند درختانی قطع شده است که اینطور نبود و از یاد نبریم که یکی از افتخارات آقای کرباسچی هم این بود که در بوستان مسجد ساخته است.  اما قطعاً مسجد کوچک زیبایی در بوستان قیطریه ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد؛ نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی نخواهد بود. درختی قطع نمی شود و مشکلی برای ورزش مردم هم پیش نخواهد آمد. بی تردید مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی استفاده و زمین بایر، مسجد ساخته شود.

کاندیداهای ریاست مجلس

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه به خبرآنلاین گفت: «هر جریانی که سرمایه‌گذاری کند، قطعاً در انتخاب رییس مجلس تأثیر دارد. فکر نمی‌کنم شریان و گروه‌های نظیر آن زمینه‌ای برای ریاست مجلس داشته باشند چراکه آنها 4، 5 نفر اصلی دارند و بقیه را از لیست‌های مشترک انتخاب و به نام خودشان معرفی کردند که از نظر سیاسی کار درستی نیست. در مجموع در حال حاضر ۳ فراکسیون اصلی مجلس دوازدهم عبارتند از: ائتلاف، وحدت و معتدلین که در مجلس تعیین‌کننده هستند. منظور از رقابت تنگاتنگ برای ریاست مجلس بیشتر متکی است، نبویان برابر قالیباف ادعایی ندارد ضمن اینکه اخیراً از قالیباف تعریف کرده است، در نتیجه فکر نکنم نبویان به دنبال ریاست مجلس باشد اما به هرحال متکی برای ریاست مجلس فعال‌تر است.

اظهارات جدید رئیس اصلاحات

آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و رئیس جبهه اصلاحات ایران: در چند انتخابات اخیر، مسیر به گونه‌ای طراحی شده بود که اصلاح طلبان به هیچ وجه امکان حضور در  ساختار قدرت را پیدا نکنند و مسیر دولت به سمت یک‌دستی کامل و برداشتن گام دوم انقلاب بود. اینکه می‌شنویم تریبون‌داران ما سر از فسادهای کلان درمی‌آورند و آسیب‌هایی که تحت عنوان دین به حق مردم وارد می‌شود، باید بررسی شود. رای ندادن مردم مدنی‌ترین، خشونت پرهیزترین و روادارترین نوع اعتراضی بود که اتفاق افتاد و این صدا باید شنیده شود. 60 درصد مردم میل به مشارکت نداشتند، فضا به گونه‌ای نبود که احساس کنند از مسیر صندوق رای می‌توانند به حقوق خود دست پیدا کنند، انتخابات به خاطر این است که من شهروند بپذیرم قرار است با این مسیر تحولی در زندگی رخ دهد. نمایندگان منتخب نمی‌توانند کاری کنند، چرا که با رای اکثریت جامعه به مجلس راه پیدا نکردند و مساله اصلی هم به قانون انتخابات برمی‌گردد. اصلاح طلبی باید زبان مردمی باشد که حقشان نادیده گرفته شده است. موضع آقای خاتمی موقعیت اصلاح طلبان را در جامعه بهبود داد. برای تاثیرگذاری بیشتر در فضای سیاسی کشور نیاز داریم تشکیلات مهم جبهه اصلاحات را حفظ کنیم، احزاب را تقویت کنیم و به‌رغم سختی راه در دعوت افراد برای حضور در تشکل‌ها، باید سعی کنیم تشکل‌های مردم نهاد سیاسی را تقویت کنیم./ ایلنا

ارائه راهکار با چاشنی سیاه نمایی

مصطفی هاشمی طبا، معاون رئیس جمهور در دولت سازندگی و اصلاحات: مسئولان بیشتر به حاشیه‌ها می‌پردازند چون احساس می‌کنند قادر به حل مسائل نیستند، به همین خاطر بسیار راحت از دلار ۱۰۰ هزار تومانی صحبت می‌کنند و می‌گویند اگر روحانی رییس جمهور بود دلار ۲۰۰ هزار تومان یا ۴۰۰ هزار تومان می‌شد، انگار علم غیب دارند. اگر بخواهند تغییرات هم به وجود آورند و افراد قوی در وزارتخانه‌ها بنشینند کاری نمی‌توانند انجام دهند چراکه باید سیاست‌های کلی به نحوی باشد که کشور را به سمت پیشرفت ببرد لذا مسائل بزرگتر از این هستند که افراد معمولی بتوانند آن ها را حل کنند. به نظر بنده اگر قرار است تغییر در کشور صورت بگیرد نیاز به تصمیمات سخت و محکم دارد که امکان دارد به طبقات بالا و پایین فشار بیاورد./ شرق

حقوق دریافتی وزرای دولت روحانی از زبان رئیس دفتر آن

محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم در گفت و گو با خبرآنلاین به میزان حقوق دریافتی وزرای دولت روحانی پرداخت و گفت: آقای روحانی در دولت بحثی را مطرح کرد و گفت که در حال حاضر با توجه به تحریم، وضعیت طبقه متوسط و حقوق بگیر خوب نیست و دولت باید از خودش شروع کند، لذا ایشان در آن زمان گفتند که من مصلحت نمی‌دانم که اعضای دولت بالای ۱۰ میلیون حقوق بگیرد. آن زمان از اعضای دولت ما برخی اعضای هیئت علمی بودند که حقوق معمولیشان قبل از این که عضو دولت شوند ۱۴-۱۵ میلیون تومان بود یا در برخی شرکت‌ها بودند یا جایی مدیر عامل بودند که حقوق عادی شان ۱۲-۱۳ میلیون تومان بود. ماهم در دولت استقبال کردیم و برای ۴-۵ سال حقوقمان زیر ۱۰ میلیون تومان بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها