۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۵۴
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1011)

رسانه های داخلی

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تحریم‌های جدید بی اساس آمریکا علیه ایران
- وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. این تحریم‌ها ۴ شخص و ۲ نهاد مرتبط با ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است. وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که ۳ شخص و ۲ نهاد تحریم شده وابسته به فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه پاسداران هستند و یک شخص نیز با شرکت داده افزار آرمان ارتباط دارد.
- بلومبرگ: بازار نفت در زمان حاضر شدیداً به هرگونه کاهش عرضه حساس است و دولت آمریکا از ترس افزایش قیمت نفت تحریم‌های جدید کنگره علیه نفت ایران را اجرا نخواهد کرد. لایحه‌ای که جو بایدن را مجبور کرده تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را افزایش دهد در این هفته به قانون تبدیل می‌شود، اما انتظار نمی‌رود رئیس جمهور آمریکا به این زودی‌ها از قدرت‌های جدید خود استفاده کند. مجلس نمایندگان آمریکا به‌روی کاغذ متعهد شده دامنه تحریم‌های صادرات نفت خام ایران را با گسترش آن به بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی دخیل در تجارت نفت این کشور، بیشتر کند.
محکومیت عامل ناامنی مقابل کنسولگری ایران در پاریس
دادگاهی در فرانسه یک مرد را به‌دلیل ورود به کنسولگری ایران در پاریس و تهدید منفجرکردن خودش، به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. این مرد ۶۱ ساله در دادگاه مدعی شد که قصد تهدید هیچ کسی را نداشته است. دادگاه همچنین در حکمی این فرد را از حمل سلاح یا نزدیک‌شدن مجدد به کنسولگری ایران منع کرد. این فرد ۳۱ فروردین به‌دلیل تهدید به منفجرکردن خود در کنسولگری ایران از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد. / تسنیم
سروده‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه عملیات وعده صادق خواندند
«فضائلی» عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی: غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند: «تو را است معجزه در کف زساحران مهراس عصا بیفکن و از بیم اژد‌ها مگریز»
تداوم اجرای طرح نور با حمایت ۳ قوه
فرمانده کل انتظامی کشور: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای «طرح نور» را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود. / فارس
ماجرای دختر فوت شده در متروی تجریش چه بود؟
در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان‌دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده و حالش بد شده و مردم در حال امدادرسانی به او هستند. با پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در روز‌های گذشته مشخص شد که این خانم به دلیل سرقت تلفن همراهش ترسیده و تشنج کرده و هیچ ارتباطی با تذکر گشت ارشاد و مسائل مربوط به طرح نور ندارد. این دختر بعد از ثبت شکایت در کلانتری برای پیگیری تلفن همراه سرقتی خود، صفحه اینستاگرامی جدیدی ایجاد و توضیحاتی را در این حادثه بیان می‌کند. اکنون مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی فیلم کامل‌تری از این حادثه به همراه توضیحات این دختر خانم منتشر کرده است. / تسنیم
تسویه بدهی ۶۰۰ همتی دولت قبل
سخنگوی دولت: در طول ۲.۵ فعالیت دولت مردمی، ۲۰۷ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت پیشین فقط به تأمین اجتماعی تسویه شده است. در این دولت همچنین نسبت به تسویه اوراق منتشر شده در دولت پیشین اقدام شد که اصل و سود این بدهی‌ها، ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بود که توسط دولت سیزدهم پرداخت شد. برای تأمین ارز مورد نیاز دارو هیچ محدودیتی ندارد. پیش‌بینی می‌شود از این میزان مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار به صورت ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تخصیص داده شود.
نخستین جلسه منتخبین اصولگرای مجلس با محوریت نبویان
به گزارش فارس، اخیراًجلسه هم‌اندیشی تشکیل فراکسیون نیرو‌های انقلاب مجلس دوازدهم با حضور چهره‌های شاخص جریان انقلاب برگزار شد. ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم با نگاه‌های مختلف سیاسی در داخل جریان انقلاب اسلامی در این نشست هم‌اندیشی دعوت شده بودند که حدود ۴۰ نفر در این نشست شرکت کردند. در این جلسه اصل تشکیل فراکسیون تصویب شد. مقرر شد که این نام در مجمع عمومی به تأیید نهایی برسد. از همه طیف‌های مختلف جریان انقلاب اسلامی در این جلسه حضور داشتند حجت الاسلام نبویان محور جلسه بودند.
احتمال تشکیل فراکسیونی ۹۰ نفره متشکل از اصلاح طلبان و میانه‌رو‌ها
غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا، گفت: در مجلس دوازدهم عدد دوستانی که با مشی مستقل یا اصلاح طلب و میانه رو آمدند، بیشتر از دو برابر مجلس یازدهم هست و شاید با بالای ۸۰ نفر رایزنی صورت گرفته و بنای جمع این است که فراکسیون منسجم و متشکلی برای تأثیرگذاری بیشتر در موضوعات مجلس دوازدهم داشته باشیم. با این عددی که برای تشکیل این فراکسیون داریم طبیعتاً با فراکسیون‌های دیگر در مباحث مختلف رایزنی می‌کنیم و قطعاً برای ارکان هیات رئیسه و ریاست کمیسیون‌ها این رایزنی‌ها وجود خواهد داشت چراکه عدد ما یک سوم نمایندگان مجلس است. با نمایندگانی که دور دوم به مجلس راه می‌یابند اعضای فراکسیون بالای ۹۰نفر خواهد بود که این عدد تاثیر گذار است.
افزایش صادرات ایران به پاکستان
سخنگوی دولت: اقدامات خرابکارانه‌ای که دشمنان در این منطقه با بهره‌گیری از گروهک‌های تروریستی انجام می‌دهند بر توسعه امنیت دو کشور که یکی ازمحورهاست به صورت غیرمستقیم اثر می‌گذارد. میزان صادرات از حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به بیش از دو میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ رسیده است. از نظر وزنی ۲۳ درصد سهم صادرات داشتیم. یکی از محور‌های صادرات در کشور ما صادرات فنی مهندسی بوده که یکی از اولویت‌های دولت است. صادرات پهپاد‌های کشاورزی، صادرات رباط‌های جراحی که صورت گرفت از این دسته هستند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها