۲۰۲۴ ۲۰ May - دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۹۷
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1030)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی ضمن رد توافق پیشنهادی با حماس، این پیشنهادات را بسیار دور از خواسته‌های اسرائیل دانست.
- وزارت خارجه آمریکا: در حال رایزنی با شرکای خود برای دستیابی به توافقی در مورد غزه هستیم که منجر به صلح پایدار شود.
- کاخ سفید: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح ماهیت محدود دارد، واشنگتن همچنان با تهاجم تمام عیار مخالف است.
- ارتش رژیم صهیونیستی: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم و در حال انجام عملیات گسترده در این منطقه هستیم.
- دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده این رژیم به زودی راهی قاهره خواهد شد. از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم مناطق عملیاتی ارتش را فوراً تخلیه کنند. هدف ما همچنان نابودی حماس است.
- سخنگوی هیئت گذرگاه‌های نوار غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از بستن گذرگاه رفح ساکنان نوار غزه را به مرگ محکوم کرده است. بستن گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی و ورود کمک‌ها به این باریکه خواهد شد. حضور نیرو‌های اسرائیلی در گذرگاه رفح منجر به تعطیلی آن و ممانعت از تردد و سفر فلسطینیان از طریق آن شده است.
- دبیرکل سازمان ملل متحد: توافق اسرائیل و حماس برای پایان دادن به رنج مردم غزه بسیار مهم است. حمله نظامی به رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت. از هر کشوری که بر روی اسرائیل نفوذ دارد می‌خواهم مانع حمله به رفح بشود.
- جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل حمله زمینی به رفح را به‌رغم تمام درخواست‌های بین‌المللی آغاز کرد. بورل افزود که در حمله اسرائیل به رفح احتمالا غیرنظامیان بیشتری کشته شوند.
- ابومرزوق از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس: هممه کشور‌های دنیا حتی اسرائیلی‌ها با توافق آتش‌بس در غزه موافق هستند و تنها مخالف این توافق نتانیاهو است. اگر نتانیاهو قصد حفظ جان اسرای اسرائیلی را دارد، باید طرح پیشنهادی مصر و قطر برای آتش‌بس را بپذیرد. ما با جدیت و مسئولیت‌پذیری وارد مذاکره شدیم و تا همینجا هم نرمش و انعطاف زیادی نشان دادیم.
- وزارت خارجۀ مصر: مصر عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح فلسطین و تسلط بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم می‌کند.
- وزیر امور خارجه اردن: رژیم صهیونیستی گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه را اشغال کرده و به جای دادن فرصت به پیشبرد مذاکرات، در‌های این گذرگاه را به روی ورود کمک‌های بشردوستانه بسته است. حمله به رفح تهدید به کشتار و جنایتی دیگر در حق ملت فلسطین است. شورای امنیت باید فورا اقداماتی قاطعانه انجام دهد و نتانیاهو باید با عواقب و مجازات‌هایی حقیقی رو به رو شود.
- آکسیوس اعلام کرد که ۱۰۰ نفر از کارمندان کنگره آمریکا از بایدن و اعضای کنگره خواستند فوراً برای توقف جنگ و حملات ارتش رژیم صهیونیستی اقدام کنند.
- رسانه‌های اسرائیلی: «تیپ گیواتی» گذرگاه رفح و محور صلاح الدین را تحت کنترل خود درآورده است.
- به گزارش پولیتیکو، پس از مداخله مخرب نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس و عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شرق رفح، آمریکا ارسال دو محموله مهمات نظامی دیگر به اسرائیل را متوقف کرده است.
- ابوعبیده در پیامی تلگرامی تاکید کرد که "جودی وانشتاین" اسیر ۷۰ ساله اسرائیلی که در بمباران ماه گذشته محل نگهداری خود همراه با اسیری دیگر به شدت مجروح شده بود، جان خود را از دست داده است. وی افزود که این اسیر به سبب نبود دارو و درمان‌های لازم در نتیجه تخریب بیمارستان‌های نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و خارج شدن آنها از خدمت کشته شده است.
- خانواده اسرای اسرائیلی: اگر پایان دادن به جنگ تنها راه بازگرداندن ربوده شدگان است، پس دولت نتانیاهو باید این کار را انجام دهد.
- وزارت بهداشت غزه:شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تا این لحظه به ۳۴۷۸۹ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸۲۰۴ نفر افزایش یافته است.
- المیادین از عملیات ترکیبی حزب‌الله لبنان و شلیک موشک و پهپاد‌های هجومی به سمت اراضی اشغالی و انفجار دو فروند موشک رهگیر در حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی روبروی شهرک عیترون گزارش داد.
- ارتش رژیم صهیونسیتی: پدافند ما یک شی مشکوک را در شرق منطقه ایلات، خارج از حریم هوایی اسرائیل رهگیری کرد.
- پلیس فرانسه شماری از دانشجویان شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن را بازداشت کرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها