۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۹۸
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1031)

رسانه های داخلی

۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اسامیِ نهاییِ نامزد‌های منتخب تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس
براساس اعلام وزارت کشور، نتایج نهایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و افراد راه یافته به مجلس دوازدهم به شرح ذیل است:
۱-بیژن نوباوه‌وطن ۲- محمد سراج ۳- ابوالفضل ظهره‌وند ۴- حسین صمصامی ۵- زهره‌سادات لاجوردی ۶- احمد نادری ۷- ابراهیم عزیزی ۸- سمیه رفیعی ۹- پیمان فلسفی ۱۰- ابوالقاسم جراره ۱۱- سیدمرتضی محمودی ۱۲- مجتبی رحماندوست ۱۳- عبدالحسین روح‌الامینی ۱۴- مجتبی زارعی ۱۵- زینب قیصری ۱۶- علیرضا سلیمی.
اظهارات بدون سند چهره سیاسی اصلاح طلب
محسن رهامی، چهره سیاسی اصلاح طلب: جریان پایداری که در مجموع با حامیان قالیباف در طیف اصولگرا قرار می‌گیرند، به دلیل قلع و قمع نیرو‌های رقیب از طریق نظارت استصوابی، میدان‌دار مجلس دوازدهم خواهند بود و قالیباف هم اگر به ریاست مجلس برسد، فکر می‌کنم آن اکثریتی که در مجلس یازدهم داشت، این بار در مجلس نداشته باشد. وقتی وضعیت فرزندان افراد تندرو را مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم ۹۰ درصد مواضع آنها صوری است. منتخبین مجلس جدید بر سر تقسیم غنائم با هم رقابت می‌کنند نه چگونگی رفع مشکلات مردم. در حال حاضر رقابت بر سر این است که اجازه ندهند قالیباف رئیس مجلس شود مگر اینکه از بالا پیام و حمایت جدی شود که بنده چنین احتمالی را می‌دهم. در حقیقت برای اینکه تنش‌ها فروکش کند و اینکه تریبون مجلس به دست افرادی نیافتد که هر روز برای کشور تنش جدید و هزینه بیشتری درست کنند، امکان دارد پیامی برسد که قالیباف را به عنوان رئیس مجلس نگه دارند، آن وقت وارد معاملات داخلی بین خودشان می‌شوند نه اینکه با اصلاح‌طلبان و یا جریان معتدل‌تر کنار بیایند. / خبر آنلاین
واکنش آشنا به سخنان اخیر رئیس جمهور
به گزارش جماران، ابراهیم رئیسی در سفر اخیر خود به قم گفته بود: برخی می‌خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ را کوتاه کرد و روی موشک و توان نظامی خود معامله کرده و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم، ولی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برجام ۱ چه شد که ۲ و ۳ را روی میز بگذارید و موشک قابل معامله نیست. حسام الدین آشنا عضو کابینه دوازدهم در واکنش به این سخنان آیت الله رئیسی، بخشی از اظهارات حسن روحانی رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ را در شبکه اجتماعی ایکس بازنشر داده است که گفته بود: برجام یک را تقریباً به پایان رساندیم و اکنون زمام اجرای برنامه اقدام جامع مشترک ملی (برجام ۲) برای رونق اقتصادی، پیشرفت، افزایش قدرت ملی و ساختن ایران اسلامی در سایه وحدت، اتحاد و برادری است.
سفر احمدی نژاد به مجارستان و حواشی آن
چند روز پیش بود که محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم برای شرکت در نشست علمی و تخصصی ارزش‌های مشترک در محیط زیست جهانی به کشور مجارستان سفر کرد. در این راستا، آنگونه که خبر فوری روایت کرده، بی‌بی‌سی فارسی مدعی شده است که سفارت ‎اسرائیل در ‎مجارستان نسبت به حضور احمدی نژاد در این کشور اعتراض داشته و دعوت وی را اهانت به قربانیان ‎هولوکاست دانسته است.
توضیحات خرازی درخصوص عملیات وعده صادق و ریز پرنده‌ها
کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، در مصاحبه ای، در خصوص عملیات «وعده صادق» گفت: ما در این عملیات صرفاً ۲۰ درصد امکاناتی را که بسیج کرده بودیم، به کار بردیم. اگر رژیم اسرائیل پاسخی می‌داد، می‌توانستیم حملات خیلی بیشتری را انجام دهیم. البته ما نخواستیم آدم کشی کنیم. صرفاً هدف مان این بود که مراکز نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار دهیم. آنچه اتفاق افتاد، استفاده از یک پرنده کوچک بود که از قبل به شیوه‌های جاسوسی به ایران فرستاده بودند؛ نه اینکه از اسرئیل حمله‌ای انجام دهند. در گذشته هم پرنده‌های کوچک را به طرقی به ایران فرستاده بودند تا در شرایط خاصی عملیات انجام دهند. اینها در واقع آزار دادن است، وگرنه عملیات نظامی تلقی نمی‌شود، چنانکه کوادکوپتر آنها نتوانست آسیبی وارد کند. این اقدام علیه تاسیسات هسته‌ای ایران نیز نبود، بلکه می‌خواستند صرفا یکی از پایگاه‌های نظامی را هدف قرار دهند. اگر آنها بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته‌ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تا به حال بازدارندگی را در سطح متعارف تجربه کردیم. اگر آنها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته‌ای ایران شود. / فارس

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها