۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۰
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1033)

رسانه های داخلی

۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تحلیل خاتمی از عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی
به گزارش جماران؛ سید محمد خاتمى رئیس دولت اصلاحات در جمع مشاوران خود در تحلیلى کوتاه از عملیات موشکى ایران مقابل اسرائیل، برخى از مزایاى این اقدام را برشمرد و گفت: موقعیتى براى ما در برخورد با اسرائیل پیش آمد که اولاً دنیا پذیرفت ایران یک قدرت است و در خاورمیانه، به عنوان یک قدرت برتر حضور دارد و مى تواند بر روى سایر کشورهاى منطقه تأثیرگذار باشد، ثانیاً اسرائیل با وجود همه جنایت هایى که کرده، فهمید در حدى نیست که بشود با این قدرت درگیر شود و اگر خداى نکرده جنگى میان این دو کشور رخ دهد، ایران مى‌تواند لطمات اساسى به آن‌ها بزند و در عین حال از قدرت بازدارندگى و دفاع از خودش هم برخوردار است و مى تواند تهدید‌ها را دفع کند و ثالثاً در میان افکار عمومى مسلمانان جهان به خصوص در منطقه خاورمیانه نسبت به عملیات موشکى ایران علیه اسرائیل هم یک نوع احساس غرور و خشنودى و نیز احترام به جمهورى اسلامى ایجاد شد و آنچه تضعیف شد اسرائیل و سیاست هاى نتانیاهو بود.
میزان مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس تهران
فرهیختگان نوشت: «دور دوم همه انتخابات‌ها به خصوص در مجلس معمولاً با استقبال کمتری برگزار می‌شود، اما زور این انتخابات به خاطر موارد متعددی کمتر از قبل بود. از اعداد غیر رسمی که بیرون آمده، مشارکت «۸ درصدی» در تهران نشان می‌دهد نمایندگان راه‌یافته به مجلس با رأی قابل تأملی به بهارستان می‌روند. در دور اول هم نفر اول تا پنجم تهران اندازه نفرات ۳۱ تا ۴۰ انتخابات‌های قبلی رأی گرفته بودند. مهمترین سؤال پیش‌روی سیاستمداران ایرانی دلایل نتایج به دست آمده از منظر کلان انتخابات است. در گفتار و منش رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون هیچ استثنایی «میزان مشارکت عمومی» یک قاعده عقلی و قطعی است و هیچگاه برای حاکمیت جمهوری اسلامی امری «تعارفی و تزئینی» نبوده است. حالا با پایان یافتن فرآیند انتخابات، دلسوزان ایران که دل در گروی منافع ملی دارند باید برای بازگشت انتخابات به مدار اصلی که متضمن اصول اساسی انقلاب اسلامی و حضور گسترده آحاد مردم پای صندوق رأی باشد، فکر و عمل کنند.»
تعداد نمایندگان مستقل مجلس دوازدهم
غلامرضا نوری قزلجه، نماینده منتخب مجلس دوازدهم و رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین درباره وضعیت فراکسیون با حضور نمایندگان مستقل گفت: با اعلام نتایج نهایی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم تعداد ۱۳ نفر از نامزد‌های مشی مستقل به مجلس دوازدهم راه پیدا کردند. بدین ترتیب تعداد اعضای فراکسیون در شرف تأسیس نمایندگان مستقل به عدد ۱۰۰ نزدیک شد و امید‌ها برای شکل گیری یک مجلسی پویا که بتواند مطالبات مردم را دنبال کند، افزایش یافت. نوری قزلجه در پاسخ به اینکه، مستقلین فراکسیون اکثریت را در مجلس دوازدهم تشکیل می‌دهند؟ اظهار کرد: خیر، فراکسیون نمایندگان با مشی مستقل فراکسیون اکثریت نخواهد بود.
دستاورد‌های سفر بارزانی به ایران از زبان نماینده اقلیم شمال عراق
ناظم دباغ نماینده اقلیم شمال عراق در ایران در گفتگو با ایرنا گفت: باتوجه به دستاورد‌های خوبی که سفر نچیروان بارزانی به تهران داشت، حتماً در آینده شاهد توسعه همکاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان ایران و منطقه اقلیم کردستان عراق خواهیم بود. سفر راهبردی و مهم نچیروان بارزانی رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق به تهران به همراه هیأت همراه نه به منظور تقویت روابط با تهران بلکه به منظور ترمیم روابط و حل و فصل مشکلاتی که ایجاد شده بود صورت گرفت. همچنین دو طرف در این سفر و دیدار‌های صورت گرفته تأکید کردند که روابط گذشته را ادامه دهند و آن روابط را هم گسترش دهند. یکی از مهمترین دستاورد‌های این سفر دیداری بود که آقای بارزانی برای اولین مرتبه با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی ایران انجام داد که دیداری دوستانه و صمیمی هم بود.
واکنش‌ها به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور
جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف اخیراً مدعی اتهام تخلفات مالی حداقل ۱۰۰ میلیارد تومانی علی‌اکبر رائفی‌پور و موسسه مصاف شده بود. افشاگری مهمی که رائفی‌پور در آن متهم به پولشویی و خیانت در امانت شده است. در این راستا محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی "ضمن تأکید بر اینکه دسترسی غیرقانونی به تراکنش‌ها و اطلاعات مالی و بانکی افراد و موسسات بدون دستور قضایی و انتشار آن در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود تصریح کرد: بر همین اساس، مدیران و مسولان ذیربط باید فورا تحقیقات، پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم درقبال سناریو‌های مختلف و فنی این اقدام غیرقانونی را از موسسه مربوطه، افراد خاطی انتشار دهنده و حساب‌های این موسسه در بانک‌های عامل، انجام و نتایج آن را ارائه کنند. با متخلفان این اقدام غیرقانونی در هر سمت و مقامی که باشند قطعاً طبق ضوابط قانونی، برخورد قاطع صورت می‏گیرد. " محبی نیز در پاسخ به واکنش فرزین به این ماجرا گفت که " اسناد پولشویی رائفی‌پور را از نمایندگان گرفتم. به جای برخورد با افرادی که در بانک‌ها با هیات تحقیق و تفحص بانک‌ها همکاری کرده اند باید با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول‌شویی انجام نداده اند برخورد کنید. "
اعتراف ظریف: بایدن راه ترامپ را ادامه داد
فارس نوشت: «برجام مرد، زنده باد برجام!»؛ این موضوع فحوای پست انگلیسی و جدید «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه پیشین کشورمان خطاب به غرب و آمریکاست که عنوان می‌کند جو بایدن هم در راه ترامپ قدم برداشت. محمد جواد ظریف در سالگرد خروج آمریکا از برجام در پستی در شبکه ایکس به زبان انگلیسی این سوال را مطرح کرد که «آیا جهان بدون برجام، جای بهتری شد؟» وی در ادامه نوشت: ۶ سال پیش در چنین روزی، ترامپ از برجام خارج شد و ثابت کرد که آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست بایدن، به جز انتقاد از خروج از برجام و توصیف آن به عنوان اشتباهی بزرگ و وعده بازگشت به توافق، تاکنون بی‌قانونی بی‌پروایانه ترامپ را دنبال کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها