۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۰۲
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1035)

رسانه های داخلی

۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایت روزنامه اعتماد از ماجرای واریزی‌های موسسه مصاف
اعتماد نوشت: ««اسناد پولشویی رائفی‌پور را از نمایندگان گرفتم.» این عباراتی است که جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و از چهره‌های نزدیک به قالیباف در جریان گفتگو با علی علیزاده در خصوص اتهام تخلفات مالی حداقل ۱۰۰ میلیارد تومانی علی‌اکبر رائفی‌پور و موسسه مصاف مطرح کرده است. افشاگری مهمی که رائفی‌پور در آن متهم به پولشویی و خیانت در امانت شده است. بر اساس استدلال جلیل محبی، در اساسنامه موسسه مصاف که رائفی‌پور آن را بنا نهاده آمده که این موسسه قرار است در حوزه تبلیغات مهدویت فعالیت کند و لاغیر. بنابراین چنانچه یک ریال از مبلغ نشسته در حساب رائفی‌پور و موسسه مصاف در حوزه‌هایی غیر از مهدویت و حوزه مسائل سیاسی و انتخاباتی هزینه شده باشد، مطابق مواد ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی می‌تواند از ۳ تا ۵ سال حبس را برای متخلفان به دنبال داشته باشد! جالب اینجاست در تکمیل این گفت‌وگوی محبی، ناگهان اسنادی از پرداخت‌های مستمر موسسه مصاف به برخی فعالان مجازی منتشر شد که بازخورد‌های وسیعی در فضای مجازی پیدا کرد. در یکی از نمونه‌ها یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به کاربری به نام مستعار خورشید خانوم (ر - ص) پرداخت شده تا در انتخابات شرکت و برای آن تبلیغ کند! یا در نمونه‌ای دیگر در بین واریزی‌های این موسسه نام یک دختر خارجی به نام الونا واشچنکو دیده می‌شود که در ۵ شیفت متوالی وجوه قابل توجهی را از این موسسه دریافت کرده تا خودش را جلوی دوربین به نام «طاهره واشچنکو» جا بزند!»
راه سخت قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست
مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره رئیس احتمالی مجلس دوازدهم گفت: با توجه به نتیجه انتخابات به نظر می‌رسد که تصاحب کرسی ریاست مجلس کمی برای آقای قالیباف و حتی رقبایش سخت شده است. اگر فراکسیون انقلاب اسلامی بتواند قبل از رأی‌گیری برای هیات رئیسه دست به کار شود می‌تواند ورق را به نفع قالیباف برگرداند البته به نظر می‌رسد که این فراکسیون تاکنون دو جلسه هم تشکیل داده و جلسه آخر نیز با حضور پنجاه نفر بوده است. اگر جلسات با حضور دویست نفر برگزار شود و نمایندگان با تصمیم وارد صحن شوند همه چیز به نفع قالیباف پیش می‌رود، در غیر این صورت کار برای او سخت خواهد شد. برخی افراد راه‌یافته به مجلس در حوزه تهران در دور دوم انتخابات مجلس چهره‌های مخالف آقای قالیباف هستند و احتمالاً نتیجه رأی‌گیری برای ریاست مجلس بسیار نزدیک به هم خواهد بود.
توضیحات نبویان درباره تشکیل فراکسیون واحد نیرو‌های انقلاب
محمود نبویان نماینده منتخب تهران: «مقام معظم رهبری فرمودند که دوگانه‌های جعلی را ایجاد نکنیم. این خیلی مهم است. یک دوگانه‌ای که قبلاً داشتیم صریح عرض کنم دوگانه اصولگرا و اصلاح‌طلب که جعلی و ساختگی نیست. دوگانه جعلی یعنی دوگانه‌ای که ما بین خود بچه‌های انقلابی ایجاد کنیم. تمام دغدغه آن بود که یک فراکسیون تشکیل بدهیم. از همه دوستان انقلاب اسلامی تقریباً دعوت کردیم. ممکن است در برخی از مصادیق و برخی از راهکار‌ها اختلاف داشته باشیم. خیلی طبیعی است باید اختلاف در فراکسیون حل شود. از دوستانی هم که دعوت نشده بودند از آنها خواهیم خواست تشریف بیاورند. اختلاف هم هست بین دوستان که این آقای الف بیاید یا نیاید. ریاست آقای قالیباف، متکی و ذوالنوری مطرح است. ممکن است من به آقای الف رأی بدهم شما به آقای ب رأی بدهید اشکال ندارد فلسفه تشکیل فراکسیون آن بود که این اختلافات را درون فراکسیون حل کنیم؛ یعنی دوستان بیایند اینجا استدلال کنند چرا آقای الف آری، آقای ب نه. در فراکسیون باهم به نتیجه برسیم و ان شالله با یک اکثریت نسبت به یک شخص وارد شویم و این اکثریت را در صحن مجلس شورای اسلامی بیاوریم تا اختلاف حاصل نشود.»
شرط همکاری فراکسیون میانه‌رو مجلس برای نامزد‌های ریاست مجلس
مسعود پزشکیان منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در گفتگو با انصاف نیوز گفت: هر چه قدر بتوانیم بیشتر در مسیر اعتدال و میانه‌روی حرکت کنیم به نتیجه‌ی مطلوب‌تری دست خواهیم یافت. در این صورت دیگر تفاوتی ندارد که نماینده‌ای اصولگراست یا اصلاح‌طلب یا هر جریان دیگری. هم به لحاظ کمّی و هم به جهت تجربه و کارشناسی، فراکسیون میانه‌رو‌ها در دوره‌ی دوازدهم مجلس شورای اسلامی از مجلس یازدهم قوی‌تر است. درخصوص رایزنی‌های کاندیدا‌های ریاست مجلس دوازدهم با فراکسیون میانه‌رو‌ها هم باید گفت که افرادی که کاندیدا شدند صحبت‌هایی داشتند و پیگیری‌هایی دارند، اما باید ببینیم که نظر فراکسیون چگونه است و شرایطی که دارند از سوی کدام یک از کاندیدا‌های ریاست مورد توجه قرار می‌گیرد. هر کدام که شرایط فراکسیون میانه‌رو‌ها را بپذیرند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
کشف سندی از افسر اطلاعاتی دشمن برای اندلسی کردن ایران
سردار رادان در جمع مردم رشت: گرفتن عفاف و حجاب از جامعه و رواج بی‌غیرتی نقشه دشمن بود چراکه در این صورت دیگر نیاز به هیچ جنگی نیست. سندی از یک افسر اطلاعاتی دشمن به دست آورده‌ایم که گوشه‌ای از راهبرد‌های دشمن در اندلسی کردن ایران را نشان می‌دهد. در این سند ۲۴ راهبرد نوشته شده و ادعا می‌کردند که در صورت پیاده کردن این سند، استحاله فرهنگی در جامعه ما صورت می‌گیرد.
تکذیب بازداشت زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب
مرکز رسانه قوه‌قضاییه: در پی انتشار خبر ورود صادق زیباکلام به زندان برای اجرای احکام صادره، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه نامبرده در مسیر نمایشگاه کتاب بازداشت و به زندان منتقل شده است. این خبر نادرست در حالی منتشر شده است که زیباکلام، با دستور مقام قضایی برای اجرای حکم قطعی به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار و سپس به زندان منتقل شده است. شایان ذکر است زیباکلام، دارای پرونده‌های قضایی متعددی بوده که احکام صادره برای سه پرونده وی قطعی و لازم‌الاجرا شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها