۲۰۲۴ ۲۲ October - سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۱۷
۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1046)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار تحولات منطقه و فلسطین
- اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که کشورش تاکنون کمک‌های نظامی زیادی برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است، با هشدار درباره عملیات زمینی «گسترده» در رفح، خواستار ارسال کمک‌های بیشتر به فلسطین شد!
- «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با اشاره به لزوم برچیده شدن تهدیدات حزب الله علیه شمال اراضی اشغالی، عنوان کرد که من معتقدم که ما در مسیر جنگ با حزب الله لبنان قرار داریم. این جنگ باید با شکست حزب الله لبنان و برچیده شدن کامل تهدیدات از جبهه شمالی همراه شود.
- شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی: با وجود گذشت ۸ ماه از جنگ، جنبش حماس همچنان قادر به ساخت اسلحه و موشک است. این منابع تاکید کردند که هنوز در غزه هزاران موشک و مقادیر زیادی گلوله خمپاره وجود دارد.
- شبکه الجزیره: منابع صهیونیست اعلام کردند که یوآف گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش این رژیم با مرحله دوم از حمله نظامی به رفح موافقت کردند.
- کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مرحله دوم از عملیات نظامی در رفح به شکل گسترده خواهد بود. مقامات نظامی طرح مرحله دوم عملیات نظامی در رفح را به اطلاع مشاور امنیت ملی آمریکا خواهند رساند.
- المیادین: ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن ۲۳ نفر از نظامیان خود در نوار غزه از ابتدای ماه می‌اعتراف کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به تازگی نیز سه نظامی اسرائیلی در نبرد‌های نوار غزه کشته شدند. یک رسانه صهیونیست نیز گزارش داد که اخیراً ۴۴ نظامی این رژیم به دست مبارزان مقاومت در غزه زخمی شده‌اند که حال هشت نفر از آنها وخیم گزارش شده است. همچنین گردان‌های شهید عزالدین القسام نیز اعلام کرد که با منفجر کردن بمب در داخل خانه‌ای در منطقه التنور در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه، ۱۵ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند.
- کمیسر کل آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که نیمی از مردم غزه به سبب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح مجبور هستند خانه‌های خود را ترک کرده و آواره شوند.
- وزارت داخلی نوار غزه با صدور بیانیه‌ای ترور «زاهر حامد الحولی» رئیس اداره آگاهی استان مرکزی نوار غزه و همراهان هنگام انجام وظیفه خود و همچنین حمله به ۴ تن از افسران پلیس نوار غزه در حین ارائه خدمت به شهروندان در شب گذشته از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
- جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا نبود جنایت‌های اسرائیل رخ نمی‌داد و ادامه نمی‌یافت.
- ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری جدید درباره غزه پرداخت. وی با اشاره به وخامت شدید اوضاع در باریکه غزه افزود: اوضاع در غزه همچنان فاجعه بار است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها