۲۰۲۴ ۰۸ September - يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۸۳۲
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹

سه دستاورد مهم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در حال حاضر در یک محاصره کامل نظامی،اقتصادی و سیاسی است. بسیاری از مناطق سرزمین های اشغالی در جنوب و شمال خالی از سکنه شده و از طرفی دریا هم بر روی آن بسته‌شده است و از سوی دیگر مقاومت عراق و لبنان اهدافی را در فلسطین اشغالی مورد هدف قرار می‌دهند. بنابراین باتوجه به شرایط فعلی و دستاوردهای سه گانه اخیر جبهه مقاومت؛ اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به مسیر جنگ با تجاوزهای نتانیاهو ادامه دهد قطعاً به سمت پرتگاه و فاجعه پیش خواهد رفت.
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۹
نویسنده : دکتر جواد معصومی کارشناس مسائل بین الملل

1- حکم دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مبنی بر توقف فوری جنگ در رفح و بازنمودن این گذرگاه 
حکم دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه مبنی بر ضرورت توقف فوری جنگ در منطقه رفح بسیار مهم هست؛ هرچند با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی توقع این بود که حکم توقف جنگ در کل نوار غزه صادر شود. اما به‌طورکلی دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه رای باقدرت علیه رژیم اشغالگر قدس صادر نمود که این حکم درواقع بیان‌گر ارتکاب رژیم به جرائم در خصوص جنایات جنگی، حقوق بشری و نسل‌کشی است؛ بنابراین صدور این حکم بسیار مهم است چراکه دست آورد‌های پیروزی جبهه مقاومت را به پیروزی سیاسی پیوند زده است و واقعیت میدانی بیانگر این است که رژیم صهیونیستی دچار فرسایش اقتصادی، انسانی، سیاسی و نظامی شده و مقاومت اسرائیل را به معنی واقعی شکست داده است.
۲- تعلیق عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی
سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا طرحی را مبنی بر عقب‌نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه و به اِزای آن عادی‌سازی در روابط عربستان سعودی با این رژیم را پیشنهاد نمود. ایلی کوهن از وزرای این رژیم صهیونیستی ضمن رد این طرح پیشنهادی آمریکا اعلام کرد که در حال حاضر اساساً اسرائیل عادی‌سازی با عربستان سعودی را در اولویت دستور کار خود ندارد، بلکه اولویت اسرائیل جلوگیری از تأسیس کشور مستقل فلسطین است. ایلی کوهن این‌گونه ادامه می‌دهد که پس از تعین تکلیف منطقه شمال اسرائیل با لبنان و منطقه جنوب با نوار غزه، به بقیه مسائل فکر خواهیم کرد و اسرائیل به دنبال صلح با ضعفا است.
سؤالی که در اینجا مطرح است اینکه منظور الی کوهن از ضعفا کیست؟ اگر منظور ایلی کوهن از ضعفا جبهه مقاومت است که در برابر آن، رژیم صهیونیستی شکست جبران‌ناپذیری متحمل شده است؛ شاید منظور کوهن از ضعفا عربستان سعودی بوده است.
۳- آغاز مرحله چهارم مقاومت یمن در دریای مدیترانه
مقاومت یمن به‌خوبی توانست همه‌ی معادلات رژیم صهیونیستی را در منطقه را به‌خوبی برهم زند، تسلط بر دریای سرخ تا اقیانوس هند بر روی کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و سایر متحدانش؛ و در حال حاضر بر اساس اظهارات سید بدرالدین جنگ در دریای مدیترانه علیه رژیم صهیونیستی آغاز گردیده است، جمله‌ای که رژیم اشغالگر قدس را به وحشت انداخت، زیرا هدف قرار گرفتن کشتی‌های اسرائیل در دریای مدیترانه باعث فروپاشی کامل اقتصاد این رژیم کودک کش می‌شود. در همین رابطه نشریات آمریکایی اعلام کردند که هدف قرار گرفتن کشتی‌های اسرائیل بیانگر این است که مقاومت یمن مجهز به موشک‌هایی با بُرد بیش از دوهزار کیلومتر است. در همین رابطه بلومبرگ نیز به نقل از یکی از مسئولین آمریکایی اعلام کرد یمنی‌ها دارای صلاح‌های بسیار دقیقی هستند و می‌توانند کشتیرانی اسرائیل را در دریای مدیترانه متوقف کنند.
جمع‌بندی اینکه رژیم صهیونیستی در حال حاضر در یک محاصره کامل نظامی، اقتصادی و سیاسی است. بسیاری از مناطق سرزمین‌های اشغالی در جنوب و شمال خالی از سکنه شده و از طرفی دریا هم بر روی آن بسته‌شده است و از سوی دیگر مقاومت عراق و لبنان اهدافی را در فلسطین اشغالی مورد هدف قرار می‌دهند؛ بنابراین باتوجه به شرایط فعلی و دستاورد‌های سه گانه اخیر جبهه مقاومت؛ اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به مسیر جنگ با تجاوز‌های نتانیاهو ادامه دهد قطعاً به سمت پرتگاه و فاجعه پیش خواهد رفت.

  • ارسال نظرات