۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۴
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1132)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش‌ها به شهادت اسماعیل هنیه
- نائب رئیس شورای فدراسیون روسیه می‌گوید ترور رهبران ارشد حماس در تهران و بیروت، باعث تقویت صفوف جنبش‌های ضداسرائیلی در جهان می‌شود.
- بیانیه حماس: برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه، رهبر نهضت که پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست‌ها به محل سکونتش در تهران شهید شد.
- «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاس حماس تاکید کرد: ترور رهبر اسماعیل هنیه اقدامی بزدلانه بود که بی‌پاسخ نخواهد ماند.
- ادعای العربیه: هنیه با شلیک موشک در تهران ترور شد. ترور حدود ساعت ۲ بامداد به وقت تهران بود.
- سامی ابوزهری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگو با شبکه العربی تاکید کرد: ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.
- منابع خبری در فلسطین گزارش کردند، در پی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهادت وی، فراخوان‌هایی سراسری برای اعتصاب و تشدید فعالیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی منتشر شده است.
- یک سخنگوی کاخ سفید می‌گوید گزارش‌ها درباره ترور هنیه را مشاهده کرده، اما از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند.
- اسکای نیوز: اسرائیل، اسماعیل هنیه و دیگر مقامات حماس را بعد از حمله هفتم اکتبر، در لیست ترور قرار داده بود.
- انصارالله یمن در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ترور جنایتی تروریستی است. ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.
- نخست‌وزیر سابق سوئد در واکنش به ترور هنیه: دیگر آتش‌بس را فراموش کنید، اقدامات تلافی‌جویانه در راه است.
- اسکای نیوز نوشت: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای این رژیم خواست تا به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس واکنشی نشان ندهند.
- رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند، از بیم واکنش موشکی گسترده [حزب الله در واکنش به حمله دیروز اسرائیل به جنوب بیروت]آسمان فلسطین اشغالی از خط خضیره-حیفا به بالا (شمال) به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهد بود.
- سی ان ان به نقل از تحلیلگران اسرائیلی: امروز روز بدی برای خانواده‌های گروگان‌ها است و ترور هنیه تاثیر منفی بر مذاکرات خواهد داشت.
- ولی نصر، استاد دانشگاه جان هاپکینز و تحلیل‌گر برجسته مسائل منطقه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دو ترور، یکی در بیروت و دیگری در تهران، شانس آتش‌بس در غزه را از بین می‌برد و در عوض خاورمیانه را به یک جنگ فاجعه‌بار منطقه‌ای نزدیک‌تر می‌کند. همه در خلاء [حاصل از]دولت اردک لنگ [اشاره به دوران پایانی دولت مستقر]در ایالات متحده».
- «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ترور رهبر مجاهد اسماعیل هنیه را محکوم کرد و مردم فلسطین و نیروهایش را به وحدت و استواری فرا خواند. پیشتر مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در واکنش به جنایت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه ان را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست و گفت: ما در کنار حماس می‌ایستیم.
- «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: شهادت مجاهد اسماعیل هنیه خسارت بزرگی برای مردم فلسطین است.
- «ماهر الطاهر»، مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد. او در بیانیه‌ای که شبکه الاقصی منتشر کرد، با بیان اینکه محور مقاومت برای رویارویی کاملاً آماده است، گفت: دولت اشغالگر از گناهی که با ترور اسماعیل هنیه و حمله به حاکمیت ایران مرتکب شد، پشیمان خواهد شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها