۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۶۸
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰

ترور ؛ راهبرد شکست خورده اسرائیل

که راهبرد ترور اسرائیلی ها چندین بار تجربه شده است که راهبرد شکست خورده ای است. چرا که اندیشه مقاومت و مقابله با جنایات صهیونیست ها روز به روز تقویت شده و قطعا محور مقاومت پاسخ سخت، هوشمندانه و راهبردی به این قبیل جنایات داده و رژیم صهیونیستی را کاملا پشیمان خواهد کرد. همانا تجربه تاریخی به ما نشان داده است که همیشه خون بر شمشیر پیروز است.
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
نویسنده : رامین نصیری کارشناس مسائل بین الملل

متاسفانه با نهایت تاثر و اندوه خبر به شهادت رسیدن اسماعیل حنیه، رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس توسط روابط عمومی سپاه پاسداران در بامداد امروز اعلام شد. پیرامون این حادثه تلخ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه‌ای نوشت: «آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.» هرچند که علت و ابعاد این حادثه هنوز کاملا مشخص نشده است و طبیعتا در روز‌های آینده از کم و کیف حادثه اطلاعات بیشتری بیان خواهد شد، اما چند نکته مهم تحلیلی می‌باید مورد توجه قرار گیرد:
۱) این ترور در کشور ثالثی انجام شده است که مشارکت کننده در جنگ نیست. از حیث ابعاد حقوق بین الملل این حق برای جمهوری اسلامی ایران کاملا محفوظ است تا از طریق روند‌های دیپلماتیک پیگیر محکومیت عامل یا عاملان این ترور جنایت کارانه باشد.
۲) موضوع بعدی این است که هرچند که هنوز رژیم صهیونیستی مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفته است، اما بیشترین ظن و گمان متوجه رژیم صهیونیستی است؛ چرا که پس از عملیات طوفان الاقصی عملا رژیم صهیونیستی در یک سلسه شکست‌های متعدد و راهبردی از جبهه مقاومت کاملا دچار استیصال شده است و امروز با اتخاذ استراتژی شکست خورده ترور به دنبال دستآورد سازی فیک برای خود است. همچنین در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز به وضوح به این مسئله اشاره شده است.
۳) ممکن است برخی منافقین و معاندین تلاش کنند تا این ترور را به مسائل داخلی کشور ربط بدهند و همزمانی آن با مراسم تحلیف ریاست جمهوری را تبدیل به ملغمه‌ای برای سوء استفاده، افزایش شکاف‌های درون حاکمیتی و تفرقه بین جناح‌ها و احزاب و نهایتا افزایش منازعات طبقات و شئون مختلف اجتماعی کنند، اما باید کاملا هوشیار باشیم و بدانیم که حادثه ترور به احتمال بسیار بالا ریشه در خارج و ارتباط با صهیونیسم و استکبار جهانی دارد و برای مقابله با آن نیز ضرورت دارد تا انسجام، وحدت و همدلی در همه بخش‌های حاکمیتی برقرار باشد.
۴) رونمایی از قدرت محور مقاومت و همچنین تجهیزات و ادوات نظامی مدرن همانند پهباد یافا، موشک یاسین ۱۰۵، موشک‌های کروز و بالستیک یمنی و لبنانی و ... همگی باعث شوک و بهت زدگی رژیم صهیونیستی شده است و عملا رژیم توانایی انجام جنگ نظامی را از دست داده است و بنابراین دست به انجام ترور و حذف فرماندهان نظامی زده است.
۵) راهبرد ترور اسرائیلی‌ها چندین بار تجربه شده است که راهبرد شکست خورده‌ای است. چرا که اندیشه مقاومت و مقابله با جنایات صهیونیست‌ها روز به روز تقویت شده و قطعا محور مقاومت پاسخ سخت، هوشمندانه و راهبردی به این قبیل جنایات داده و رژیم صهیونیستی را کاملا پشیمان خواهد کرد. همانا تجربه تاریخی به ما نشان داده است که همیشه خون بر شمشیر پیروز است. در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت اسماعیل هنیه نیز همانند وعده تنبیه صهیونیست‌ها در پاسخ به جنایت آن‌ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه که طی عملیات وعده صادق با موشک باران رژیم صهیونیستی محقق شد، وعده مجازاتی سخت برای رژیم صهیونیستی آمده است که ان شاءالله این رژیم را از انجام این عملیات پشیمان خواهد کرد.
نهایتا نکته نهایی این است که راهبرد ترور اسرائیلی‌ها چندین بار تجربه شده است که راهبرد شکست خورده‌ای است. چرا که اندیشه مقاومت و مقابله با جنایات صهیونیست‌ها روز به روز تقویت شده و قطعا محور مقاومت پاسخ سخت، هوشمندانه و راهبردی به این قبیل جنایات داده و رژیم صهیونیستی را کاملا پشیمان خواهد کرد. همانا تجربه تاریخی به ما نشان داده است که همیشه خون بر شمشیر پیروز است. 

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها