۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۸۶
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1140)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها
- وزیر خارجه اسرائیل: ایران ما را از تصمیم خود برای حمله به اسرائیل آگاه ساخته است و این پیام را از طریق پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود دریافت کردم. /آکسیوس
- «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی نژادپرستانه که بیانگر عمق اندیشه‌های افراطی صهیونیست‌هاست، گرسنه نگه داشتن مردم غزه را اخلاقی و عادلانه دانست. از بین بردن حماس به طور نظامی و مدنی بدون سیطره بر کمک‌های بشردوستانه امکان پذیر نیست. این وزیر صهیونیست در اظهاراتی فرافکنانه و با نادیده گرفتن جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه، مدعی شد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند توافقی را بپذیرد که طی آن تروریست‌ها (اشاره به نیرو‌های مقاومت) بار دیگر به قتل و اسیرگرفتن بپردازند!
- یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون کنست رژیم صهیونیستی در نشست فراکسیون حزب متبوعش «یش عتید» با انتقاد از وضعیت و سرنوشت پیش روی فلسطین اشغالی در سایه واکنش احتمالی ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، ضمن حمله به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: آیا آنچه در روز‌های اخیر شاهد هستیم استاندارد جدید است؟ آیا برای شما قابل قبول است که پنج روز است کل اسرائیل نشسته و در انتظار است که چه کسی ما را بمباران می‌کند؟ چون بازدارندگی و دولتی وجود ندارد.
- روزنامه وال‌استریت ژورنال: تماس‌ها برای جلوگیری از پاسخ ایران به اسراییل بی فایده است. ایران، در پاسخ به درخواست‌های آمریکا و اعراب اعلام کرده که اسرائیل، از خط قرمز را عبور کرده و پاسخ ما سنگین خواهد بود. ایران همچنین گفته؛ برایش اهمیتی ندارد مجازات اسرائیل به جنگ منجر شود.
- سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل: دو ناوشکن آمریکایی از تنگه هرمز به سمت اسرائیل حرکت کردند
- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: سفر رئیس سنتکام به اسرائیل حاکی از حمایت قاطع واشنگتن از ماست.
- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ما این را برای ایران روشن کرده‌ایم که باید از بالابردن تنش‌ها اجتناب کنند و اینکه در صورت حمله ما از اسرائیل دفاع می‌کنیم. فکر نمی‌کنیم که این حمله باید اتفاق بیفتد و در تلاش هستیم از آن جلوگیری کنیم.
- روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت:حزب الله اکنون نسخه ارزان "بازدارندگی هسته ای" را دارد که هزاران موشک دوربرد را شامل می‌شود. اگر حزب الله همه موشک‌ها را به صورت فوری شلیک کند، پدافند هوایی رژیم صهیونیستی از کار می‌افتد. حزب الله موشک‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند مراکز جمعیتی و زیرساخت‌های شمال سرزمین‌های اشغالی، تل آویو و حیفا را نابود کند.
- خبرگزاری Times of India در گزارشی مدعی شد بنیامین نتانیاهو از ترس حمله انتقام جویانه ایران در پناهگاه‌های ضد موشکی پنهان شده است.
- پنتاگون: ما هیچ حرکتی در ایران که حاکی از حمله باشد شناسایی نکرده ایم.
- بلومبرگ رسانه: حمله به اسرائیل قریب الوقوع است.
- رادیو ارتش: افسران ارشد ارتش اسرائیل به دولت نتانیاهو پیشنهاد حمله پیشگیرانه بزرگ علیه حزب الله لبنان را داده اند.
- رسانه‌های عبری: مصر به اسرائیل اطلاع داد که بی طرف است و در مقابله با هرگونه پهپاد یا موشکی که ممکن است از یمن به سمت ایلات و جنوب اسرائیل پرتاب شود مداخله نخواهد کرد.
- وال استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشت که ایران خبر تعدیل واکنش خود به قتل رئیس دفتر سیاسی حماس را رد کرده است. ایالات متحده آمریکا پیش از این از متحدان خود خواسته بود که با ایران مذاکره کند تا اوضاع منطقه تشدید نشود. به گفته منابع این روزنامه، واشنگتن به صراحت اعلام کرده است که اگر ایران خویشتن داری نشان دهد، تلاش‌های رئیس جمهور جدید ایران برای بهبود تعامل با کشور‌های غربی شانس بیشتری خواهد داشت.
- واشنگتن پست: هفته گذشته در یک حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی بغداد، یکی از فرماندهان حوثی که متخصص در حوزه پهپادی بود کشته (شهید) شد.
- چندین مقام ارشد آمریکایی به سی‌ان‌ان گفته‌اند که انتظار دارند که پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدام اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس طی روز‌های آینده اتفاق بیفتد. با وجود این، به‌گفتۀ ۲ مقام آمریکایی، واشنگتن شرایط سختی برای پیش‌بینی زمان و شکل حمله ایران مواجه است؛ زیرا ایران بخشی از تجهیزات نظامی لازم را در زمان حملۀ قبلی‌اش به اسرائیل جابه‌جا کرده و همین موضوع پیش‌بینی اقدامات ایران درحال حاضر را دشوارتر کرده است. سی‌ان‌ان نوشته مقام‌های آمریکایی به چندین منبع برای اطلاعات در این خصوص متکی هستند، اما درحال حاضر میان مقام‌های امنیت ملی دربارۀ زمان و نحوۀ پاسخ ایران اختلاف وجود دارد.
- رسانه‌های غربی می‌گویند ایران در تصمیم برای مجازات پشیمان‌کننده اسرائیل جدی است و هیچ ابایی از جنگ با این رژیم ندارد.
- نشریه فرانسوی لوموند نوشت: ایران به این ارزیابی رسیده که جنگ با اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است. سفر غیرمنتظره ایمن صفدی، وزیر امور خارجۀ اردن، به تهران، بیان نگرانی برخی کشور‌های منطقه از وقوع جنگ است لذا پاسخ نظامی ایران به اسرائیل پس از به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه در تهران ممکن است بار دیگر باعث شود که برخی کشور‌های عرب منطقه از موضع بی‌طرفانه خود پس از آغاز جنگ غزه در اکتبر گذشته خارج شوند.
- جکسون هینکل، مفسر سیاسی اثرگذار در رسانه‌های اجتماعی، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایران هنوز یک موشک شلیک نکرده است، اما جهان در حال فروپاشی است.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها