۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۴
۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1146)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع منافع هیچیک از بازیگران منطقه‌ای نیست.
- جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا: ادعای اسموتریچ که گفته بود توافق آتش بس به معنای تسلیم شدن در برابر حماس است و یا مبادله اسرا با این جنبش فلسطینی نباید انجام شود، اشتباه است. اسموتریچ به دنبال گمراه کردن افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی است.
- به گفته شبکه خبری سی ان ان، آمریکا ۳.۵ میلیارد دلار برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد. این تسلیحات و تجهیزات نظامی فورا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار نخواهد گرفت بلکه طی سال‌های آینده این رژیم این تسلیحات را دریافت خواهد کرد.
- الاخبار نوشت: آمریکا برای گسترش ائتلاف نظامی مکلف به حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر پاسخ‌های محور مقاومت در حال فعالیت است و این فعالیت‌ها از بسیج نیرو‌های نظامی به قراردادن برخی از کشور‌ها بویژه اردن، قبرس ویونان به عنوان «سکو‌هایی برای رهگیری تهدید‌های ایران و گروه‌های آن علیه اسرائیل» فراتر رفته است.
- واشنگتن پست: حمله احتمالی ایران اینبار ممکن است ناگهانی، گسترده‌تر و طولانی‌تر باشد. اسرائیل نگران است که سیستم‌های دفاع هوایی این رژیم حتی با حمایت آمریکا نتوانند به طور کامل به یک حمله گسترده پاسخ دهند.
- "اهرون شیخانوور" مولف اسرائیلی در روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت که اعضای جامعه لیبرال صهیونیست که ستون فقرات صنعت فناوری پیشرفته را تشکیل می‌دهند، از جمله بازرگانان، مهندسان، تکنسین‌ها، پزشکان، اقتصاددانان، اساتید و دانشگاهیان، نمی‌خواهند در اینجا زندگی کنند، زیرا جنگ باعث کاهش بودجه بخش رفاه، بهداشت و آموزش خواهد شد، علاوه بر ضعف و انزوایی که دولت باعث آن شده است. این افراد "اسرائیل" را ترک کرده و دارایی‌های خود را از اینجا خواهند برد. راه فرار از "اسرائیل" آغاز شده است. بدون انتخاب یک دولت جدید حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر، هرگز نمی‌توانیم صدمین سالگرد تأسیس "اسرائیل" را جشن بگیریم، زیرا دولت فعلی و نخست وزیر آن نتانیاهو، رویای یهودی-صهیونیستی را از بین خواهند برد
- بر اساس نتایج نظرسنجی به عمل آمده توسط روزنامه عبری زبان معاریو، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نسبت به حزب اردوگاه دولت به رهبری بنی گانتز پیشتاز خواهد بود.
- بر پایه این نظرسنجی، اگر امروز انتخابات برگزار شود، این نتایج حاصل خواهد شد:حزب لیکود ۲۲ کرسی، حزب اردوگاه دولت ۲۰ کرسی، حزب "اسرائیل خانه ما" ۱۵ کرسی، حزب "یش عتید" ۱۳ کرسی، حزب شاس ۱۰ کرسی، حزب قدرت یهودی ۱۰ کرسی، حزب دمکرات‌ها (کار و میرتس) ۹ کرسی، حزب یهودیت توراتی ۷ کرسی، لیست جبهه عربی ۵ کرسی، لیست یکپارچه عربی ۵ کرسی، حزب صهیونیسم دینی ۴ کرسی.
- روزنامه گاردین: این احتمال وجود دارد که ایران مسئولین حمله، به ویژه اعضای موساد را هدف قرار دهد.
- کانال ۱۲ رژیم صهیونسیتی: موافقت نتانیاهو برای از سرگیری مذاکرات برای تکمیل توافق مبادله به دلیل فشار آمریکا است.
- یدیعوت آحارونوت:در نتیجۀ جلسه کابینه جنگ که در اتاق عملیات زیرزمینی در کریا برگزار شد اعضا به این نتیجه رسیدند که برآورد‌ها نشان می‌دهد که حزب الله اولین کسی است که حمله به اسرائیل را قبل از ایران آغاز خواهد کرد.
رویکرد جدید آمریکا درخصوص عربستان
خبرگزاری رویترز اعلام کرد که رئیس‌جمهوری این کشور تصمیم دارد تا ممنوعیت فروش تسلیحات هجومی آمریکا به پادشاهی عربستان سعودی را لغو کند. بایدن در مدت زمان کوتاهی پس از روی کار آمدن در کاخ سفید، تصمیم گرفت فروش تسلیحات تهاجمی از آمریکا به عربستان سعودی را تعلیق کند.
افزایش حجم فروش نظامی خارجی تسلیحات آمریکایی
پنتاگون پیش بینی می‌کند که حجم فروش نظامی خارجی تسلیحات آمریکایی در سال مالی ۲۰۲۴ می‌تواند به رکورد ۱۰۰ میلیارد دلار برای این کشور برسد. این ارزش رکورد به طور قابل توجهی از رقم سال مالی ۲۰۲۳ فراتر خواهد رفت، زمانی که فروش نظامی خارجی به ۶۶.۲ میلیارد دلار رسید. علاقه به خرید تجهیزات نظامی آمریکایی از سال ۲۰۲۲ پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها