۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۲۳
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1160)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رد ادعای آمریکا
نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوالات در خصوص ادعای نهاد‌های اطلاعاتی و سایبری آمریکا مبنی بر دخالت تهران در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: چنین ادعا‌هایی بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت است. همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم، ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق باشد، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت کنند.»
حمله دوباره ترامپ به هریس
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هشدار داد که اگر کاملا هریس پیروز شود، ایالات متحده به سرعت به یک کشور غیر صنعتی جهان سومی تبدیل خواهد شد.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- نتانیاهو: پیشنهادی که به حماس ارائه می‌دهید باید تمام خواسته‌های ما در این جنگ را برآورده بکند. از تلاش‌هایی که آمریکا در دفاع منطقه‌ای از ما در برابر ایران انجام می‌دهد بسیار قدردانی می‌کنم. این البته برای دولت اسرائیل مهم است.
- یدیعوت آحارنوت: نتانیاهو فرصت پیشبرد مذاکرات را از بین برده است نشستی که قرار بود در پایان این هفته برگزار شود، ممکن است لغو شود یا فقط برای نمایش برگزار شود.
- شبکه العربی قطر: در طرح جدید آمریکا، آتش‌بس دائم در غزه به عنوان‌بندی برای مذاکره در مرحله دوم مذاکرات عنوان شده است. آمریکایی‌ها که بسیار به شروط رژیم صهیونسیتی نزدیک است، در خصوص محور فیلادلفیا نیز باید «مذاکرات فنی» آغاز شود. در خصوص بازگشت آوارگان به نوار غزه نیز مکانیزم نظارتی ایجاد خواهد شد. شمار اسرایی را که تأکید دارد باید به خارج از غزه تبعید شوند، به ۱۵۰ نفر افزایش داده است. کما اینکه این طرح آمریکا هیچ اشاره‌ای به خروج صهیونیست از نوار غزه در مرحله دوم مذاکرات نمی‌کند.
- وزارت خارجه ترکیه: دولت نتانیاهو باید در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگو باشد.
- برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا: ما نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین و مصونیتی که ایالات متحده آمریکا برای «اسرائیل» قائل است را شدیدا محکوم می‌کنیم.
- لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: همان‌طور که ایران می‌خواست اسرائیل وارد جنگ فرسایشی شده است.
- رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، یوآف گالانت وزیر جنگ صهیونیست در جریان دیدار با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از واشنگتن خواست فشار‌های سیاسی خود را برای رسیدن به توافقی که منجر به آزادی اسرا شود، وارد کند.
- ایگاه میدل‌ایست‌آی به نقل از سه مقام ارشد مصری مدعی شده تل‌آویو و قاهره به توافقی دست یافته‌اند که به صهیونیست اجازه حضور امنیتی در مرز غزه مصر در ازای بازگشایی گذرگاه رفح و اداره آن به دست فلسطینی‌ها را خواهد داد.
بازداشت چند صهیونسیت به اتهام همکاری با ایران
- روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل: یک تبعه رژیم صهیونیستی به اتهام همکاری با یک مأمور اطلاعاتی ایران از طریق تلگرام در مقابل دریافت ارز دیجیتال، دستگیر شد. «ادن داباس» متهم شده که برای مأمور اطلاعاتی ایران، کار‌های تبلیغاتی و عملیاتی انجام می‌داده است. او پلاکارد‌هایی با محتوای ضد اسرائیلی را در معابر نصب کرده و گزارش اقدام خود در این‌باره را برای طرف ایرانی فرستاده است.
- تایمز اسرائیل نیز گزارش داد که ۳ صهیونیست دیگر در ماه ژوئیه به ظن انجام کار‌های مشابه برای مامور ایرانی دستگیر شدند. یکی از آنها با نام «الیملک استرن» از شهر «بیت شمش» متهم شده و ۲ نفر دیگر پس از بازجویی آزاد شدند. سرویس شین‌بت (سرویس امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل) و پلیس به صهیونیست‌ها هشدار داده‌اند که ارتباط مجازی با نیرو‌های ایرانی نداشته باشند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها