۲۰۲۴ ۱۹ September - پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
رصد (1182)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رئیس سیا انتقال موشک‌های ایرانی به روسیه را تایید نکرد
«ویلیام برنز»، رئیس سیا اخیراً گفته بود اگر ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده باشد، این اقدام «تشدید چشمگیر در ماهیت همکاری دفاعی آنها» خواهد بود. برنز در میزگرد روزنامه فایننشال‌تایمز، از تأیید این که آیا در صورت صحت این ادعا، موشک‌های ارسالی به روسیه رسیده‌اند یا نه، خودداری کرد. پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شده بود مقام‌های آمریکایی به همتایان اروپایی خود گفته‌اند ایران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به روسیه فرستاده است. کاخ سفید نیز با استناد به ادعای وال استریت ژورنال گفته بود «انتقال موشک از ایران به روسیه نشانگر یک تشدید بزرگ در حمایت تهران از مسکو است».
پیش بینی افسر سابق MI ۶ از وقوع جنگ هسته‌ای
اسکات ریتر که همکاری با سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (ام‌آی۶) به خبرگزاری ریانووستی گفت: مسیر فعلی، جهان را به‌تدریج از مفهوم کلاسیک بازدارندگی هسته‌ای دور می‌کند. به دلیل سطح فزاینده تنش در جهان، استفاده از سلاح هسته‌ای دیریازود رخ می‌دهد. کشور‌های جهان دیگر در خصوص نظارت بر چنین سلاحی با یکدیگر مناقشه نمی‌کنند و سخنی از ضرورت کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای گفته نمی‌شود.
آخرین اخبار پیرامون واکنش به جنایت صهیونیست‌ها و تحولات منطقه
- بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات در گذرگاه الکرامه: روز سختی است. ما توسط یک ایدئولوژی کشنده که توسط ایران رهبری می‌شود، محاصره شده‌ایم. تنها هدف این محور، کشتن همه ماست.
- یهود باراک نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی توقف جنگ و آتش بس در نوارو غزه را خواستار شد و اذعان کرد اسرائیل به شکست از پیروزی مطلق نزدیک‌تر است. باراک تأکید کرد در شرایط فعلی، توافق مبادله اسیران بهترین راه حل است. وی هشدار داد جنگ فراگیر با حزب الله می‌تواند به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود.
- آریه الداد عضو کنست اسرائیل - کانال ۱۲ عبری: ارتش و دولت با هم این دروغ را تبلیغ کردند که «حماس آرامش می‌خواهد» و «اگر منبعی برای امرار معاش در غزه باشد، ما به آرامش خواهیم رسید». اما آنها به رشد خود ادامه دادند. ارتش و شین بت مراقب نبودند، زیرا سینوار و همراهانش از آنها باهوش‌تر و مدبرتر بودند.
- مؤسسه مطالعات امنیت داخلی «اسرائیل» در نوشت: از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۱۶۶۴ صهیونیست به کشته شده است که ۷۰۶ نفر از آنان را نظامیان صهیونیست تشکیل می‌دهند. علاوه بر این ۱۷ هزار و ۸۰۹ صهیونیست نیز در درگیری میان مبارزان مقاومت و صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند. همچنین نزدیک به ۱۴۳ هزار صهیونیست از محل اقامت خود تخلیه شده‌اند و نزدیک به ۲۰ هزار پرتابه نیز از سوی جنبش‌های مقاومت فلسطین به سوی اراضی اشغالی شلیک شده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها