۲۰۲۴ ۱۸ October - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۵۱
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
رصد (1219)

رسانه های داخلی

۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شکست سنگین جریان‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی معاندین علیه فرمانده نیرو
در روز‌های اخیر جریان‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی عبری و غربی، کارزار تبلیغاتی گسترده‌ای را با محوریت فرمانده محترم نیرو در دستورکار قرار داده بودند. در این راستا، این جریان‌های رسانه ای، با توجه به عدم حضور ایشان در جلسات و رویداد‌های عمومی مختلف و مهم در کشورمان، دست به طرح تئوری پردازی‌های مختلفی در رابطه با وی زدند. به عنوان مثال، برخی مدعی شده اند که ایشان در جریان یک حمله هوایی رژیم اشغالگر قدس به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده اند. ادعا‌هایی که به قدری سطحی و بی اساس بود که مقام‌های ارشد کشورمان هیچ توجهی به آنها نکردند و صرفاً به ذکر این نکته که حال سردار قاآنی خوب است و ایشان در سلامت هستند و به انجام وظایف خود مشغولند، بسنده کردند. حال پس از حضور سردار قاآنی در مراسم تشییع شهید نیلفروشان در تهران، این رسانه‌ها با شکست سنگینی مواجه شدند و به نوعی اعتبار خود میان مخاطبانشان را از دست دادند. شایان ذکر است که در ۱۰ روز گذشته، ۲۱۶ شایعه و خبر علیه فرمانده نیرو تولید شده بود که این تعداد فقط شامل ۱۲ رسانه بیگانه و معاند بوده است.
ارزیابی روزنامه ایران از هماهنگی میدان و دیپلماسی
روزنامه ایران نوشت: بیگانه، چه بسا گمان می‌کرد با روی کارآمدن پزشکیان، شاهد چندصدایی در ایران باشد. این چندصدایی که اغلب به معنای نبود یک رویکرد واحد در مقابل بیگانه بود، پیش‌تر در ایران دیده شده بود و هزینه‌هایی را به کشور بار کرده بود. اما پزشکیان درست از همان ابتدای کار دولتش و درحالی که انتظار‌ها متوجه بروز نوعی ناپختگی بود، پختگی و درایت را از خود به نمایش گذاشت. حرکت در چهارچوب سیاست‌های کلی، اعم از سیاست‌های بخش دفاعی، یا خارجی و تلاش برای حل اختلاف نظر‌ها در جلسات و جلوگیری از عیان شدن اختلافات در عرصه عمومی، عواملی بود که به تثبیت این وضعیت کمک کرد. پس از ضربه‌هایی که صهیونیست‌ها با جنایت‌های خود وارد کردند، اما هیچ کس جز یک صدای واحد از جمهوری اسلامی ایران نشنید. ایرانیان و جهان، شاهد نوعی تقسیم کار میان ارکان کشوری و لشکری، در چهارچوب قانون اساسی بودند. این تقسیم کار، هم درایت‌ها را بالا برد و هم صلایت و استواری ساختاری جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
موضع دولت درباره فیلترینگ و حجاب
به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در نشست خبری درباره موضع دولت در خصوص رفع فیلترینگ بیان کرد: موضع دولت همان موضع رئیس جمهور است و شفاف است که فیلترینگ مضرات زیادی ایجاد کرده و حفره‌های امنیتی ایجاد می‌کند و همچنین دسترسی به محتوای نامناسب ایجاد می‌کند. در چارچوب منافع ملی و کار کارشناسی در حال انجام است. فیلترینگ به اهداف خود نرسیده است و این موضوع در حال بررسی است. سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که قانون حجاب و عفاف توسط رئیس جمهور ابلاغ خواد شد؟ گفت: رویکرد رئیس جمهور راجع به حجاب مشخص است که موضوعات فرهنگی را نمی‌توان با زور جا انداخت. جنس این مسائل از باور است و باور را با زور نمی‌توان دنبال کرد. این دولت، دولت وفاق ملی است و می‌خواهد موضوعات را با رویکرد همدلانه حل کند. از سویی قانون باید مصالح کشور را داشته باشد و پشتوانه اجرایی داشته باشد. ما دنبال کار کارشناسی دقیق هستیم که قانون مصالح کشور را داشته باشد. معتقدیم که کار فرهنگی را با باید و کار سلبی نمی‌توان دنبال کرد.
پیشنهاد حسین شریعتمداری در واکنش به تحریم اتحادیه اروپا
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از تحریم سه شرکت هواپیمایی ایران خبر داده و اعلام کرده است؛ «سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، به علت آن‌که موشک‌ها و پهپاد‌های ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند مورد تحریم این اتحادیه قرار گرفته و نمی‌توانند به کشور‌های اروپایی پرواز کنند»! همه شواهد به‌وضوح حکایت از آن دارند که اتهام حمل موشک و پهپاد به روسیه! فقط یک بهانه است و این اقدام اتحادیه با هدف حمایت از رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی صورت می‌پذیرد و بازتاب خشم دولت‌های اروپایی از ایران اسلامی، به علت دفاع جانانه از مظلومان لبنان و فلسطین است. جمهوری اسلامی ایران با استناد به کنوانسیون‌های ۱۹۵۸ ژنو و ۱۹۸۲ جامائیکا که موضوع آن «نظام حقوقی آبراه‌های بین‌المللی و حق عبور کشتی‌هاست» حق دارد و می‌تواند در صورتی که منافع ملی خود را در مخاطره ببیند، تنگه هرمز را به روی کشتی‌های نفتکش و حتی کشتی‌های حامل کالای تجاری و تسلیحاتی کشور‌های متخاصم (در اینجا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا) ببندد و دلیلی ندارد که این کشور‌ها از تنگه‌ای که در آب‌های سرزمینی کشورمان قرار دارد اجازه عبور داشته باشند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها