۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۱
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
رسانه های داخلی

رصد (72)

۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جای ظریف خالی است!

روزنامه شرق نوشت:«به‌تازگی سردبیر سایت "مشرق‌نیوز" در توییتی اعلام کرده است که سیدابراهیم رئیسی در نهاد ریاست‌جمهوری برای هم‌اندیشی دیپلماتیک با علی لاریجانی، علی‌اکبر ولایتی، کمال خرازی و سعید جلیلی نشستی داشته است... جای ظریف به‌عنوان یکی از مطلع‌ترین شخصیت‌ها از آنچه در پرونده هسته‌ای ایران گذشته است، در این نشست بسیار خالی بود...نبود محمدجواد ظریف به‌عنوان وزیر امور خارجه دو دولت قبل حکایت از رعایت نوعی مرزبندی رئیسی با مواضع نیروهایی است که سال‌هاست به آنها انتقاد می‌کند... شاید دعوت‌نکردن ظریف در این نشست به بازنشر بخشی از فایل صوتی حاشیه‌ساز او مربوط باشد که او در آن به تندی علیه سیاست‌های روسیه می‌تازد و می‌گوید که روسیه در جریان مذاکرات در برابر ایران کارشکنی می‌کرد!».

از اینکه رئیسی بین مسئولین و مردم دیوار نکشیده، ناراحتید؟!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رهاورد کشورداری میدانی» نوشت:«کمتر هفته و ماهی است که گزارش و خبری از سفر رییس دولت به این یا آن استان مملکت مخابره نشود حالا در شرایطی که شاهدیم نمایندگان با محوریت کمیسیون اجتماعی، در آخرین تجربه از این دست رفت‌وآمدهای استانی، به خوزستان رفته و مقصد نخستین سفر استانی رییسی را به عنوان مقصد این سفر چهارروزه برگزیده و هر روز به گوشه‌ای از خوزستان سر می‌زنند، آنچه چندان روشن نبوده و نیست، سوغات و رهاوردی است که از این سفرها و رفت‌وآمدهای استانی با خود به پایتخت و پارلمان  می‌آورند...

نرخ فلاکت در دولت روحانی

جهان صنعت درباره نماگرهای اقتصاد ایران نوشته است: مجموع کل صادرات کشور در شش ماهه امسال به ۱/۳۶ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سه ماهه اول ۱۴۰۰ و همچنین شش ماهه اول سال ۹۹ دو برابر شده است. سهم صادرات نفتی از این رشد ۶/۱۸ میلیارد دلار و سهم صادرات غیرنفتی نیز ۴/۱۷ میلیارد دلار بوده است. به نظر می‌رسد اقتصاد ایران بعد از سه سال متوالی کاهش توان صادراتی، در حال بازپس‌گیری سهم خود در حوزه صادرات نفتی و غیرنفتی باشد.

در دولت روحانی مذاکرات روند کارشناسی طبیعی داشت، اما الان نه

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «در شش دور اول که مذاکره‌ها در دولت آقای روحانی انجام شد، بیشتر بازخوردها در داخل کشور بود؛ به‌خصوص رسانه‌هایی که به حزب رقیب دولت روحانی نزدیک‌تر بودند درباره مذاکره‌ها بیشتر سروصدا می‌کردند و اغلب هم لحن انتقادآمیز داشتند، اما در خارج از ایران، به ‌این علت که مذاکره‌ها روند کارشناسی طبیعی را طی می‌کرد، چندان جنجال خاصی ایجاد نمی‌شد. در دولت آقای رئیسی برعکس شد؛ یعنی در ایران رسانه‌ها کمتر از تیم مذاکره‌کننده انتقاد کردند، ولی در خارج، با توجه به اینکه دولت رئیسی رویکرد جدیدی در پیش گرفت، جنجال بیشتری آفریده شد »

زشت است که اروپا کارشکنی آمریکا را گردن ایران می‌اندازد

کلر دالی سیاستمدار ایرلندی و عضو پارلمان اروپا به «ایلنا» گفت: طرفی که برای اولین بار شرایط برجام را نقض کرد، ایالات متحده بود. خروج یکجانبه از برجام یعنی تصمیمی که توسط ایالات متحده اتخاذ شد و حتی جریان اصلی سیاسی در اروپا نیز آن را پذیرفت، تصمیمی غیرمنطقی بود. تحریم‌های آمریکا به‌صورت کامل، متن و روح توافق را نقض می‌کند. با توجه به اینکه چه کسی در وهله اول توافق را زیر پا گذاشت، نمی‌توان صحبت‌های تند از سوی ایالات متحده در مورد بازگرداندن ایران به «پایبندی» را جدی گرفت. در این شرایط، تلاش احزاب اروپایی برای سوءاستفاده از انحراف روند توافق توسط دولت ‌ترامپ به نحوی که ایران هزینه این جریان را بپردازد، غیرقابل قبول است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها