۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۲۷
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد(157)

۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اردن: تعرض اسرائیل به مسجدالاقصی امنیت منطقه را تهدید می‌کند

نخست وزیر اردن گفته تلاش رژیم صهیونیستی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی اقدام خطرناکی است که اگر فورا متوقف نشود امنیت و صلح منطقه را تهدید می‌کند.

هاآرتص: از انتقال درگیری‌های قدس به مناطق دیگر نگرانیم

روزنامه هاآرتص نوشته نظامیان رژیم صهیونیستی از افزایش درگیری‌ها در قدس اشغالی می‌ترسند و نگران انتقال این تنش‌ها به شهرهای دیگر به‌ویژه مناطق صهیونیست‌نشین هستند.

حمایت تلگرام از اسرائیل

درحالی که پیش تر کاربران ایرانی به مقایسه سیستم سانسور محتوایی اینستاگرام و تلگرام پرداخته بودند و از بی طرفی پیام‌رسان تلگرام در موضوع فلسطین و شهدای مقاومت ابراز خرسندی کرده بودند اما گویا تلگرام در آپدیت های جدید درحال حمایت های زیرکانه از رژیم صهیونسیتی است. کلمه «القدس لنا» به عربی نوشته شده؛ اما تلگرام آنرا برای کاربران فارسی که از دکمه Translate ترجمه عربی-فارسی استفاده میکنند «اورشلیم» یعنی نامگذاری رژیم صهیونسیتی را نمایش میدهد.

عربستان سعودی، منصور هادی رئیس دولت فراری یمن را برای استعفا تحت فشار قرار داده است

منابعی به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند که عربستان سعودی عبد ربه منصور هادی، رئیس دولت فراری یمن را برای کناره گیری و انتقال قدرت به شورای حکومتی تحت فشار قرار داده است. به گفته منابع، هادی در واقع بدون دسترسی به ارتباطات تلفنی در حصر خانگی به سر می برد.

بایدن را استیضاح می‌کنیم

استیو بنن استراتژیست ارشد دولت ترامپ وعده داد که جمهوری‌خواهان در صورت پیروزی در انتخابات آتی کنگره، رئیس جمهوری دموکرات آمریکا را استیضاح خواهند کرد.

عراق: گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره حقوق بشر دقیق نیست

فؤاد حسین، وزير خارجه عراق: گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در عراق دقیق نیست و در بخش‌هایی از آن به گزارش‌های صادر شده در سال‌های قبل استناد شده است. در گزارش وزارت خارجه آمریکا به وجود "عملیات قتل غیرقانونی یا ظالمانه از جمله قتل خارج از چارچوب قضایی به دست دولت و ناپدید شدن شهروندان و شکنجه و بدرفتاری و رفتار توهین آمیز در عراق" اشاره شده است.

دیدار فواد حسین و سفیر آمریکا درخصوص ایران

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در دیداری با متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد نتایج سفر خود به تهران را تشریح و درخصوص بخش مرتبط با نشست‌های وین بر سر برنامه هسته‌ای ایران توضیحاتی ارائه کرد. او گفت که در نشست‌هایی که با طرف‌های ایرانی داریم یک موضوع ثابت، زیارت اماکن مقدسه در عراق توسط ایرانی‌ها و تسهیل این سفرهاست.

تظاهرات گسترده در لندن در حمایت از عمران خان

صدها پاکستانی در تظاهرات گسترده ای در مرکز لندن، پایتخت بریتانیا، در حمایت از عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان شرکت کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های پاکستان را حمل کرده و شعارهایی در حمایت از نخست وزیر سابق پاکستان سر می‌دادند.

گازپروم روسیه به انتقال گاز طبیعی به اروپا ادامه می‌دهد

سرگئی کوپریانوف، سخنگوی شرکت گازپروم روسیه: گازپروم گاز روسیه را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین مطابق با درخواست مصرف کنندگان اروپایی تامین می‌کند. تا ۱۸ آوریل (۲۸ فروردین) حدود ۵۶.۹ میلیون متر مکعب گاز درخواست شده است.

سفیر روس: سفارت ما در واشنگتن عملا محاصره است

سفیر روسیه در واشنگتن: مقام‌های دولت «جو بایدن» همزمان با اخراج دیپلمات‌های روس عملاً از دیدار با من اجتناب می‌کنند. صادقانه بگویم، ما در محاصره هستیم. وقتی من به واشنگتن آمدم، پیشنهادم استفاده از واژه "بهبود" درباره اهدافم برای روابط [آمریکا و روسیه] بود. الان ترجیح می‌دهم از لغت "ایجاد ثبات" استفاده کنم. سفارت در حال حاضر با دولت بایدن تنها تماس‌های «فنی» یا تماس‌هایی در سطح پایین دارد.

پوتین: جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه شکست خورده است

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست تحریم‌های غرب با هدف وارد کردن ضربه برق‌آسا به اقتصاد روسیه شکست خورده است.

اوکراین: با دارایی‌های مسدودشده روسیه کشورمان را بازسازی می‌کنیم

یک وزیر اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه باعث لطمه به حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های اوکراین شده گفته که کی‌یف از دارایی‌های مصادره‌شده روسیه برای بازسازی کشورش استفاده خواهد کرد.

شلیک 10 راکت از سوی داعش به واحدهای ارتش ازبکستان

‏داعـش برای اولین بار 10 راکت از خاک افغانستان به واحدهای ارتش ازبکستان در منطقه ترمذ شلیک کرد. ترمذ یک شهر مرزی در شمال افغانستان است. هنوز مقامات تاشکند اظهار‌نظر نکرده‌اند.

فراخوان داعش

گروهک تروریستی داعش با انتشار پیام صوتی ضمن فراخوان نیروهای خود اعلام کرد به زودی طی دو عملیات بزرگ انتقام رهبران معدومش یعنی ابوبکر بغدادی و ابوابراهیم القریشی را خواهد گرفت. این گروه تروریستی همچنین از اعضای خود در اروپا و آمریکا خواست کشتار مسیحیان را شروع کنند! داعش در این فایل صوتی آزادسازی قدس را وعده داده است!

کنایه الحوثی به ائتلاف متجاوز عربستان

عضو شورای عالی سیاسی یمن: کشورهای عربی شایسته است نیمی از نیرویی که با آن مردم یمن را می‌کشند، برای حفظ بیت‌المقدس عربی منتقل کنند؛ این حداقل وظیفه­ شان است.

سياست انتخاباتى مهاجرهراسى نخست وزير استراليا

نخست وزیر استرالیا: اگر رقیب من در انتخابات پیروز شود، سیل پناهجویان قایقی راهی کشور خواهد شد. اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا که در سالهای اخیر سیاست‌های ضد پناهجویی گسترده‌ای در دستور کار خود قرار داده تلاش دارد با ایجاد هراس در میان رای‌دهندگان استرالیایی، بار دیگر پیروزی خود در انتخابات را تضمین کند.

اجتماع کابینه امنیتی اشغالگران؛ بررسی احتمال واکنش صهیونیست‌ها به حمله موشکی غزه

کانال ۱۲ عبری گزارش داد که قرار است نفتالی بنت نخست‌وزیر، بنی‌گانتز وزیر جنگ و آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل برای بررسی حمله موشکی که از غزه به شهرک‌های اطراف این باریکه روی داده، تشکیل جلسه دهند. از سوی دیگر الجزیره خبر داد که تا این لحظه، هیچ یک از گروه‌های مقاومت فلسطینی، مسئولیت حمله راکتی به شهرک‌های صهیونیستی را برعهده نگرفته‌اند.

کاخ سفید: بایدن برنامه‌ای برای سفر به کی‌یف ندارد

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا برنامه‌ای برای سفر به اوکراین ندارد، گفت به گسترش تحریم‌ها علیه مسکو ادامه می‌دهند.

آمریکا سفیر خود در عراق را تغییر داد

الینا رومانوفسکی از سوی جوبایدن به عنوان سفیر آمریکا در عراق منصوب شد. رومانوفسکی که یک افسر اطلاعاتی و فارغ التحصیل دانشگاه تل آویو اسرائیل است، پیشتر به مدت سه سال به عنوان سفیر رژیم امریکا در الجزایر و کویت کار کرده است. انتصاب او حدودا یک هفته پس از آن صورت میگیرد که ایران سفیر جدیدی در عراق منصوب کرد!

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها