۲۰۲۴ ۲۰ September - جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۸۹۶
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
رصد (470)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اذعان نتانیاهو به اقدامات خرابکارانه اسراییل در ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان: اسراییل اقداماتی علیه برخی تولیدات تسلیحاتی در ایران انجام داده است. من هیچ گاه درباره عملیات‌های ویژه صحبت نمی‌کنم. هر موقع انفجاری در خاورمیانه رخ می‌دهد، اسراییل مقصر یا مسئول آن دانسته می‌شود؛ گاهی ما [مسئول] آن هستیم، گاهی هم نه.

بن گویر اسرای فلسطینی را از دریافت نان محروم کرد

ایتامار بن گویر، وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی در یک اقدام غیرانسانی دیگر دادن نان به اسرای فلسطینی را ممنوع اعلام کرد. اسرای فلسطینی مستحق اعدام هستند، اما تا زمان تصویب قانون اعدام باید با آنها به عنوان "خرابکار" برخورد کرد. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز گفته بود: "به‌زودی قانون اعدام فلسطینی‌های عملیات کننده علیه اسرائیلی‌ها با صندلی الکتریکی را امضا می‌کنیم."

تجاوزات رژیم صهیونیستی طی ماه ژانویه شدت گرفت

آمارهای منتشر شده از سوی یک مرکز اروپایی بیانگر آن است که در نخستین ماه سال جدید میلادی، پنج فلسطینی از اهالی قدس به شهادت رسیدند. از جمله این تجاوزات می‌توان به ۹۷ مورد تیراندازی به سمت فلسطینیان اشاره کرد که طی آن ۵ فلسطینی از جمله دو کودک به شهادت رسیده و ۹۸ نفر دیگر زخمی شدند.

ناتو: به دنبال گسترش همکاری‌ها با کشور‌های شرق آسیا هستیم

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو: این مسئله بسیار اهمیت دارد که سازمان ناتو روابط نزدیکی با شرکای اقیانوس آرام هند داشته باشد. اروپا گر چه از منظر ژئوپلیتیک در منطقه جغرافیایی دیگری قرار دارد، اما نمی‌تواند نسبت به آنچه در شرق آسیا رخ می‌دهد بی تفاوت باشد، زیرا امنیت جهان امروزه درهم تنیده است.

 

کمک نظامی 2 میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

آمریکا در حال آماده کردن بیش از 2 میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین است. انتظار می‌رود این کمک نظامی برای اولین بار شامل موشک‌های دوربردتر و تجهیزات پشتیبانی برای سیستم‌های پاتریوت و سلاح‌های ضد تانک جاولین باشد. رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته که احتمالا بخش اعظم این کمک دو میلیارد دلاری از صنعت تأمین می‌شود نه از ذخایر تسلیحاتی آمریکا.

معامله قرن؛ اسلحه‌ساز آمریکایی با یک دلار «۲پهپاد» به کی‌یف می فروشد!

وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که «جنرال اتمیکس» شرکت آمریکایی سازنده تجهیزات نظامی از جمله پهپاد، به مقامات اوکراین پیشنهاد داده تا در ازای پرداخت تنها «یک دلار»، دو فروند پهپاد MQ-۹ Reaper دریافت کنند!

«اف‌بی‌آی» تفتیش منزل بایدن را آغاز کرد

وکیل «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که پلیس فدرال آمریکا تفتیش خانه او در دلاور را آغاز کرده است. عملیات تفتیش که از سوی وکیل بایدن یک «جستجوی برنامه‎ریزی شده» توصیف شده است، درحالی رخ می‌دهد که پیشتر اسناد طبقه‎بندی شده در خانه رئیس جمهور آمریکا و مکان‌های وابسته به او پیدا شده بود.

تضعیف دلار با تحریم کشورها شدت گرفت

«پال کریگ رابرتس» اقتصاددان آمریکایی و یکی از مقامات کاخ سفید در دوران دولت «رونالد ریگان» در دهه هشتاد، در مقاله‌ای نوشت: سیاست مالی واشنگتن با هدف مصادره دارایی‌ها و اعمال تحریم‌ها، موقعیت دلار را تضعیف کرده است. بسیاری از کشور‌ها تمایل خود را برای استفاده از ارز‌های ملی در تجارت بین‌المللی ابراز می‌کنند تا تحت تأثیر تهدید‌های احتمالی ایالات متحده قرار نگیرند.

هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی ترکیه در موصل

خبرنگار المیادین در عراق گزارش داد که پایگاه زلیکان متعلق به ارتش ترکیه در استان موصل، هدف 20 فروند موشک گراد قرار گرفته است. پیش از این منابع آگاه از حمله به این پایگاه با پرتاب 8 فروند موشک خبر داده  بودند.

تظاهرات معترضین مقابل ساختمان  بی‌بی‌سی در لندن

ده‌ها معترض جلوی ساختمان مرکزی بی بی سی در لندن جمع شدن و شعار هایی مثل"بی بی سی را بایکوت کنید" و "شرم بر بی بی سی" دادند و خواهان توقف دروغ پراکنی این نارسانه شدند. هندوها این رسانه را به پوشش اخبار افراط گرایی و نژادپرستی و فریب اذهان متهم می کنند و علیه این رسانه شعار می دهند. پیش از این هم تجمعی مقابل ساختمان بی بی سی در اعتراض به افشا شدن یک محتوای غیر اخلاقی منتسب به کارکنان بی‌بی‌سی برگزار شده بود.

اعتراضات در لندن اوج گرفت

در ادامه اعتراضات گسترده در انگلیس، معلمان و رانندگان اتوبوس و مترو و پرسنل امنیتی در انگلیس بر سر کار نرفتند و دست به اعتصاب گسترده زده اند.

سقوط ارزش ین و رکورد کسری تجاری ژاپن

ژاپن به علت روند نزولی نرخ پول ملی، رکورد بزرگترین کسری تجاری را با رقم ۱۹/۹۷ تریلیون "ین"، معادل بیش از ۱۵۵ میلیارد دلار ثبت کرد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها